Lohkolämmittimen ja sisähaaroituksen asennus 2.6 W201..

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
marko69
Viestit: 53
Liittynyt: 21.12.2007 19:57
Paikkakunta: Los Nastolas

Lohkolämmittimen ja sisähaaroituksen asennus 2.6 W201..

Viesti Kirjoittaja marko69 »

Miten hankala laittaa tuo vastus eli miten toimia ja joutuuko purkamaan paljonkin sekä mitä kautta paras vetää sisätilanpistoke tulipellin läpi?

Marko
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Noin.
Sisähaaroituksesta ei kokemusta.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Aika mielenkiintoinen irroitettava se "plommi" siellä lohkossa. Tulppa on kierteellä ja omassa melko tiukassa. Se kuusiokanta on peltiä kuten koko tulppa eikä oikein tavan hylsyt ole sopivan kokoisia yksikään. Siihen on oma kiinnipureva hylsynsä olemassa, omasta ei irronnut silläkään vaan peltitulppa antoi periksi, lopulta hitsasin halvan hylsyn kiinni tulpan reunoihin ja sain sen auki. Alakautta aika pakko avata ellei ota pakosarjaa irti, nosturi siis varsin suotavaa olla käytettävissä. Muut tulpat ovat tavallisia vesimarkkoja kai niihinkin reikiin saa tavallisen "lyötävän" lämppärin kiinni. Lohkolämmitin meni lopuksi kiintoavaimella paikalleen ns. "julistamalla".

Johto sisälle menee hyvin siitä etulokasuojan päältä akkukotelolle, josta ainakin omassa löytyi käyttämätön läpivienti. Sisällä vedin kaapelin nippusiteillä hanskalokeron ali kulkevaan johtonippuun kiinni ja töpselin keskikonsolin sivuun verhoilumattoon harvajenkasilla ruuveilla (ei jää näkyviä reikiä).

Lämppärin asennus (tulpan irroitus) tunnin taistelu, sisäsarjan viisi minuuttia.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
marko69
Viestit: 53
Liittynyt: 21.12.2007 19:57
Paikkakunta: Los Nastolas

Viesti Kirjoittaja marko69 »

Easy Rider kirjoitti:Aika mielenkiintoinen irroitettava se "plommi" siellä lohkossa. Tulppa on kierteellä ja omassa melko tiukassa. Se kuusiokanta on peltiä kuten koko tulppa eikä oikein tavan hylsyt ole sopivan kokoisia yksikään. Siihen on oma kiinnipureva hylsynsä olemassa, omasta ei irronnut silläkään vaan peltitulppa antoi periksi, lopulta hitsasin halvan hylsyn kiinni tulpan reunoihin ja sain sen auki. Alakautta aika pakko avata ellei ota pakosarjaa irti, nosturi siis varsin suotavaa olla käytettävissä. Muut tulpat ovat tavallisia vesimarkkoja kai niihinkin reikiin saa tavallisen "lyötävän" lämppärin kiinni. Lohkolämmitin meni lopuksi kiintoavaimella paikalleen ns. "julistamalla".

Johto sisälle menee hyvin siitä etulokasuojan päältä akkukotelolle, josta ainakin omassa löytyi käyttämätön läpivienti. Sisällä vedin kaapelin nippusiteillä hanskalokeron ali kulkevaan johtonippuun kiinni ja töpselin keskikonsolin sivuun verhoilumattoon harvajenkasilla ruuveilla (ei jää näkyviä reikiä).

Lämppärin asennus (tulpan irroitus) tunnin taistelu, sisäsarjan viisi minuuttia.
Joo, mielenkiintoinen totta tosiaan, mutta tulihan tehtyä, sisähaara ei ollut enää mitään tuo rinnalla.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Calix ei näköjään tee kierremallia. Tuon Ruojan linkin mukaan näkyy olevan lyötävä malli. Dehvan laiton ite, se siis kierteillä lohkon vikaan reikään.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Easy Rider kirjoitti:Calix ei näköjään tee kierremallia. Tuon Ruojan linkin mukaan näkyy olevan lyötävä malli. Dehvan laiton ite, se siis kierteillä lohkon vikaan reikään.
Calixilla on molempia malleja,l tai on ainakin tehnyt.
Omassa on kierrettävä calix viimeisessä reiässä.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 kori”