jarruista edelleen....

Katso myös W124
Vastaa Viestiin
Avatar
mb-lady
Viestit: 92
Liittynyt: 03.8.2006 22:12

jarruista edelleen....

Viesti Kirjoittaja mb-lady »

takajarrut laitettu juuri, ja toinen takajarru pelaa loistavasti, mutta takajarrun toista jarrusylinteriä yritetty herkistellä....
mutta apua siittä ei ole ollut kuin hetkellisesti.
eli useamman kerran yritetty.
ilm. se ei palauta ja jää laahaamaan päälle.
sillä vanne kuumenee.

abs valo palaa välillä, ei kuitenkaan aina.
mutta tilanne on tällä hetkellä' aikas huono, sillä ajaa ei uskalla ollenkaan.
sillä autossa ei toimi jarrut tällä hetkellä ollenkaan.
eli jarrupoljin painuu ihan keveästi pohjaan, ja todella heikosti jarruttaa.

pumppaamalla jarrua sen saa kyl antamaan taas vastusta, mutta se onni kestää siihen asti kun lähtee autolla liikkeelle... niin taas jarrut katoaa.

sylinterin kumikin näytti olevan ok, eikä jarru neste vuotojakaan näy missään.

eli mitähän seuraavaksi pitäsi yrittää? :roll:

täytyisi auto saada mahdollisimman pian takaisin ajoon, että taittuisi tuo työmatka mukavemmin. :)

että hyviä neuvoja otetaan vastaan joita voisi kokeilla. :) :D
Avatar
mercedes
saunakarhu
Viestit: 557
Liittynyt: 12.2.2006 16:51
Paikkakunta: rannikolla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mercedes »

onkohan ne jarrut ilmattu kunnolla :?: vaihdettu jarrunesteet :?: vaihdettu molemmille puolille tiivisteet jarrusatuloihin :?:
Värähtely on liike, joka ei tiedä, mihin suuntaan sen pitäisi mennä...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ellei jarrusatulaa saa kohtuudella korjattua kannattaa ostaa uusi, se maksaa reilut sata euroa ja varmasti toimii.

Järjestelmässä lienee ilmaa koska poljin käyttäytyy noin.
Ilmatessa pitää olla tarkkana ettei takapiirin säiliö pääse tyhjäksi, se on väliseinällä erotettu etupiirin säiliöstä - säiliö näyttää olevan täynnä mutta korkista kurkaten huomaatkin takapiirin säiliön olevan tyhjä.
Avatar
mb-lady
Viestit: 92
Liittynyt: 03.8.2006 22:12

Viesti Kirjoittaja mb-lady »

takapiirin säiliö? missä sellainen on / sijaitsee?
eli onko etu piirillä oma j-neste säiliö, ja taka piirille omansa?
vai miten?
kun ei tiedä/oikein tajua, niin kertokaa miten asia on. :)
opin sitten minäkin jotain uutta mersusta taas . :D :D :D
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Siellä säiliössä on väliseinä. Eli se takapiirin puoli ei näy korkista suoraan vaan pitää vähän kurkkia sinne säiliöön tarkemmin :wink:

Edit: siis saman korkin alla molemmat.
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Avatar
mb-lady
Viestit: 92
Liittynyt: 03.8.2006 22:12

Viesti Kirjoittaja mb-lady »

okei, kiitos :D :D

täytyypä' lähteä kurkkimaan tarkemmin. :) :)
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Siinä säiliössä jossa on jarrunestettä, on väliseinä, toinen kaukalo etupiiri ja toinen takapiiri, kaukalo on oltava aina max kohtaan täytettynä, jos se on joskus ollut alle, se järjestelmä on saanut ilmaa, ja siksi se poljin saataa painua pohjaan ilman vastusta.
Avatar
mb-lady
Viestit: 92
Liittynyt: 03.8.2006 22:12

Viesti Kirjoittaja mb-lady »

ilmattu on. ja silti paloi abs valo, mutta siihenki taisi löytyä vika,
oli toisesta käsijarru kengästä tipahtanu se kiinnitys jousi, joka nyt laitettu. vielä pitäis tarkistaa käsijarrun pito.
ja sen jälkeen toivon mukaan abs valo ei enää syty. :roll:
kyllä tässä nyt kuitenkin ihan tarpeeksi on taisteltu jarrujen kanssa. :)
sillä tämän laiton jälkeen jos vaan jarrut nyt pelaa ok, (selviää kun ehdin testaamaan) niin
sitten oisi katsastus asemalla vierailu kohdallaan. :D

täytynee toivoa ja pitää peukkua että nyt on kaikki ok, ja että sen leimanki saisi taas vuodeksi. :D :D
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Kun se satula alkaa keräämään ruostetta siihen männäntiivisteen ulkopuolelle siinä ei herkistelyt auta oikeastaan mitään, senverran julman puristusotteen se paisuva ruoste ottaa männästä. Ja mietippä ite, lähteekö se ruoste sieltä välistä pois mäntää liikuttelemalla, ei lähde. Mielestäni ainoa järkevä tapa on joko ottaa satula irti, tehdä sille kaikki temput. tai laittaa sinne vaihtosatulat. Jos laskee itselleen yhtään palkkaa, jälkimmäinen on ainoa vaihtoehto.

Satulan kunnostus hiekkapuhalluksineen ja maalauksineen ottaa työaikaa semmoiset 4-5h/pari.
Avatar
mb-lady
Viestit: 92
Liittynyt: 03.8.2006 22:12

Viesti Kirjoittaja mb-lady »

abs valo syttyi vielä kerran tänään, sitten sammui... mutta kovalla ajamisella/ jarruttelulla en enää tänään sitten saanut sitä syttymään.
sylinterit ei siis tänään enää jumitelleet ne aukes ilmaamisella/ herkistelyllä. vaan tänään tosiaan löytyi yks syy ja se oli käsijarrukengän irti oleminen, kun oli se kiinnipitäjä kierre jousi lentänyt ties minne... se laitettiin sitten uusi....
luulisin sitten että tuo oli se mikä aiheutti myös osaltaan abs valon palamisen, kun sylinteri saatiin kuitenkin ilmaamisella/ herkistelyllä pelaamaan.

no toivottavasti ei ainakaan hetkeen syty abs valo. :roll:
alkoi tänään kuitenkin abs:siltäkin/jarruilta löytymään taas vastusta/ tehoa ja voimaa jarrutukseen.=)
ehkäpä niiden uusien jarrupalojen ja käsijarrukenkien on haettava paikkansa/kuluttava myös oikeaa muotoon..

olen sellaista kuullut puhuttavan.... että niiden palojen pitää kulua ja asettua....
tiedä sitten pitääkö paikkansa.... :roll: :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 jarrut”