korin jäykkyydestä??

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
taistovainaa
Viestit: 65
Liittynyt: 07.9.2006 16:12
Paikkakunta: lahti

korin jäykkyydestä??

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

onko kaikki w201 korit yhtä jäykkiä vai onko jotain mallisarja yms. vm eroja??

entäpä tämä joka tuninki pirssissä pakollisena oleva poikittaistuki konehuoneessa. liekö siitä oikeasti hyötyä??
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Eiköhän peruskori ole sama kaikissa.

Lähinnähän noilla poikittaistuilla estetään iskaritolpan joustaminen auton keskilinjaa kohti etupyörän sisäänjoustossa. En nyt osaa sanoa onko tuosta mersuissa juuri hyötyä, kun keulassa ei ole mäkpersson-joustintukia.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Britomaris
Viestit: 132
Liittynyt: 15.7.2007 23:52
Paikkakunta: Turku

poikittaistuki???

Viesti Kirjoittaja Britomaris »

Tämmönen kysymys ois että, onko ketään Tuunannu poikittaistuen 201:seen :roll:

Jos jollain ois jotain kuvii siit et vois tehdä kopion niin oisin kiitollinen :)

Onko siitä hyötyä :roll: Ehkä ratakäytössä :?

Muuut tuning on aina tuning :wink:
Vanha W126 420 SEL
Vanha W201 2.3-16V
Vanha Romu Vito
Vanha W 202 280
Vanha W124 300 Ce
Uusi W124 300 Te 4 matic
Sami T
Viestit: 40
Liittynyt: 20.2.2006 8:06
Paikkakunta: hml

Viesti Kirjoittaja Sami T »

En ole vielä tehnyt mutta suunnitelmissa on kyllä, mulla on jousi/iskari kuormana siinä yläpäässä verraten että alkuperäisenä on vain iskari, se kotelo ei kovin vankalta vaikuta ainakaan alkuperäisenä, ja kun se pääsee elään muuttuvat pyöränkulmat.

Mun mielestä poikittaistuki on ihan asia peli varsinkin jos alusta on jäykempi ja ajetaan mutkissa hieman kovempaa, kori ei väsy kun ei pääse siitä kohdin joustamaan
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

täysin turha kapistus kun ei kerran missään radalla päästellä kilpaa :)

toki jos sen haluu ihan tuusinki mielessä laittaa niin mikäs siinä.
Avatar
Britomaris
Viestit: 132
Liittynyt: 15.7.2007 23:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Britomaris »

Olen miettiny että ens vuonna menis leikkii Alastarol :)
Ei taida tehot ihan riittää ohituksii :?
Vanha W126 420 SEL
Vanha W201 2.3-16V
Vanha Romu Vito
Vanha W 202 280
Vanha W124 300 Ce
Uusi W124 300 Te 4 matic
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Yhdistin Britomariksen aloittaman topikin aikaisempaan keskusteluun samasta aiheesta. :shock:
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

epk kirjoitti:täysin turha kapistus kun ei kerran missään radalla päästellä kilpaa :)
No mitenkäs sinä nyt noin sanot, sama kun minä sanoisin, että 20 tuuman vanteet on aivan turhat koska 15 tuuman vanteet pyörivät aivan samalla kierrosluvulla ja auto liikkuu eteenpäin.

Mikäli se tanko on hieno, eli tuning, niin eikös semmoinen pidä olla :wink:
Avatar
Britomaris
Viestit: 132
Liittynyt: 15.7.2007 23:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Britomaris »

Tämmösest nettisivus löytys: www.wiechers-sport.de/
ja sielt klikkaa sanaa "Domstreben"

Kuvaa ei ole :cry:

Hinta :?
Osaako tilata :shock:
Haluuko maksaa :x
Vanha W126 420 SEL
Vanha W201 2.3-16V
Vanha Romu Vito
Vanha W 202 280
Vanha W124 300 Ce
Uusi W124 300 Te 4 matic
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Korin jäykkyydestä puheenollen, on muuten 124 omalla kohdalla ensimmäinen auto josta saa oven auki kun auto on tunkattu ilmaan. :roll:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Britomaris
Viestit: 132
Liittynyt: 15.7.2007 23:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Britomaris »

Jaa... ei ol tullu koitettuu miten käy 201:selle.
Muistaakseni kun mul oli musta amis Bemari 316 niin siin ei auennu ovi?!?
Vanha W126 420 SEL
Vanha W201 2.3-16V
Vanha Romu Vito
Vanha W 202 280
Vanha W124 300 Ce
Uusi W124 300 Te 4 matic
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Wikke kirjoitti:Korin jäykkyydestä puheenollen, on muuten 124 omalla kohdalla ensimmäinen auto josta saa oven auki kun auto on tunkattu ilmaan. :roll:
Näytösluontoisesti näytin kavereille kuinka 124:sesta voi aukasta kaikki ovet kun on tunkin varassa kulma :oops: No hyvin aukesivat ja menivät kiinnikin. Aikoinaan Mazdasta erehdyin aukaisemaan yhden oven ja kiinni lyödessä kuului PAU.No kyllä sekin paikkansa haki kun laski alas.
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

häh :shock: Minen ole koskaan huomannut tuommosta ovi-ongelmaa minkään merkkisessä autossa, tosin mulla on ollut vain saksalaisia, paitsi ei bemareita.
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Meillon sellaanen aavistuksen korkeammalle nostava tunkki.Mersu on eka auto joka mulla on ollu että kun etummaisesta kumitassusta nostaa niin nousee takarengaskin...ei tuo mun mersu taida sittenkään niin laho olla mitä vois kuvitella :lol:
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

NicNac kirjoitti:Meillon sellaanen aavistuksen korkeammalle nostava tunkki.Mersu on eka auto joka mulla on ollu että kun etummaisesta kumitassusta nostaa niin nousee takarengaskin...ei tuo mun mersu taida sittenkään niin laho olla mitä vois kuvitella :lol:
Mä olen yleensä nostanut kolme rengasta kerralla ilmaan :wink:

Wikke kirjoitti: Tuon bemarin kun tunkkaa ilmaan niin kori menee niin rupelille, että turha edes yrittää nostokohdan oven aukaisua. :evil:
Te ette nyt ymmärrä, bemarin hyvät ajo-ominaisuudet perustuvat joustavaan korirakenteeseen :lol:
Viimeksi muokannut veskola, 29.10.2007 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

NicNac kirjoitti:Meillon sellaanen aavistuksen korkeammalle nostava tunkki.Mersu on eka auto joka mulla on ollu että kun etummaisesta kumitassusta nostaa niin nousee takarengaskin...ei tuo mun mersu taida sittenkään niin laho olla mitä vois kuvitella :lol:
Mersussahan on hyvin suunnitellut nostokorvakkeet, eikös ne tunkinreiätkin ole yhteydessä johonkin "sisempään runkoon", joka on tunkkaamista varten suunniteltu? Ainakin muistelisin jossakin hitsaustopicissa olleen semmoisia kuvia ettei ne reiät pelkästään helmapellissä ole. Tuon bemarin kun tunkkaa ilmaan niin kori menee niin rupelille, että turha edes yrittää nostokohdan oven aukaisua. :evil:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Britomaris
Viestit: 132
Liittynyt: 15.7.2007 23:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Britomaris »

NicNac kirjoitti:Meillon sellaanen aavistuksen korkeammalle nostava tunkki.Mersu on eka auto joka mulla on ollu että kun etummaisesta kumitassusta nostaa niin nousee takarengaskin...ei tuo mun mersu taida sittenkään niin laho olla mitä vois kuvitella :lol:
Huomasin ton saman itekkin kun vaihdoin talvikumit, nostin vakio tunkilla edestä ja sai vaihdettua myös takarenkaan :D outoa mutta totta 8)

kaks nostoa niin vaihtuu koko kierros :P
Vanha W126 420 SEL
Vanha W201 2.3-16V
Vanha Romu Vito
Vanha W 202 280
Vanha W124 300 Ce
Uusi W124 300 Te 4 matic
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Tuli mieleen kaverin entinen enterprise-taunus. (ei kuvan yksilö) edit. pirulauta, olikos se sittenkin sedani.. tais olla. no ihan sama.
Sen perän kun tunkkas ilmaan niin että pukit on takarenkaiden edessä, apurungon alla korin kiinnityspisteessä, niin takakontti ei mennyt kiinni vaikka kuinka paiskoi. Siinon korissa jäykkyyttä. :lol:
Viimeksi muokannut Sivonen, 29.10.2007 23:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Britomaris
Viestit: 132
Liittynyt: 15.7.2007 23:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Britomaris »

He he hee... :D nyt meni yöunet piloil ku naurattaa
Vanha W126 420 SEL
Vanha W201 2.3-16V
Vanha Romu Vito
Vanha W 202 280
Vanha W124 300 Ce
Uusi W124 300 Te 4 matic
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Ihan joka autossa mitä mulla on ollut on ovet auennu ja menny kiinni, vaikka oli kolme ratasta yhtä aikaa ilmassa. 850 Volvossahan on orkinelli tunkin paikka niin että nostaa aina koko kyljen :wink:
Avatar
Britomaris
Viestit: 132
Liittynyt: 15.7.2007 23:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Britomaris »

Kuva


Siin ois pari kuvaa jos joku haluu tehdä ite poikittaistuen.

Kuva
Vanha W126 420 SEL
Vanha W201 2.3-16V
Vanha Romu Vito
Vanha W 202 280
Vanha W124 300 Ce
Uusi W124 300 Te 4 matic
Avatar
Britomaris
Viestit: 132
Liittynyt: 15.7.2007 23:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Britomaris »

Vanha W126 420 SEL
Vanha W201 2.3-16V
Vanha Romu Vito
Vanha W 202 280
Vanha W124 300 Ce
Uusi W124 300 Te 4 matic
Avatar
Britomaris
Viestit: 132
Liittynyt: 15.7.2007 23:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Britomaris »

Kuva
Vanha W126 420 SEL
Vanha W201 2.3-16V
Vanha Romu Vito
Vanha W 202 280
Vanha W124 300 Ce
Uusi W124 300 Te 4 matic
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mikäs perk3leen kone tossa on?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Sami T
Viestit: 40
Liittynyt: 20.2.2006 8:06
Paikkakunta: hml

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Easy Rider kirjoitti:Mikäs perk3leen kone tossa on?
Cosworth, taunuksesta :D
Avatar
Britomaris
Viestit: 132
Liittynyt: 15.7.2007 23:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Britomaris »

Sami T kirjoitti:
Easy Rider kirjoitti:Mikäs perk3leen kone tossa on?
Cosworth, taunuksesta :D


Olet oikeassa. se on tanen moottori. 2.0 16v Turbo

Kuva
Vanha W126 420 SEL
Vanha W201 2.3-16V
Vanha Romu Vito
Vanha W 202 280
Vanha W124 300 Ce
Uusi W124 300 Te 4 matic
Kinke
Viestit: 29
Liittynyt: 10.10.2007 16:37
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kinke »

Ja vielä fööni kylkiäisinä.. :D Olispa itselläkin.. :(
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

No tottahan kossun koneessa turbo pitää olla. :wink:
Vaan kyllä siitä jotkut on repineet turbon pois ja kutitelleet sitten... 250hp siitä saa kuulemma "melko kivuttomasti".
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Sivonen kirjoitti:Vaan kyllä siitä jotkut on repineet turbon pois ja kutitelleet sitten... 250hp siitä saa kuulemma "melko kivuttomasti".
Ja turbon kans "aika" paljon enemmän :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5944
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Britomaris kirjoitti:
Sami T kirjoitti:
Easy Rider kirjoitti:Mikäs perk3leen kone tossa on?
Cosworth, taunuksesta :D


Olet oikeassa. se on tanen moottori. 2.0 16v Turbo

Kuva
Mikäs vika cossumesen omassa myllyssä on, kun ei kelvannut pellin alle?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 kori”