S202 käynnistys ongelma ja "supsuttaa"

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Ilekari
Viestit: 6
Liittynyt: 26.1.2014 23:49
Paikkakunta: Espoo

S202 käynnistys ongelma ja "supsuttaa"

Viesti Kirjoittaja Ilekari »

Morjes meseläiset!
Ostin hiljattain ensimmäisen mersuni: s202 250td om605.960 -96.
Niin kuin vanhaan autoon kuuluu on tässäkin yksilössä laitettavaa että olen hänen kanssaan sujut. Tulkoon tästä ensimmäinen postaukseni mersun omistajana!

Elikkä ongelma on kun laittaa auton kylmänä tulille käy aluksi vaan neljällä tai ehkä jopa kolmella pytyllä ja kauhea sininen savu. Auton ollessa tyhjäkäynnillä, pikku hiljaa loputkin sylinterit syttyy ja alkaa käymään tasaisesti ja savutus loppuu. Aluksi epäilin huonoja hehkuja, mutta kun autolla ajaessa kuuluu supsutusta kierrosten tahdissa, mietin että voisiko käynnistysongelma johtuakkin esim vuotavasta suuttimesta?

Nyt tarvitsisin neuvoja ja kokemuksia että mikä voisi olla vikana ja onnistuuko vian korjaus tee-se-itse mieheltä??
Kiitos ja kummarrus sinulle joka autat!:)
Ilekari
Viestit: 6
Liittynyt: 26.1.2014 23:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Ilekari »

Tänään otin venttiilikopan päältä muovisen suojan pois ja sieltähän paljastui seuraavaa: 4. Ja 5. sylinterin "suuttimenkupissa" oli mustaa, mielestäni se haisi naftalta eikä öljyltä. 5. pytty oli tulvinut piripintaan ja 4. vain puoleen väliin suuttimen ympärillä olevaa kuppia. Ihmettelen vaan, että musta aine oli ihan nestemäistä, toisin kuin jossain cdi koneessa oli tulvinut koko venakopan päälle sellasta kovan näköistä kuplaa?
Olisiko nyt seuraava vaihe käydä ostamassa uudet tiivisteet vai putsaanko naftan ja koitan kiristää suuttimia? Auttakaa miestä hädässä joka ei ole ennen paljoa moottoria ruuvaillut:)
Ilekari
Viestit: 6
Liittynyt: 26.1.2014 23:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Ilekari »

Ja olisin myös kiitollinen ohjeista miten homma pitää tehdä. Esim miten irroitan suuttimen? Pitääkö se irroittaa putkineen päivineen myös pumpulta?
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Kuivaa suuttimien kupeista diisselit pois ja käyntiin. Vuotopaikka todennäköisesti suuttimien ylivuotoletkut. Suuttimien kiristys ei auta supsutukseen ja ei tarvi putkineen ottaa irti vaan putki pois ja pitkällä hylsyllä irti. Jos supsuttaa suuttimien juuresta niin esikammiot vuotaa.
C250TDT -98
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Laittelet tosiaan ne "hyppyletkut" eli paluulinjan kuntoon. HUOM: se letku pitää olla muistaakseni 3.2mm sisähalkasijaltaan EIKÄ sitä 3.5mm mustaa vääränmoista. KL myi oikeeta ja motonetistä saat molempia kokoja,sitä pienempä kuitenkin sinne. Varaa kärkipihdit ja vähä hermoja jos on huonot hermot :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

ja kun poistat vanhoja yhdysletkuja, älä pelkästään nyhdä irti, vaan viillä varovasti halki .... harmittaa jos nippa irtoo suuttimesta
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Ilekari
Viestit: 6
Liittynyt: 26.1.2014 23:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Ilekari »

Noniin, posiitivista että tällä foorumilla sai vastauksia näinkin nopeasti. Pitää heti huomenna korjata jos aika vaan riittää. Toivotaan että ei ole tuo esikammio vuoto, jos on niin kyselen sitten siihen vähän neuvoja!? Kiitokset vastauksista ja hyvistä vinkeistä :)
Ilekari
Viestit: 6
Liittynyt: 26.1.2014 23:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Ilekari »

Nyt tarvittaisiin apua taas!:D elikkä en ole saanut tuota supsutusta loppumaan. Eihän niistä hyppyletkujen vuodoista pitäisi kai muutenkaan mitään ääntä tulla, vai tuleeko siitäkin supsutusta? Miten löytää vika? Eli siis sitä ääntä ei kuulu tyhjäkäynnillä, eikä moottorijarrutuksessa vaan sillon kun painan kaasua. Mitä enemmän kaasua painan sitä voimakkaammin ääni kuuluu kunnes kierrokset on korkealla ja ei kuule edes omia ajatuksiaan (3"rosteriputki yhdellä pöntöllä). Tänään myös huomasin todella nihkeän vian, kahdesta venakopan pulttien jengoista on sileänä(sen takia tulee öljyt tiivisteen välistä). Tähänkin saa antaa neuvoja, vaikka pitäisi varmaan tehdä kokonaan uusi aihe tosta kierre jutusta? T Ile
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29111
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pakosarjan tiiviste ?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”