Om605 ei pyöri kunnolla.

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Tapsi
Viestit: 41
Liittynyt: 01.7.2013 15:23
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Om605 ei pyöri kunnolla.

Viesti Kirjoittaja Tapsi »

Yksi ilta ajellessani huomasin että mese ei toimi kunnolla, malliltaan C 250 TDT -98, rupesi työntämään reippaasti valkoista savua. Noh auto parkkiin ja ensimmäiseksi manailemaan, että ahdin on porsinut. Hinaus kotiin ja eikun tutkimaan, ahtimessa ei kuitenkaan tuntunut turhia välyksiä mutta öljyä kuitenkin löytyi jonkin verran coolerin putkista. Samalla huomasin että työntää jonkin verran savua suuttimien kopan alta. 4 ja 5 pytyn kuppi näkyi olevan täynnä naftaa, (juuri vaihdoin kaikki ylivuotoletkut). 3 pytyn kupin ympärys oli aivan musta piestä. Uuden aluslevyn vaihdoin 3 suuttimeen. Ei vaikutusta, työntää edelleen naftaa ja savua sieltä jostain välistä. Sitten vaihdoin 2 ja 3 pytyn suuttimet päikseen hetken pelasi jollain lailla, mutta sitten rupesi taas vuotamaan 3 pytystä ja kone samanaikaisesti rallattelee ja kolkattelee ihmeellisesti kaasua lisättäessä. Rupeaa pikku hiljaa käämi palamaan tuon kinnerin kanssa joten viisaammat jos voisivat auttaaa Kiitos!!
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Esikammio siellä vuotaa ja todennäkösesti siitä pudonnut kuula pois. Vaihda/tarkasta kaikki esikammiot. Ei kannata ajella saattaa vääntää kankia solmuun.
C250TDT -98
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Re: Om605 ei pyöri kunnolla.

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Tapsi kirjoitti: rupesi työntämään reippaasti valkoista savua.
Kansi taikka kansinahka mennyttä, tässätapauksessa lienee kansi yleisempi vika koska kansinahka on kuparia tai jotakin peltiä vakiona.

Suutinvikoihin en oikein ota kantaa ja kannattaa vielä kuunnella muidenkin tuomioita ennenkuin lähdet aukomaan,voin olla väärässäkin ja toivottavasti olenkin.

edit: orsiin kommentti varmaan osuu paremmin oikeaan, se tuli tätä kirjottaessani :wink:

eli suuttimet irti ja kuulien tarkistusta jne :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Tapsi
Viestit: 41
Liittynyt: 01.7.2013 15:23
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Tapsi »

Onko mitenkä suuri homma tuo esikammioiden tarkistus, onko siinä mitään nippeliä joka tulisi ottaa huomioon? ja kuinka vuoto korjataan?
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Suuttimet pois niin näkee lampulla että onko siinä keskellä reikää poikittain varsi missä pallo keskellä :D hankala selittää mutta tajuat kyllä jos niissä eroa on keskenään. Vuodon korjaukseen tarvit erikoistyökalun jota saa esim kl varaosilta hintaan 50€. Lisäksi tarvit vetovasaran jossa on suuttimen paikalle sopeva kierre . Hehku pois ->suutin pois-> Lukitusmutteri pois-> esikammio vetovasaralla irti -> kammion ja sen pesän puhdistus kannesta huolellisesti hiomapaperilla -> esikammion pintaan pakoputken asennustahnaa ja takaisin kanteen -> lukitusmutteri kanteen kiinni, itee olen käyttäny +200nm.
C250TDT -98
Tapsi
Viestit: 41
Liittynyt: 01.7.2013 15:23
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Tapsi »

Suuttimia käytelty irti ja näkyy siellä olevan semmoset mustat pallukat keskellä reikää. Toiset semmoset vaaleat pienemmät pallukat on sitten siellä ihan reunassa imusarjaan päin. Suuttimet kun käyttää irti ja laittaa takaisin niin hetken aikaa pyörii ihan nätisti mutta sitten alkaa taas kalkatus. Tarvitseeko venttiilikoppaa käyttää irti jos meinaa nuo esikammiot tiivistellä ja kiristellä?
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Tosiaan venttiilikoppakin siinä täytyy irrottaa. Ja samoten ne putket mitä on suuttimien ympärillä, lähtee kopan jälkeen ihan vetämällä pois. Voishan se vika sitten olla rikkinäisessä suuttimessakin mutta kannattaa ne kammiot tiivistellä ensin.
C250TDT -98
Tapsi
Viestit: 41
Liittynyt: 01.7.2013 15:23
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Tapsi »

Mistähän sitä löytäisi sellaisen avaimen siihen kammion irroitukseen kun ei näyttäisi Kl olevan niitä myynnissä.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Orsii-:lle hain avaimen Oulusta työkalutorilta, joku verkkolauppakin niitä muistaakseni myi... Soita kl:lle, voi löytyäkin
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Tapsi
Viestit: 41
Liittynyt: 01.7.2013 15:23
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Tapsi »

No nyt on kammion mutterin avaaja tilattu Kl:tä ei ollu kun yks kappale varastossa, hintaa tuli 35+toimitus kulut. Jospa se olis käypänen ja rupeaisi homma etenemään :D
Tapsi
Viestit: 41
Liittynyt: 01.7.2013 15:23
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Tapsi »

Missähän lie vielä vikaa kun työntää tuota valkoisen harmaata savua. Kalkatus kuitenkin loppui, kun tiivistelin tuon kolmannen mukin kammion. Kirin muitakin kammioita samalla kun olivat vähän löysällä. Eli ei siis pyöri kunnolla ja savuttaa..


Edit: savutus loppui kun kengitti koneen kuumaksi. Mutta ei pyöri vieläkään tasaisesti..
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pumpun ajoitus tarkistettu?

Kannentiivistekkin voi vuotaa öljyä sylinteriin joka savuaa reippaasti.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

kansipaffi ois ehdotukseni...

joskus meillä lantikka työnsi savua, kun ilmanputsari tukossa, mut tosta tais jo savutus loppua...
® Mesen linttaklubi
Tapsi
Viestit: 41
Liittynyt: 01.7.2013 15:23
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Tapsi »

Ilmoja vetää ainakin koko ajan pyöriessään, huomaa heti että menee ilmoja polttoaineen seassa kun katsoo niitä kirkkaita pumpun letkuja. Ei ole pumppua tarkasteltu vielä. Kävin eilen lenkin ajamassa noin.30km niin ei savuttanut enää ollenkaan, mutta 1, 3 ja 5 pytyn kuppi oli täynnä naftaa. Ei taida tehdä mitään tuolla mustalla ylivuoto letkulla mitä Diesel puljuissa myövät. Mutta tuntui kuitenkin että ajolenkin jälkeen olisi ruennut pyörimään tasaisemmin tyhjäkäynnillä..
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Tapsi kirjoitti:Ilmoja vetää ainakin koko ajan pyöriessään, huomaa heti että menee ilmoja polttoaineen seassa kun katsoo niitä kirkkaita pumpun letkuja. Ei ole pumppua tarkasteltu vielä. Kävin eilen lenkin ajamassa noin.30km niin ei savuttanut enää ollenkaan, mutta 1, 3 ja 5 pytyn kuppi oli täynnä naftaa. Ei taida tehdä mitään tuolla mustalla ylivuoto letkulla mitä Diesel puljuissa myövät. Mutta tuntui kuitenkin että ajolenkin jälkeen olisi ruennut pyörimään tasaisemmin tyhjäkäynnillä..
Mulla tupsautteli vaaleeta savua kun pääsi tiisseli loppumaan ja veteli ilmoja jonkin aikaa... Kun sai tankin täyteen ja ajettua hieman niin ei oo tupsutellu vaaleita savumerkkejä.
Tapsi
Viestit: 41
Liittynyt: 01.7.2013 15:23
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Tapsi »

Eilen käytin kaikki esikammiot irti ja putsailin ja tiivistelin, kone läjään ja käymään kokeilemaan. Ja ei sitten ampumallakaan. Suutin putket otettiin irti ja laitettiin pahvikupit alle, eikun starttaamaan eikä tullut yhtään polttoainetta kuppeihin. Missä vika???
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Ilmaa..? :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

joko ilmaa tai ajonesto mötikkä kettuilee.
C250TDT -98
Avatar
Pimpula
Viestit: 434
Liittynyt: 13.4.2008 13:44
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Pimpula »

Käyntiin mööpeli saatiin, mutta pitkään joutui ja joutuu sahaamaan, ja kuulostaa pyörivän neljällä...
Once you get fat you never come back.
Tapsi
Viestit: 41
Liittynyt: 01.7.2013 15:23
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Tapsi »

Niin, voisiko vika olla suuttimessa?
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

ei muuta kun testaileen suutinputkia löysätä yks kerrallaan mikä pytty ei sytytä..toimimattoman pytyn löytyessä suutin käyvästä pytystä vaihtaa siihen. jos sama tulos niin vika pumpussa tai puristuksissa.
C250TDT -98
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

näissä ei tarvi kuin aivastaa imukanavaan niin tuntuu että jää venttiili vuotamaan :D oliko imusarja irti?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Tapsi
Viestit: 41
Liittynyt: 01.7.2013 15:23
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Tapsi »

Käytettiin imusarja irti, kun hehkut irroitettiin ettei tarvinnut pilkkiä. Pyöri kuitenkin huonosti jo aiemminkin..
Tapsi
Viestit: 41
Liittynyt: 01.7.2013 15:23
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Tapsi »

Onko tietoa kellään että käykö 605vaparin suutin tuohon turbokoneeseen ja onko avautumispaine läheskään sama. Sellaisia suuttimia olisi tiedossa. Vanha suutin jonka käytin ponnistuksessa oli rungoltaan aivan holo ja avautumispainekkin oli yli 150 bar vaikka se pitäisi olla maks. 135 bar
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Käy hyvin jos vaihdat kaikki suuttimet kerralla toisesta koneesta.
C250TDT -98
Tapsi
Viestit: 41
Liittynyt: 01.7.2013 15:23
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Tapsi »

Meinasin huomenna käydä sen yhden ostamassa ja testaamassa sen Diesel pajalla ja säädättämässä sen siihen max 135 bar. Ja kokeilla että mitä se mylly sitten sanoo.
Tapsi
Viestit: 41
Liittynyt: 01.7.2013 15:23
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Tapsi »

Nyt saatiin mersu henkiin suuttimen vaihdolla, ja hyvästi näkyy ryskyttävän. Iso kiitos Mese.fi väelle hyvistä vinkeistä. Kiitos! :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”