W202 c180 seokset
W202 c180 seokset
Tuli mersu käytettyy koneessa kun tulpat oli valkoiset ja kone valitti lambda anturista. Kävin sitten hakemassa motonetistä tarvike lambdan enkä huomannut mitään eroa kun laitoin sen kiinni? Voisiko vika olla siinä tarvike lambdassa? Imuvuotookaa en ole löytäny kun olen suihkinut käynnistys spraytä ympäri kaikkea. Onko näissä jotain paikkoja jotka herkästi vuotaa? Vai onko se ostettava ihan se alkuperäinen lambda joka maksais varmasti kaksi kertaa enemmän kun tuo tarvike
Olikohan näissä M111 koneissa jotain ominaisuutta että jos ilmamassamittarissa on vikaa niin saattaa herjata lambda-anturia vai muistanko ihan omiani?
Itse laittelin semmoisen boschin yleismallisen lambdan joka toimi hyvin, olisko maksanut puolet orggiksesta.
Itse laittelin semmoisen boschin yleismallisen lambdan joka toimi hyvin, olisko maksanut puolet orggiksesta.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Tai sitten ei ehkä ymmärretä mitä tallentunut vikakoodi tarkoittaa.ou812 kirjoitti:Olikohan näissä M111 koneissa jotain ominaisuutta että jos ilmamassamittarissa on vikaa niin saattaa herjata lambda-anturia .
Esim. lambda säädön raja-arvot ylitetty ei tarkoita ( saa neuvoa jos olen väärässä) sitä että lambda-anturissa olisi vikaa.
Vika voi esimerkiksi olla, ja usein onkin ilmamassamittarissa joka mittaa moottorin ottamaa ilmamäärää väärin jolloin seos on pielessä, jota taas lambda-anturi tarkkailee ja moottorin ohjaus lambdan antaman tiedon perusteella korjaa kunnes säätövara loppuu. Ja ko. vikakoodi tallentuu.
Näin minä ainakin olen asian näitä testerillä (Bosch) tutkineena ajatellut, eipä ole koulutettu, eikä neuvottu, käsketty tutkimaan ja korjaamaan.
Joskus jopa saanut kuntoonkin
Oikeassa olette, näin se menee.Cool Hand Saku kirjoitti:Tai sitten ei ehkä ymmärretä mitä tallentunut vikakoodi tarkoittaa.ou812 kirjoitti:Olikohan näissä M111 koneissa jotain ominaisuutta että jos ilmamassamittarissa on vikaa niin saattaa herjata lambda-anturia .
Esim. lambda säädön raja-arvot ylitetty ei tarkoita ( saa neuvoa jos olen väärässä) sitä että lambda-anturissa olisi vikaa.
Vika voi esimerkiksi olla, ja usein onkin ilmamassamittarissa joka mittaa moottorin ottamaa ilmamäärää väärin jolloin seos on pielessä, jota taas lambda-anturi tarkkailee ja moottorin ohjaus lambdan antaman tiedon perusteella korjaa kunnes säätövara loppuu. Ja ko. vikakoodi tallentuu.
Eipä niillä kovin monta valmistajaa ole, mutta tulihan osa putkineen eikä pelkkä kapula ?tarvike