200 cdi -99 EPC valo palaa

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

200 cdi -99 EPC valo palaa

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

Jeps. Elikkäs EPC-valo rupesi palamaan tässä eräänä kauniina aamuna. Tulipa sitten käytettyä autoa samana päivänä vikakoodinluvussa korjaamolla ja viaksi antoi että sammutusventtiili ei toimi. Tilasimpa sitten saksan ebaysta vähänkäytetyn sammutusventtiilin ja tänään vaihdoin sen vanhan tilalle (otettu toimivasta autosta). Mutta EPC-valo palaa yhä. Korjaamon kaveri sanoi ettei tarvitsisi nollata testerillä vikaa enää uuden vaihdettua, pitääkö paikkaansa? Vai onko tuossakin venttiilissä muka jotain vikaa vai muualla...

...alkaa vähitellen riittämään nämä mesen "ominaisuudet"..... :evil:

Kiitos.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kokeile nollausta, jossei auta niin sitten tutkia ainaski sammutinventtiilin johdot...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Johdossa tai boxissa vika, mulla kärvähti boxi ja nyt auto on ollu enemmänkin pihan koristeena, no ollu muutakin laitettavaan
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 200 cdi -99 EPC valo palaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

juhanimi kirjoitti:Jeps. Elikkäs EPC-valo rupesi palamaan tässä eräänä kauniina aamuna. Tulipa sitten käytettyä autoa samana päivänä vikakoodinluvussa korjaamolla ja viaksi antoi että sammutusventtiili ei toimi. Tilasimpa sitten saksan ebaysta vähänkäytetyn sammutusventtiilin ja tänään vaihdoin sen vanhan tilalle (otettu toimivasta autosta). Mutta EPC-valo palaa yhä. Korjaamon kaveri sanoi ettei tarvitsisi nollata testerillä vikaa enää uuden vaihdettua, pitääkö paikkaansa? Vai onko tuossakin venttiilissä muka jotain vikaa vai muualla...

...alkaa vähitellen riittämään nämä mesen "ominaisuudet"..... :evil:

Kiitos.
Melko yleinen syy ECU tuholle, johdot tarkistella
ja jos on ECU vika niin yhteys kuusenalle... ;)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

Mittailin piuhat eculta sammutinventtiilille, ehjät. Mittasin myös sammutusventtiilin vastuksen n.13ohmia. Vanhassa venttiilissä saman verran. Lieneekö oikea arvo? Huomenna pääsee testerin piuhaan kiinni, saapa nähdä nollaantuuko valo...

...jos ei.... :?

Edit: vaikka tuskimpa, jos kerta uudessa ja vanhassa venttiilissä samat resistanssit :? joku voisi mittailla vastaavasta arvot, jos molemmat ovatkin rikki...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

juhanimi kirjoitti:Mittailin piuhat eculta sammutinventtiilille, ehjät. Mittasin myös sammutusventtiilin vastuksen n.13ohmia. Vanhassa venttiilissä saman verran. Lieneekö oikea arvo? Huomenna pääsee testerin piuhaan kiinni, saapa nähdä nollaantuuko valo...

...jos ei.... :?

Edit: vaikka tuskimpa, jos kerta uudessa ja vanhassa venttiilissä samat resistanssit :? joku voisi mittailla vastaavasta arvot, jos molemmat ovatkin rikki...
Melkosta tuuria olis jos
uusi osa olis juuri samalla tavalla rikki
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kaikissa (3) tapauksissa joita itse olen tutkinut tuon vikakoodin takia on ollut mekaaninen vika korkeapainepumpussa ja siitä tuo ongelma.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Myös ilma systeemisä tekee tuota joskus
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

dealer kirjoitti:Kaikissa (3) tapauksissa joita itse olen tutkinut tuon vikakoodin takia on ollut mekaaninen vika korkeapainepumpussa ja siitä tuo ongelma.
Mistäköhän voisi tunnistaa tuon mekaanisen vian korkeapainepumpussa. :?:
CDI203 kirjoitti:Myös ilma systeemisä tekee tuota joskus
Tai miten voisi tunnistaa vian ECU:ssa?

Ilmavaivojen kanssa on kyllä tullut painiattuakin hieman, o-renkaita vaihdeltu systeemiin lähes kaikki ja polttoaineputkia myös muutamat. Mutta edelleenkin taitaa ilmaa olla systeemissä hieman pitkähkö startti, ja ilmeisesti kupla tulee aina putkeen vieläkin sammutuksen jälken vaikka uusien putkien läpi heikommin näkeekin.. Lisäksi railpaineensäädin vasta vaihdettu, ja railpaineen anturikin näyttäisi melko tuoreelta tapaukselta.

Lisäinfona jos vaikuttaa mihinkään, suuttimien pohjatiivisteet vaihdettiin edellisenä päivänä kun epc-valo rupesi palamaan.

Tänään kävin testerin piuhan äärellä, ei nollaantunut vika. P1622 Shut off-valve Y75.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pumpussa on venttiili reiässä johon sammuttimen putki menee, venttiilin pitää antaa periksi kevyesti painaen.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

juhanimi kirjoitti:
dealer kirjoitti:Kaikissa (3) tapauksissa joita itse olen tutkinut tuon vikakoodin takia on ollut mekaaninen vika korkeapainepumpussa ja siitä tuo ongelma.
Mistäköhän voisi tunnistaa tuon mekaanisen vian korkeapainepumpussa. :?:
CDI203 kirjoitti:Myös ilma systeemisä tekee tuota joskus
Tai miten voisi tunnistaa vian ECU:ssa?

Ilmavaivojen kanssa on kyllä tullut painiattuakin hieman, o-renkaita vaihdeltu systeemiin lähes kaikki ja polttoaineputkia myös muutamat. Mutta edelleenkin taitaa ilmaa olla systeemissä hieman pitkähkö startti, ja ilmeisesti kupla tulee aina putkeen vieläkin sammutuksen jälken vaikka uusien putkien läpi heikommin näkeekin.. Lisäksi railpaineensäädin vasta vaihdettu, ja railpaineen anturikin näyttäisi melko tuoreelta tapaukselta.

Lisäinfona jos vaikuttaa mihinkään, suuttimien pohjatiivisteet vaihdettiin edellisenä päivänä kun epc-valo rupesi palamaan.

Tänään kävin testerin piuhan äärellä, ei nollaantunut vika. P1622 Shut off-valve Y75.
Yksi tapa varmistaa onko ECU vika on kokeilla toisella ECU:la
(kunhan on ensin varmistanut että johdot on ehjät muuten on hetken päästä 2 ECU vikaa...) jos ei satu nurkisa lojumaan kokeilu ECU:a nurkissa niin tarkistelee nuo muut ensin ja kun kaikki muut paikat on ok jäljelle jää vaan se ECU

E: olihan kone varmasti lämmin kun nollusta kokeilt,
myös "yj" relee jos on rikki niin tekee joskus tuota vikaa

E2: ECU vian toteamiseen jonnekin joskus linkitelyt mitä mistäkin liitimestä pitäis tulla kun mittaille
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

dealer kirjoitti:Pumpussa on venttiili reiässä johon sammuttimen putki menee, venttiilin pitää antaa periksi kevyesti painaen.
Eli tuo vasemmanpuoleinen reikä? Kokeilin painaa pienellä pultilla, ei liikkunut mihinkään..

Kuva

CDI203 kirjoitti: Yksi tapa varmistaa onko ECU vika on kokeilla toisella ECU:la
(kunhan on ensin varmistanut että johdot on ehjät muuten on hetken päästä 2 ECU vikaa...) jos ei satu nurkisa lojumaan kokeilu ECU:a nurkissa niin tarkistelee nuo muut ensin ja kun kaikki muut paikat on ok jäljelle jää vaan se ECU

E: olihan kone varmasti lämmin kun nollusta kokeilt,
myös "yj" relee jos on rikki niin tekee joskus tuota vikaa

E2: ECU vian toteamiseen jonnekin joskus linkitelyt mitä mistäkin liitimestä pitäis tulla kun mittaille
Kone oli lämmin, ajoin suoraan töistä pajalle testerille, ja siinä vielä annettiin käydä hetken aikaa.

yj rele hmm..mistähän sekin löytyy..täytyypä tutkia.
Olisi kyllä hyvä jos löytyisi jostain tuo mistä selviää mitä mihinkin ecun liittimeen pitäisi tulla.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eli tuo vasemmanpuoleinen reikä? Kokeilin painaa pienellä pultilla, ei liikkunut mihinkään..
Joo, no se on jumissa sitten ja tekee tuon ongelman :lol: laita jotain crc - wd40 ja kopauttele pumppua vasaralla, ainakin pumppu irrallaan on sillä irronneet...
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

dealer kirjoitti:
Eli tuo vasemmanpuoleinen reikä? Kokeilin painaa pienellä pultilla, ei liikkunut mihinkään..
Joo, no se on jumissa sitten ja tekee tuon ongelman :lol: laita jotain crc - wd40 ja kopauttele pumppua vasaralla, ainakin pumppu irrallaan on sillä irronneet...
:arrow: Kokeilemaan :!:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin taitaa se muuten näkyäkin kuvasta ettei liikkuva "mäntä" ole ylhäällä sokkaa vasten kuten pitäisi vaan pohjassa. Alla on hento jousi.
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

dealer kirjoitti:Niin taitaa se muuten näkyäkin kuvasta ettei liikkuva "mäntä" ole ylhäällä sokkaa vasten kuten pitäisi vaan pohjassa. Alla on hento jousi.
Tilanne nyt:

Kuva

Venttiili liikkuu nyt liukkaasti, on kyllä aika hento jousi. Wd-40, Crc, kylmäspray, vasara ja paineilma saivat tuon liikkeelle. 8)

Harmi vaan, kun ei ole omaa testeriä ei pääse nollaamaan vikakoodia vasta kuin maanantaina. :? Toivottavasti tuo auttoi.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kokeilitko käynnistellä ja välillä lukita ovia, saattaisi silläkin lakata herjaamasta vikaa.
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

dealer kirjoitti:Kokeilitko käynnistellä ja välillä lukita ovia, saattaisi silläkin lakata herjaamasta vikaa.
Nyt kokeilin.

ISO Kiitos mesen väelle ja erityisesti Dealerille. :pusuposkelle: EPC-valo sammui viimeinkin tuolla mekaanisen venttiilin herkistelyllä. 8)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hienoa, löytyi halpa ratkaisu tällä kertaa :wink:
the Retro
Viestit: 2
Liittynyt: 29.7.2013 3:23

Viesti Kirjoittaja the Retro »

W202 200cdi -98 sammui 105km/h matkavauhdista heti tuon epc valon sytyttyä eikä ampumallakaan käyntiin.. ei aiempia oireita edellusen omistajan mukaan ja pumppu uusittu 70tkm sitten.. no sinne jäi tien varteen ja just pääsin kaverin kyydillä kotio.. aamulla hakemaan ja pajalle vikakoodien lukuun.. hyvin alkoi mun ja tuon auton yhteinen taival kun ei edes ensimmäistä reissua kotiin asti tuonut..
the Retro
Viestit: 2
Liittynyt: 29.7.2013 3:23

Viesti Kirjoittaja the Retro »

the Retro kirjoitti:W202 200cdi -98 sammui 105km/h matkavauhdista heti tuon epc valon sytyttyä eikä ampumallakaan käyntiin.. ei aiempia oireita edellusen omistajan mukaan ja pumppu uusittu 70tkm sitten.. no sinne jäi tien varteen ja just pääsin kaverin kyydillä kotio.. aamulla hakemaan ja pajalle vikakoodien lukuun.. hyvin alkoi mun ja tuon auton yhteinen taival kun ei edes ensimmäistä reissua kotiin asti tuonut..
tää ratkes niinkin yksinkertaisesti et tankkiin (joka siis näytti varttia kun hyytyi) 30 litraa löpöö ja 2 akullista meni virtaa starttailuun ku ykskaks heräs.. ja toimii..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”