Ravistaa kiihdyttäessä

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W124.
Vastaa Viestiin
saot
Viestit: 20
Liittynyt: 10.7.2011 21:41

Ravistaa kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja saot »

Oireet alkoivat aluksi oikealle käännyttäessä kun kiihdytti hiljaisissa nopeuksissa. Nyt ravistusta ilmenee jo suoraan kiihdyttäessä. Auto on -89 2.6 tenava ajettu 250tuhatta. Itsellä ei ole nyt mitään käsitystä missä olisi vika olisko tuenta vai veto pyörästö viisaammat ja kokeneet auttakoon=)
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Arvelisin että kardaani ois hyvä vilkaista, ja myöskin takapään tukivarret.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Onko ravistuksen taajuus pyörän vai kardaanin nopeuden mukainen? Ravistus oikealle kääntäessä voisi viitata vasempaan etupyörään, kun paino kaartaessa varataan sille. Kudosvikaa? Nurkka tunkille ja pyöräytys renkaasta, sen kyllä näkee kulutuspinnan pyöreydestä jos on renkaan runko mennyt. Ravistelu varsinkin pienellä vaihteella rivakasti kiihdyttäessä viittaa kyllä kardaanin tukilaakerikumiin, mutten keksi yhteyttä oikealle kaartamiseen.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
saot
Viestit: 20
Liittynyt: 10.7.2011 21:41

Viesti Kirjoittaja saot »

Ravistuksen syy ratkesi, vuosi takaperin vaihdettu kardaanin eturättilaippa (tarvike) oli antanut myöden. Asia ei vaan tullut heti mieleen kun se oli jo kertaalleen vaihdettu kysynkin nyt että kannattaako ostaa seuraavaksi alkuperäinen vai mitä suosittelette. Samalla huomasin että perän huohotin on tukossa, kun kyljessä oli hieman vuotoa havaittavissa=)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mulla kesti tarvikemalli kaks viikkoa vaikka oli se taaempi kiinteä malli. Lemförderi on pelannu ok. Taaempi rätti on kestävämpi kun siinä ei ole sitä joustoa, passaa eteenkin ja on halvempi. Tuskin juuri huomaa eroa ajossa, kun kaikki muut osat alakaa vanahemmiten pehmetä. :lol:

Huohottimen otat irti ja kopautat hatun pois, pesaset osat ja huopapalan ja lyöt läjjään. Eipä tuo uuskaan kallis ole, isompi vaiva vaan tilata tai käyä ostamassa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
saot
Viestit: 20
Liittynyt: 10.7.2011 21:41

Viesti Kirjoittaja saot »

Kiitti vastauksest täytyy mehtästää jostai osa ja vaihtaa=D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 alusta”