190 2.0 latausmurhe ja vikavalot

Vastaa Viestiin
lareee
Viestit: 16
Liittynyt: 12.10.2013 17:45

190 2.0 latausmurhe ja vikavalot

Viesti Kirjoittaja lareee »

Piti mennä tämäkin homma oppimaan kantapään kautta.
Pesin konetilan liuottimella ja puutarhaletkulla. En suojannut mitään mutta toki yritin välttää veden suihkimista laturin seudulle. Pesun jälkeen käytin autoa hetken ja kaikki ok. Myöhemmin kuitenkin kun auton starttasin, niin kaikki mittariston "vikavalot" jäivät palamaan käynnistyksen jälkeenkin. Muutaman kilometrin jälkeen valot rupesi hiljakseen himmentymään ja soittimelta hävisi sähköt jne... eli ei siis enää ladannut akkua.

Voisiko selvitä pelkällä jännitteensäätimen vaihdolla? Ja liittyykö kaikki vikavalot samaan ongelmaan vai johtuuko kenties jostain muusta?

Kiitos avuliaille!
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Yleensä "vikavalot" syttyy viasta tai sitten liian alhaisesta jännitteestä, monesti ku ABS valo syttyy, nii ei pääse ku viis kilometriä nii auto sammuu... (Tämä siis bensakoneisissa joissa sähkönen pumppu ja KYLLÄ, on tullu testattua, kahestikki...) :lol:

Lyö auto käyntiin ja kato mitä se lataa, jos lataa ja sit täyteen ladatulla akulla kato sammuuko valot tartin jälkeen... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
lareee
Viestit: 16
Liittynyt: 12.10.2013 17:45

Viesti Kirjoittaja lareee »

RoopeK kirjoitti:Yleensä "vikavalot" syttyy viasta tai sitten liian alhaisesta jännitteestä, monesti ku ABS valo syttyy, nii ei pääse ku viis kilometriä nii auto sammuu... (Tämä siis bensakoneisissa joissa sähkönen pumppu ja KYLLÄ, on tullu testattua, kahestikki...) :lol:

Lyö auto käyntiin ja kato mitä se lataa, jos lataa ja sit täyteen ladatulla akulla kato sammuuko valot tartin jälkeen... :roll:
Okei, kyllä se akku tyhjeni kun ei edes starttia jaksanu pyöräyttää, eli ei sinne virtaa tule. Eli vikavaloprobleema voisi johtua tästä samasta viasta alhaisen jännitteen takia? Onko itse laturissa mitään minkä vesi voisi tuhota vai onko nimenomaan jännitteensäädin se vedelle arka osa?
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Voihan se olla et on menny diodit oikoseen jne... Mut sehän selviää kun laittaa sen jännitteensäätimen uuden ja sekin pitää ajella sisään et kuluu sopivaksi kollektorien kanssa jotta tulee oikee latausjännite... Diodien epäkunto selviää mm. sillä et purkaa akun yön aikana... :roll: Itellä jääty huohotin kerran tenavasta ja puski öljyt öljytikun reijästä laturin päälle nii ei menny ku päivä nii oli sulanut jännitteensäädin yheksi köntiksi... :roll: Vaikka pesin moottorin melkein heti, mut eihän sitä laturia saa sieltä sisältä puhtaaksi muutenku pistämällä palasiksi... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 sähkö”