230Kompressor ja E10 bensiini?

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Avatar
JiiGee
Viestit: 18
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Hellsinski

230Kompressor ja E10 bensiini?

Viesti Kirjoittaja JiiGee »

Tankkasinpa tuossa melkolailla tyhjään tankkiin E10-bensaa ja lähdin ajelemaan. N. 200metrin ajon jälkeen alkoi nykimään aika pahasti ja ajelin sitten kaupan lämpöiseen parkkihalliin kun sinne kauppaan oli muutenkin asiaa. Noin puolen tunnin vierailun jälkeen lähdin ajamaan kotia kohti, niin nykiminen alkoi uudestaan ja puhti loppui täysin. Moottori sammui itsestään, jota en ole automaatin nähnyt ennen tekevän suoraan ajosta. Sahasin pitkään ja ei meinannut startata millään, kun se lähti käyntiin, annoin varovasti vähän kierroksia mutta ei oikein tahtonut ottaa ja paukkui aikalailla. Kun sain jotenkin moottorin käymään kohtuullisesti nilkuttelin lähimmälle teboilille laittamaan 98E:tä parikymmentä litraa päälle. Sen jälkeen ei ongelmia ollut.
Aloin tässä pohtimaan syitä moiseen: josko tuo E10 ei sittenkään sovi 230K koneeseen, tankki oli tyhjä-irtosiko pohjalta vettä yms. scheissea joka aiheutti häiriöt, ilma lauhtui -10:stä +2,5 asteeseen nopeasti-kosteutta?, aiheuttiko lämmin parkkihalli vielä kosteutta lisää, olisiko pitänyt käydä vielä Alkossa kaupan lisäksi... :roll:

Onko muilla ollut ongelmia ko. koneen ja E10:n kanssa?
juti7
Viestit: 47
Liittynyt: 24.6.2006 10:11

Viesti Kirjoittaja juti7 »

Ainakin meitin kompuraan on pitänyt olla 98E aiemminkin
saot
Viestit: 20
Liittynyt: 10.7.2011 21:41

Viesti Kirjoittaja saot »

Kuinka paljon 2.3 kompuralla ajaa ennenkuin rupeaa ongelmia ilmenemään kaveri on kattellu 280 t ajettua vielä paljon "huolettomia" kilometrejä vai aivan loppu? Tietty käyttö vaikuttaa asiaan. mihin kannattaa kiinnittää huomiota kun menee kyseisen laista mersua kattelee:)
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

saot kirjoitti:Kuinka paljon 2.3 kompuralla ajaa ennenkuin rupeaa ongelmia ilmenemään kaveri on kattellu 280 t ajettua vielä paljon "huolettomia" kilometrejä vai aivan loppu? Tietty käyttö vaikuttaa asiaan. mihin kannattaa kiinnittää huomiota kun menee kyseisen laista mersua kattelee:)
Itellä 315tkm eikä paljoa häpeä uudelle.Riippuu paljon edellisistä omistajista.
400tkm varmaan alkaa kompressori,perä ja muut apulaitteet olemaan loppu.
Jakoketjun ja kiristimen vaihdoin vaikkei vanhassa ollut vielä kulumisen merkkejä korkeintaan vähän venynyt.
Muuten ei ole koskaan mitään isompaa tehty,öljyt ja suodatin 10 tkm välein jne, kulutusosia.

koneessa ei mtn erityistä heikkoa mielestäni mitä pitäisi katsoa.perusjutut. hintaa voi yrittää tingata voimasanoilla maf anturi ja lambda,jossei ole jo vaihdettu. suht kalliita osia yht 490e(boshilta/kl-varaosasta) ja saattaa olla jo elinkaarensa päässä jos alkuperäiset.

Ja aiheeseen liittyen,98 aina tankattu,ainakaan e10-95 viinabensaa ei ole desiäkään mennyt tankkiin.
saot
Viestit: 20
Liittynyt: 10.7.2011 21:41

Viesti Kirjoittaja saot »

ok kiitti vastauksest=D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”