mittaristosta jälleen....

Vastaa Viestiin
Avatar
mb-lady
Viestit: 92
Liittynyt: 03.8.2006 22:12

mittaristosta jälleen....

Viesti Kirjoittaja mb-lady »

siis ensinnäkö vedetään hiukan mittaristoa ulos päin? millähän sitä oisi hyvä vetää sitten? ettei hajottais sitä kokonaan :roll: :roll:
mistäs se lämppäri johdon tunnistaa? ja millä puolella? sillä eteeni tuolta jalkotilasta tuli kauhea määrä kaikenlaisia piuhoja/ johtoja. että mistäs sen lämppäri piuhan sitten tunnistaa? etten revi vaan kaikkia irti.... :roll: :(
ja sen jälkeen sitten pitäisi löytyä se mittariston vaijeri?

argh, kun pitää saada mittaristoon valot. ei ole mukava piemässä ajaa ilman niitä, ja sytkällä tuikkiminen ei ole kamalan mukavaa.... mutta pitää välillä tarkastaa paljonko on nopeutta ja jne. ettei pian perässä aja sini/puna valo auto. :( :roll: :lol: himmentimessä ei ainakaan ollut mitään/ sitä kautta en saanut valoja ees tuikahtamaan.

ja siellä mittariston takanako sitten on sulake? onko se ihan mittariston takana? kun ei ole tietoa onko lamput pimahtanu tai sitten tuo sulake....

kun lämppärin nupeille sai valot vaihtamalla niihin uudet polttimot.
mutta missäs sitten automaatin vaihteiston valot löytyvät? vai kuuluuko niissä ees palaa valo? luulisin kyllä että pitäisi.... :roll: :roll:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

kun lämppärin nupeille sai valot vaihtamalla niihin uudet polttimot.

Eikös nuo ole saman sulakkeen (ja himmentimen) takana kuin mittarinvalotkin, eli taitaapa olla vain polttimot pimeät.

Ainakin W123:ssa mittaristo lähtee helpoiten irti, kun ottaa siitä alapuolelta verhoilumuovin irti (eli siis se levy, mihin polvet osuu jos nostaa jalkaa ajaessa). Sieltä kautta änkee kätösen mukavalle mutkalle ja ottaa mittarinvaijerin ja piuhat irti. Mittarinvaijeri on se about 15mm paksu jäykkä kaapeli, joka on mittaristossa kiinni sormin pyöritettävällä mutterilla. Piuhanipun päässä on yksi pyöreä liitin, lähtee irti vetämällä (kiinni vasemmanpuoleisessa mittarissa). Lisäksi taitaa olla vielä kellon johto (ja dieselissä hehkun valon johto), kiinni oikeanpuoleisessa mittarissa. Ai niin, ja se nopeusmittarin vaijeri on kiinni siinä keskimmäisessä. :lol:

Kun kaikki on irti, voi mittariston tuupata kädellä takakautta irti.

Voi olla että W201:ssä ei ole tilaa mittariston takana tarpeeksi, jotta sinne saisi kätensä ujutettua. Kertoo ken tietää, minä en. :(
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
mb-lady
Viestit: 92
Liittynyt: 03.8.2006 22:12

Viesti Kirjoittaja mb-lady »

joopa, ei oikein käsi mahdu tuonne mittariston taakse...
vaikka omaankin aikas pienen käden/ kädet. :D :D mutta, ahtaalta tuntuu.
siellä tuntuu vielä olevan joku pehmuste matto siellä mittariston takana suojana.... että silleen kyllä käsi mahtuu, mutta ei siellä pysty räpeltämään yhtään / etsimään piuhojen päitä... :cry:
eli mitenkäs sinne nyt oikein pääsisi kiinni, eli onko mitään keinoa saada lisä tilaa, esim. onko siinä jotain mitä voi irroittaa pois tieltä?
rupeaa tuntumaan aikas mahdottomalta tämä touhu.... mutta kiva olisi saada ne mittariston valot palamaan. :)
Amatööri
Viestit: 7
Liittynyt: 26.7.2006 18:54

Viesti Kirjoittaja Amatööri »

Jos et satu tietämään: kannattaa mennä näiden sivujen Foorumin päävalikoon ja siellä oikealla ylhäällä Mekkaan ja/tai Hakuun. Niissä laita hakusanaksi vaikkapa "mittariston irrotus" tai "mittarivalot" (ilman lainausmerkkejä). Ohjeet koskien W124:ää pätevät monelta osin W201:een, mutta MB 190:ssä mittarivaijeri tulee suoraan konetilasta (eikä jalkatilan jonkun koukun kautta).

Myös mulla sammui MB 190 mittarin taustavalot ja lämmönsäätimien valot. Käytin mittariston klipsien irrotukseen ohuita metalliliuskoja asentoihin klo 9.30 ja 14.30, mutta ehkä niitä ei olis tarvinnut (liekö siellä niitä klipsejäkään). Ei sieltä lämmityslaitteelta jalkatilaan tulevia mitään sähköjohtoja irroteta, vaan kun se polkimien päällä oleva verhouspahvi on irrotettu niin löytyy ylhäällä lämmityslaitteelta sivuikkunan huurteenpoistoon menevä haitari-ilmaputki. Se irrotetaan lämmityslaitteen puolelta ja väännetään syrjään pois tieltä. Konehuoneen puolelta voi myös pukata vaijeria ja sitä kautta koko mittaristoa.Kun kuskin tuolin siirtää ihan taakse niin saa paremmin työtilaa.

Sitten kun pääsee irrottamaan mittariston sähköjohtoja, voi laittaa maalarinteipillä niihin kiinni muistitekstilappuja mihin laitetaan takaisin ja miten päin. Voi tuntua kyllä turhaltakin. Kun mittaristo on sitten irti ja sylissä, niin ainakin mulla näkyi heti, että yksi sähköjuotos oli irronnut = tyypillisesti sitä valojen himmennyssysteemistä. Kumma kyllä, mutta 190 D vm. 1986 ei löytynyt mitään erilistä punaista sulaketta mittaristosta. Kolvilla juotos kiinni ja samalla voi vaihaa kaikki lamput ja varoitusvalot uusiksi. Takaisinasennus on sitten suht. helppo homma.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 sähkö”