Öljyvuotoa

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Öljyvuotoa

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Juu tänään huomasin tuossa ku tuota kulkinetta rassailin, että vuotaa moottoriöljyä. Näyttäs vähän, että tulee öljypohjan tiivisteen välistä. Koko oikea sivu öljypohjasta ihan öljyssä ja lohkon kupeessakin märkää mut näytti lähinnä ilmavirran mukana roiskuneelta. Onkos tuo miten yleistä näissä 202-koppasissa bensakoneissa, vai olenko onnistunu ostamaan yksilön :D
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

wiimax.fi
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Juu tuon tiesinkin, vaan eipä lotua nyt sieltä. Yläpäästä on motti ihan kuiva, kosteeta on vaan johonki laturin korkeudelle asti ja siihenkin tuntus roiskuneen ilmavirran mukana ku ei näy valumajälkiä :roll:
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Luijotinpesuainetta kehiin ja tutkimaan mistä tulee?? :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kampiakselin stefa olisi toinen tyypillinen vuotopaikka.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Easy Rider kirjoitti:Luijotinpesuainetta kehiin ja tutkimaan mistä tulee?? :idea:
Juu eilen sinne jo lotusin Wurthin puhdistusspreytä. Tänää jos sais aikaseks mennä uudestaa kahtelee ni ehkä jotain selviäis.
Kampiakselin stefa olisi toinen tyypillinen vuotopaikka.
Eikös se sillon ois vuoto enempi koneen päässä, tää on nyt ihan selkeesti oikeella kyljellä. :?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllähän se olisi öljypohjan etupää märkä. :roll:
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Tossa ku kuukaus takaperin käytin Lappeenrannassa Sunilla huollossa ton kulkineen. Ni sano se huollon tehny asentaja, että oli laturin korvakkeen yks kiinnityspultti ollu melkein irti kokonaan. Sieltä oli kuulemma vuotanu öljyä, oli laittanu tiivistemassaa pulttiin ja takas kiinni. Aika omituista musta, että tollaset kiinnityspultit on läpi lohkosta. Kuitenkin tärinä saattaa saaha ne löystymään ja pahimmassa tapaukses hakata kierteet paskaks. :shock:
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Taitaa Dealeri olla kuitenkin jäljillä :oops:
Kampiakselin stefa olisi toinen tyypillinen vuotopaikka.
. Minkäslainen homma ton stefan vaihto on?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei kait se mitenkään ihmeellinen ... kampiakselin pultin irrotus ja kiinnitys on työläintä eikä kiilaa kannata tiputtaa jakopäähän.
ttiikeri
Viestit: 9
Liittynyt: 28.1.2008 16:11

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

Minulla vuosi edestä katsoen moottorin oikealta puolelta kans jostain. Luulin että öljypohjan tiiviste vuotaa. Tarkemmin tutkittuani havaitsin että öljypinnantasoa mittaavasta systeemistähän se öljy tulee (sellainen murikka öljypohjan kupeessa). Vaihdoin siihen o renkaan (hinta joitain kymmeniä senttejä) ja vuoto loppui siihen. Kiristin varuilta myös pohjan pultteja samalla.....

Kannattaa ensin puhdistaa öljy esim moot pesuaineella jotta vuotopaikka varmentuu, kyseessä voi olla myös ylempänä keskusteltu stefa..
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Sellasta 202:kosta tuskin löytyy mikä ei jostakin tihku tai huokua, mulla vaihettu 100 tonnissa kaikki stefat moottoriin ja sitä kautta myös kykin kun levy kastu kampiakselin takapään stefan vuotaessa, uudet stefat vaihdettiin myös perään, ja jälleen omaan piikkiin, öljypohjan tiiviste vielä vähän huokuu muttei haitaksi asti :!:

Stefa ja tiivistevikoja on yleisesti, alihankkijalta toimitettu paskaa tavaraa, näin mulle Vehon puolelta tunnustettiin kun kuristus otteen sain aikaan käräjöin asiasta mutta turhaan :?

Mutta on niitä vuotoja muissakin Mersun malleissa ihan riittämiin, pikemminkin "normaalia" Mersuissa.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

No joo sellasta autoo tuskin löytyy mikä ei välee jostaa lonais. Kyl tää mun Ceemelin vuoto kuitenki taitaa kiertyy tonne nokka-akselin steefanin tienoille. Eikä näistä kannata nii kauheesta hengästyy, jos sitä öljyy riittää maahan valutettavaks niin sillonhan sitä ainanki on koneessa. :D Kiitos kuitenkii kaikille asianosasille hyvistä vinkeistä.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”