S202 käynnistys ongelma ja "supsuttaa"
S202 käynnistys ongelma ja "supsuttaa"
Morjes meseläiset!
Ostin hiljattain ensimmäisen mersuni: s202 250td om605.960 -96.
Niin kuin vanhaan autoon kuuluu on tässäkin yksilössä laitettavaa että olen hänen kanssaan sujut. Tulkoon tästä ensimmäinen postaukseni mersun omistajana!
Elikkä ongelma on kun laittaa auton kylmänä tulille käy aluksi vaan neljällä tai ehkä jopa kolmella pytyllä ja kauhea sininen savu. Auton ollessa tyhjäkäynnillä, pikku hiljaa loputkin sylinterit syttyy ja alkaa käymään tasaisesti ja savutus loppuu. Aluksi epäilin huonoja hehkuja, mutta kun autolla ajaessa kuuluu supsutusta kierrosten tahdissa, mietin että voisiko käynnistysongelma johtuakkin esim vuotavasta suuttimesta?
Nyt tarvitsisin neuvoja ja kokemuksia että mikä voisi olla vikana ja onnistuuko vian korjaus tee-se-itse mieheltä??
Kiitos ja kummarrus sinulle joka autat!:)
Ostin hiljattain ensimmäisen mersuni: s202 250td om605.960 -96.
Niin kuin vanhaan autoon kuuluu on tässäkin yksilössä laitettavaa että olen hänen kanssaan sujut. Tulkoon tästä ensimmäinen postaukseni mersun omistajana!
Elikkä ongelma on kun laittaa auton kylmänä tulille käy aluksi vaan neljällä tai ehkä jopa kolmella pytyllä ja kauhea sininen savu. Auton ollessa tyhjäkäynnillä, pikku hiljaa loputkin sylinterit syttyy ja alkaa käymään tasaisesti ja savutus loppuu. Aluksi epäilin huonoja hehkuja, mutta kun autolla ajaessa kuuluu supsutusta kierrosten tahdissa, mietin että voisiko käynnistysongelma johtuakkin esim vuotavasta suuttimesta?
Nyt tarvitsisin neuvoja ja kokemuksia että mikä voisi olla vikana ja onnistuuko vian korjaus tee-se-itse mieheltä??
Kiitos ja kummarrus sinulle joka autat!:)
Tänään otin venttiilikopan päältä muovisen suojan pois ja sieltähän paljastui seuraavaa: 4. Ja 5. sylinterin "suuttimenkupissa" oli mustaa, mielestäni se haisi naftalta eikä öljyltä. 5. pytty oli tulvinut piripintaan ja 4. vain puoleen väliin suuttimen ympärillä olevaa kuppia. Ihmettelen vaan, että musta aine oli ihan nestemäistä, toisin kuin jossain cdi koneessa oli tulvinut koko venakopan päälle sellasta kovan näköistä kuplaa?
Olisiko nyt seuraava vaihe käydä ostamassa uudet tiivisteet vai putsaanko naftan ja koitan kiristää suuttimia? Auttakaa miestä hädässä joka ei ole ennen paljoa moottoria ruuvaillut:)
Olisiko nyt seuraava vaihe käydä ostamassa uudet tiivisteet vai putsaanko naftan ja koitan kiristää suuttimia? Auttakaa miestä hädässä joka ei ole ennen paljoa moottoria ruuvaillut:)
Laittelet tosiaan ne "hyppyletkut" eli paluulinjan kuntoon. HUOM: se letku pitää olla muistaakseni 3.2mm sisähalkasijaltaan EIKÄ sitä 3.5mm mustaa vääränmoista. KL myi oikeeta ja motonetistä saat molempia kokoja,sitä pienempä kuitenkin sinne. Varaa kärkipihdit ja vähä hermoja jos on huonot hermot
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
ja kun poistat vanhoja yhdysletkuja, älä pelkästään nyhdä irti, vaan viillä varovasti halki .... harmittaa jos nippa irtoo suuttimesta
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Nyt tarvittaisiin apua taas!:D elikkä en ole saanut tuota supsutusta loppumaan. Eihän niistä hyppyletkujen vuodoista pitäisi kai muutenkaan mitään ääntä tulla, vai tuleeko siitäkin supsutusta? Miten löytää vika? Eli siis sitä ääntä ei kuulu tyhjäkäynnillä, eikä moottorijarrutuksessa vaan sillon kun painan kaasua. Mitä enemmän kaasua painan sitä voimakkaammin ääni kuuluu kunnes kierrokset on korkealla ja ei kuule edes omia ajatuksiaan (3"rosteriputki yhdellä pöntöllä). Tänään myös huomasin todella nihkeän vian, kahdesta venakopan pulttien jengoista on sileänä(sen takia tulee öljyt tiivisteen välistä). Tähänkin saa antaa neuvoja, vaikka pitäisi varmaan tehdä kokonaan uusi aihe tosta kierre jutusta? T Ile