W202 c180 seokset

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
seemese
Viestit: 13
Liittynyt: 16.5.2013 0:21

W202 c180 seokset

Viesti Kirjoittaja seemese »

Tuli mersu käytettyy koneessa kun tulpat oli valkoiset ja kone valitti lambda anturista. Kävin sitten hakemassa motonetistä tarvike lambdan enkä huomannut mitään eroa kun laitoin sen kiinni? Voisiko vika olla siinä tarvike lambdassa? Imuvuotookaa en ole löytäny kun olen suihkinut käynnistys spraytä ympäri kaikkea. Onko näissä jotain paikkoja jotka herkästi vuotaa? Vai onko se ostettava ihan se alkuperäinen lambda joka maksais varmasti kaksi kertaa enemmän kun tuo tarvike :?
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

voi olla vika tarvike lambdassa.hyvinkin todennäköistä.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Olikohan näissä M111 koneissa jotain ominaisuutta että jos ilmamassamittarissa on vikaa niin saattaa herjata lambda-anturia vai muistanko ihan omiani?
Itse laittelin semmoisen boschin yleismallisen lambdan joka toimi hyvin, olisko maksanut puolet orggiksesta.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

ou812 kirjoitti:Olikohan näissä M111 koneissa jotain ominaisuutta että jos ilmamassamittarissa on vikaa niin saattaa herjata lambda-anturia .
Tai sitten ei ehkä ymmärretä mitä tallentunut vikakoodi tarkoittaa.

Esim. lambda säädön raja-arvot ylitetty ei tarkoita ( saa neuvoa jos olen väärässä) sitä että lambda-anturissa olisi vikaa.

Vika voi esimerkiksi olla, ja usein onkin ilmamassamittarissa joka mittaa moottorin ottamaa ilmamäärää väärin jolloin seos on pielessä, jota taas lambda-anturi tarkkailee ja moottorin ohjaus lambdan antaman tiedon perusteella korjaa kunnes säätövara loppuu. Ja ko. vikakoodi tallentuu. :ope:

Näin minä ainakin olen asian näitä testerillä (Bosch) tutkineena ajatellut, eipä ole koulutettu, eikä neuvottu, käsketty tutkimaan ja korjaamaan.
Joskus jopa saanut kuntoonkin :oops:
seemese
Viestit: 13
Liittynyt: 16.5.2013 0:21

Viesti Kirjoittaja seemese »

niin eli voi myöskin olla sitte että tuossa mun ilmamassamittarissa on vikaa koska sekin on tarvike :shock: Mites sen voi kokeilla että toimiiko tuo tarvike ilmamassamittari sillee niin kuin pitää ? :help:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Cool Hand Saku kirjoitti:
ou812 kirjoitti:Olikohan näissä M111 koneissa jotain ominaisuutta että jos ilmamassamittarissa on vikaa niin saattaa herjata lambda-anturia .
Tai sitten ei ehkä ymmärretä mitä tallentunut vikakoodi tarkoittaa.

Esim. lambda säädön raja-arvot ylitetty ei tarkoita ( saa neuvoa jos olen väärässä) sitä että lambda-anturissa olisi vikaa.

Vika voi esimerkiksi olla, ja usein onkin ilmamassamittarissa joka mittaa moottorin ottamaa ilmamäärää väärin jolloin seos on pielessä, jota taas lambda-anturi tarkkailee ja moottorin ohjaus lambdan antaman tiedon perusteella korjaa kunnes säätövara loppuu. Ja ko. vikakoodi tallentuu. :ope:
Oikeassa olette, näin se menee.
tarvike
Eipä niillä kovin monta valmistajaa ole, mutta tulihan osa putkineen eikä pelkkä kapula ?
seemese
Viestit: 13
Liittynyt: 16.5.2013 0:21

Viesti Kirjoittaja seemese »

tarvike ilmamassamittarin jouduin ostamaan kun kone ensiks näytti siitä vikakoodia. Ja kun sen ostin se oli pelkkä kapula minkä laitoin siihen boschin alkuperäiseen putkeen. Ilmamassamittarin vaihon jälkee kone ei enää näyttänyt siitä vikakoodia vaan lambda anturista. :x
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mikä vikakoodi lambdasta tulee nyt ?

Joka tapauksessa se irtokapula ei koskaan tule toimimaan täysin oikein.
Vähintäänkin kulutus on suurempaa kuin oikealla osalla.
Jotkut kyllä myyvät niitä kertoen sopivuuden bensa-autoon mutta näin se silti menee.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”