pako kaasu päästöt.

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
korhonen6
Viestit: 25
Liittynyt: 19.3.2006 16:14
Paikkakunta: pohjois savo maaninka

pako kaasu päästöt.

Viesti Kirjoittaja korhonen6 »

mulla on -97 220d ei vielä cdi .pakokaasu päästöt muuttu viimeisen vuoden aikaan hyvästä heikkoon ajettu 10000km viim vuoden aikana,voisko olla lamda tai katti vai hurjiiko pumppu .silmä määräisesti ei savua vetää hyvin joskus kylmänä ala kierroksilla menossa ollu nykimistä.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Lambda se ei ainakaan ole, niitä kun ei dieselkoneissa käytetä. Katalysaattorinkaan toiminta ei juuri vaikuta savutustestin tuloksiin mikäli se ei ole tukossa. Ensimmäisenä kannattaa varmaan katsoa että moottorin ilmansaanti on kunnossa, ilmanputsarin kunto.

Joku muu varmaan osaa kertoa onko tuossa pakokaasun kierrätystä (EGR) ja kaikenmaailman ilmanohjainläppiä imusarjaa tukkimassa.
I drive an Opel. What's your excuse?
jkkinnari
Viestit: 36
Liittynyt: 30.9.2005 20:42
Paikkakunta: suncity

Viesti Kirjoittaja jkkinnari »

Taitaa olla imusarja ja ilmaputket tukossa,helppo irroittaa ja puhdistaa,ja pakokaasunkierrätys samalla pois.
kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei oo päällimmäisenä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa Meselle, korhonen6.

Ei huolta, dieselin pakokaasupäästöt (mitataan vain noen määrää) ovat täysin riippuvaiset ilmanpuhdistimen kunnosta, moottorin lämpötilasta testatessa ja siitä miten autolla on ajettu mittauspaikalle tullessa.

Pakokaasupäästöt ovat hyvät kun ne läpäisevät katsastuksen raja-arvot eli ovat max. 2,5 turbottomassa / 3,0 turbollisessa.

On ihan sama ovatko ne 0,2 vai 2,2 - se ei kerro moottorin, pumpun tai muun kunnosta käytännössä mitään.

Katalysaattorin poistaminen ei vaikuta "savutestin" tuloksiin mitenkään.
wiimax.fi
korhonen6
Viestit: 25
Liittynyt: 19.3.2006 16:14
Paikkakunta: pohjois savo maaninka

Viesti Kirjoittaja korhonen6 »

putsari on vaihdettu noin 5000 km sitten .mietin itsekkin moottorin lämpö tilaa ennen mittausta oli kuulema seisonu 20 min,ja suoraan oli ekaks ottanu arvot katsastuksessa.auto on enempi vaimon ajossa ei taida paljo näin talviajossa antaa rönttöstä pysys röörit puhtaana.kiitos paljon vastauksista.vielä jos tuohon pumppu hommaan miten vika ilmenee ,meidän aikaan ei ole tehty mitään .noin 100000km on ajeltu.ja autolla liki 400000.jakopään laitatin täs hiljattain ,sitä pientä nykimistä on kovillapakkasilla ilmenny kylmänä.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Pikku nykiminen kylmänä kuuluu asiaan. Jos ei aiheuta muuta toiminta häiriötä, niin ei kannata ressaantua. Noita lucas-pumppusia on muutettu myös mekaaniselle rivipumpulle hyvin tuloksin.
jyy123
Viestit: 6
Liittynyt: 09.5.2006 15:41

Viesti Kirjoittaja jyy123 »

Mulla reppas päästöistä. Jonkun imusarjan läppien säätö vekeitten toimilaitteen vipu oli irti. 200cdi ssä on pahassa paikassa imusarjan alla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”