Öljyvuodon etsintää, vika löydetty.

Katso myös W210
kaani
Viestit: 18
Liittynyt: 01.9.2013 13:39

Viesti Kirjoittaja kaani »

Morjes

Se koko paketti on neljällä kuusiokolopultilla kiinni.
Tarvii irrottaa imusarja jos haluu sen paketin käteen sieltä...
ja onhan se imusarja varmaan sulla poiskin ollut kun
olet tiivarin vaihtanut.
Toinen tiivari on se mikä menee lohkoon päin (osa 110)
Mikään muu ei siellä mun tiedosta pitäis vuotaa ellei
oo paketti halki tms.
Ettei vaan kuse kannentiiviste...toivottovasti ei
-Kaani
kryyker
Viestit: 9
Liittynyt: 27.9.2013 2:38

Viesti Kirjoittaja kryyker »

kaani kirjoitti:Morjes

Se koko paketti on neljällä kuusiokolopultilla kiinni.
Tarvii irrottaa imusarja jos haluu sen paketin käteen sieltä...
ja onhan se imusarja varmaan sulla poiskin ollut kun
olet tiivarin vaihtanut.
Toinen tiivari on se mikä menee lohkoon päin (osa 110)
Mikään muu ei siellä mun tiedosta pitäis vuotaa ellei
oo paketti halki tms.
Ettei vaan kuse kannentiiviste...toivottovasti ei
-Kaani
Kiitoksia neuvoista, ei kuse pahvi se on varma, mutta vuoto on aika iso varsinkin kovemmilla kierroksilla..
Noh ei kai se auta ku lähtee taas purkamaan koko paketti
kryyker
Viestit: 9
Liittynyt: 27.9.2013 2:38

Viesti Kirjoittaja kryyker »

kaani kirjoitti:Morjes

Se koko paketti on neljällä kuusiokolopultilla kiinni.
Tarvii irrottaa imusarja jos haluu sen paketin käteen sieltä...
ja onhan se imusarja varmaan sulla poiskin ollut kun
olet tiivarin vaihtanut.
Toinen tiivari on se mikä menee lohkoon päin (osa 110)
Mikään muu ei siellä mun tiedosta pitäis vuotaa ellei
oo paketti halki tms.
Ettei vaan kuse kannentiiviste...toivottovasti ei
-Kaani
Kiitoksia neuvoista, ei kuse pahvi se on varma, mutta vuoto on aika iso varsinkin kovemmilla kierroksilla..
Noh ei kai se auta ku lähtee taas purkamaan koko paketti
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

kryyker kirjoitti:Morjens, itsekkin tapellu öljyvuodon kanssa (m104 3.2l), ja kastelee laatikon kummankin puolen ja startin tienoilla pahin vuoto, ylemmässä kuvassa tiiviste (74) vaihdettu mutta tiputtaa silti allensa ja reilusti.. miten tämä koko paketti lähtee irti? Alapuolelta oon startin irrottanu ja sen kuusiokolopultin joka näkyy mutta mistä muualta vielä kiinni?
Ai koko jalka? 4 kpl noin 6mm vai olikos 8mm kuusiokolopultilla kiinni.
kryyker
Viestit: 9
Liittynyt: 27.9.2013 2:38

Viesti Kirjoittaja kryyker »

AK47 kirjoitti:
kryyker kirjoitti:Morjens, itsekkin tapellu öljyvuodon kanssa (m104 3.2l), ja kastelee laatikon kummankin puolen ja startin tienoilla pahin vuoto, ylemmässä kuvassa tiiviste (74) vaihdettu mutta tiputtaa silti allensa ja reilusti.. miten tämä koko paketti lähtee irti? Alapuolelta oon startin irrottanu ja sen kuusiokolopultin joka näkyy mutta mistä muualta vielä kiinni?
Ai koko jalka? 4 kpl noin 6mm vai olikos 8mm kuusiokolopultilla kiinni.
Voisiko joku vielä vähän valottaa mistä löytyy kaksi muuta kuusiokolopulttia? Yksi löyty alakautta, toinen ylhäältä mutta missä loput kaksi?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

kryyker kirjoitti:Voisiko joku vielä vähän valottaa mistä löytyy kaksi muuta kuusiokolopulttia? Yksi löyty alakautta, toinen ylhäältä mutta missä loput kaksi?
Kai sulla on uusi tiiviste tuohon jalan ja lohkon väliin? Siitä pitäisi selevitä, jos ei muuten. Tässä kuitenkin pitäisi olla pulttien paikat.

Kuva

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
kryyker
Viestit: 9
Liittynyt: 27.9.2013 2:38

Viesti Kirjoittaja kryyker »

Roisto kirjoitti:
kryyker kirjoitti:Voisiko joku vielä vähän valottaa mistä löytyy kaksi muuta kuusiokolopulttia? Yksi löyty alakautta, toinen ylhäältä mutta missä loput kaksi?
Kai sulla on uusi tiiviste tuohon jalan ja lohkon väliin? Siitä pitäisi selevitä, jos ei muuten. Tässä kuitenkin pitäisi olla pulttien paikat.

Kuva

t.
Risto
Joo uusi tiiviste haettiin just, mutta nuo kaks viimestä pulttia sijaitseeko ne sit ton lauhduttimen sisällä? Ei vaan pistä silmään..

Joo elikkä pultit löyty kun vähä aikaa kaiveli, uus tiiviste paikollaan ja kohta nähään pysyykö öljyt sisässä.
Viimeksi muokannut kryyker, 03.10.2013 2:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kryyker
Viestit: 9
Liittynyt: 27.9.2013 2:38

Viesti Kirjoittaja kryyker »

kryyker kirjoitti:
Roisto kirjoitti:
kryyker kirjoitti:Voisiko joku vielä vähän valottaa mistä löytyy kaksi muuta kuusiokolopulttia? Yksi löyty alakautta, toinen ylhäältä mutta missä loput kaksi?
Kai sulla on uusi tiiviste tuohon jalan ja lohkon väliin? Siitä pitäisi selevitä, jos ei muuten. Tässä kuitenkin pitäisi olla pulttien paikat.

Kuva

t.
Risto
Joo uusi tiiviste haettiin just, mutta nuo kaks viimestä pulttia sijaitseeko ne sit ton lauhduttimen sisällä? Ei vaan pistä silmään..

Joo elikkä pultit löyty kun vähä aikaa kaiveli, uus tiiviste paikollaan ja kohta nähään pysyykö öljyt sisässä.
Auto lähti käyntiin mutta kierrokset pysyy 1200-1400rpm välillä ja aikansa käytyään tiputtaa kierrokset 500-800rpm ja meinaa sammua ja sit nostaa taas kierrokset ylös, joillain kerroilla sammu kokonaan? Olisko ilmamassamittari mahollisesti syyllinen? Huomenna putsaan anturin ja kokeilen..
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Imuvuoto jossain päin jos on imusarja käytetty irti.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
kryyker
Viestit: 9
Liittynyt: 27.9.2013 2:38

Viesti Kirjoittaja kryyker »

Multiviri kirjoitti:Imuvuoto jossain päin jos on imusarja käytetty irti.
Kohta rupean tutkimaan enemmän mutta samalla huomasin että laatikon päästä valuu lorona öljyä kun laittaa käyntiin, startti pysyy kuivana joten sieltä ei ainakaan tule.. on tämä saatana työmaa.. :twisted:
kryyker
Viestit: 9
Liittynyt: 27.9.2013 2:38

Viesti Kirjoittaja kryyker »

kryyker kirjoitti:
Multiviri kirjoitti:Imuvuoto jossain päin jos on imusarja käytetty irti.
Kohta rupean tutkimaan enemmän mutta samalla huomasin että laatikon päästä valuu lorona öljyä kun laittaa käyntiin, startti pysyy kuivana joten sieltä ei ainakaan tule.. on tämä saatana työmaa.. :twisted:
Vuoto löyty, venttiilikopan takana olevat stefat (2) ja toista stefaa ei ollut ollenkaan.. Jäänyt talvella ku itse tiiviste vaihdettiin koppaan.
Tyhjäkäyntikierrokset edelleen siellä 1400-1700..
kryyker
Viestit: 9
Liittynyt: 27.9.2013 2:38

Viesti Kirjoittaja kryyker »

kryyker kirjoitti:
kryyker kirjoitti:
Multiviri kirjoitti:Imuvuoto jossain päin jos on imusarja käytetty irti.
Kohta rupean tutkimaan enemmän mutta samalla huomasin että laatikon päästä valuu lorona öljyä kun laittaa käyntiin, startti pysyy kuivana joten sieltä ei ainakaan tule.. on tämä saatana työmaa.. :twisted:
Vuoto löyty, venttiilikopan takana olevat stefat (2) ja toista stefaa ei ollut ollenkaan.. Jäänyt talvella ku itse tiiviste vaihdettiin koppaan.
Tyhjäkäyntikierrokset edelleen siellä 1400-1700..
Tyhjäkäynti laskee nyt hiljalleen siihen tonnin kieppeille ja kone rupeaa ravistamaan, saattaa yhtäkkiä nostaa kierrokset 1500rpm ja siitä taas hiljalleen laskee tonniin, pitäiskö rueta epäilemään maffin kuntoa kun imuvuodot on pois suljettu..

Auto on seisonut levällään viime tammikuusta asti ja nyt ekat startit saatu.
_hakki_
Viestit: 4
Liittynyt: 14.1.2014 21:28
Paikkakunta: Vantaa

Öljyvuodon etsintää, vika löydetty.

Viesti Kirjoittaja _hakki_ »

samaa vikaa pukkaa täälläkin öljyvuodon suhteen, kun tuli vaihdettua kannen tiiviste ja hätäpäissään laitoin öljysuodattimen takaisin väärinpäin koteloon :twisted:

mutta osaisiko joku viisas kertoa mistä te ootte noita jalan tiivisteitä saanut? :shock:

soittelin tänään veholle, merteilille ja fixukselle. kukaan ei edes uskonut että sinne tulee tiivisteitä..

oma kärry siis c180 -95
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Öljyvuodon etsintää, vika löydetty.

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,
_hakki_ kirjoitti:soittelin tänään veholle, merteilille ja fixukselle. kukaan ei edes uskonut että sinne tulee tiivisteitä..
Oikeassa ovat. M111:ssä suodatin on jakokopassa eikä erillisessä suodatinjalassa takapäässä.

Tuleeko öljy siis etupäästä vai takapäästä?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
_hakki_
Viestit: 4
Liittynyt: 14.1.2014 21:28
Paikkakunta: Vantaa

Viestin aihe: Re: Öljyvuodon etsintää, vika löydetty.

Viesti Kirjoittaja _hakki_ »

no voi veljet... selvää vuotokohtaa ei saanut millään silmään osumaan :?

mutta imusarjan puolelta "jostain"(olipa hyvin määritelty)

yritän viikonloppuna päästä taas mökille tutkimaan asiaa ja joku kaveri kattomaan kun antaa kierroksia mitä siellä pellin alla tapahtuu.

viimeksi tuli sen verran kiire lähteä ettei kerennyt asiaa tutkia.

mutta tosiaan vuoto on erittäin runsasta ja kerkesin n. 50km ajamaan ennen kuin tuli palaneen öljynkäry sisälle-> imusarjan puoli runsaassa öljyroiskeitten peitossa.

hyviä arvauksia otan vastaan ja tottakai itsekin tilannetta päivittelen tänne kun pääsen sorvin ääreen.
_hakki_
Viestit: 4
Liittynyt: 14.1.2014 21:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Öljyvuodon etsintää, vika löydetty.

Viesti Kirjoittaja _hakki_ »

jep eli omalla kohdalla öljyvuodon syy oli tälläkertaa tyypillinen kannen etupään pultit löysällä.

tuli siis aika kiireellä sillon vaihettua se kannentiiviste... :)
_hakki_
Viestit: 4
Liittynyt: 14.1.2014 21:28
Paikkakunta: Vantaa

Öljyvuodon etsintää, vika löydetty.

Viesti Kirjoittaja _hakki_ »

nii ja toinen pikkuvuoto oli öljysuodattimenkorkista(veholta löytyi uusi)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Hyvä homma, että selevisi.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”