Suunnittelu asteella tässä että vaihtaisi tuon 1.8 koneen (111.920) tilalle 2.2 (111.960) ja mietityttää että mitäs tuossa loppujaan pitäisi vaihtaa?
konehan on itsessään ihan sama porausta lukuunottamatta, tuossa 2.2L koneessa on kuitenkin MAF ja tästä nykyisestä löytyy vain MAP-anturi/vaijerikaasu..
lähinnä tässä on nyt isoimpana kompastuskivenä se että jos pelkän koneen vaihtaa ja ottaa vanhasta imusarjan sekä tarvittavat roinat niin eikai tuo keksintö samalla eculla pelaa?
jos 2.2L koneen ecun laittaa niin eikö se sitten vaadi MAFin laiton jne kun kerta on ollut..
näistä pensselinpesuvehkeistä mitään ymmärrä..
M111 ristiinsopivuus
M111 ristiinsopivuus
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Todennäköisesti ei toimi kunnolla MAP:lla. Tuossahan on mäpätty tietty paine ja kierrosluku ilman määrään. Isommalla koneella menee samoilla arvoilla enemmän ilmaa läpi, joten laihalle taitaa vetää. MAF:lla osaisi itsekin vähän paremmin korjata mutta lisää pusaamistahan se tarkoittaa.
t.
Risto
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Joo. Varmaan ainakin silloin, kun lambda on pelissä mukana ja tasaisella kuormalla. Lämmitysvaiheessa tieten on pikkuisen arpapeliä, miten seokset passaavat. Kuinka ne nuo "nykyautot" rikastavat seosta kylmänä? Rikastaako tarpeeksi, että riittää isommalle moottorille?
Miten sitten käynee esim. kiihdytyksissä, kun lambda ei ole vielä kerinnyt havaita mitään muutosta seoksissa? Notkahtaako seos? Tieten jos se boksi on fiksu, niin voihan se pitää muistissa, missä asennossa seos oli ennen paineen muutosta ja korjailla sen mukaan. Säädön kulmakerroin voi tieten olla vähän pielessä.
Kyllähän se käyntiin lähtee ja voi ajellakin mutta jotain pientä voi tulla eteen erikoistilanteissa. Toisaalta 124:sta on saanut myös tuolla PMS-systeemillä 200:na. Liekö mitä eroa 180:een bokseissa? Syttypuolihan on erilainen muttei niin kovin paljon.
t.
Risto
Miten sitten käynee esim. kiihdytyksissä, kun lambda ei ole vielä kerinnyt havaita mitään muutosta seoksissa? Notkahtaako seos? Tieten jos se boksi on fiksu, niin voihan se pitää muistissa, missä asennossa seos oli ennen paineen muutosta ja korjailla sen mukaan. Säädön kulmakerroin voi tieten olla vähän pielessä.
Kyllähän se käyntiin lähtee ja voi ajellakin mutta jotain pientä voi tulla eteen erikoistilanteissa. Toisaalta 124:sta on saanut myös tuolla PMS-systeemillä 200:na. Liekö mitä eroa 180:een bokseissa? Syttypuolihan on erilainen muttei niin kovin paljon.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Se voi kyllä olla helpompi tehdä vain se kansiremontti tuohon nykyiseen niin ei ainakaan tarvi jännittää sillä että pelaako jos alkaa koneita vaihtamaan.. sillä tuli vain ensimmäisenä mieleen kun Sergey lupasi 2.2 koneen huokeaan hintaan niin melkeimpä +-0 riippumatta siitä kummin päättää tehdä.
toisaalta kun hatun nostaa pois ja vaihtaa tiivisteen niin ainakin oisi siltä osin kunnossa ja varmasti pelaa
pitää jatkojalostaa vielä tätä ideaa ajatustasolla, kesällä kai tuolle pitää jotain tehdä että saa kuivaksi koneen kyljen..
toisaalta kun hatun nostaa pois ja vaihtaa tiivisteen niin ainakin oisi siltä osin kunnossa ja varmasti pelaa
pitää jatkojalostaa vielä tätä ideaa ajatustasolla, kesällä kai tuolle pitää jotain tehdä että saa kuivaksi koneen kyljen..
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Niin meinaatko niitä jakopääkopan kuusiokoloja vai? niitä on jo kiristetty, mutta ei etunurkan öljyvuoto loppunut. kansiremontti on suunnitteilla eri syistä muutenkin, vuotaa jäähdytinnestettä 3. ja 4. pytyn kohdalta n. 15cm matkalta. yleensä saa aina paisarin täyttää kun on reilut 500km rullannut..
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.