Jäykähkö ohjaus

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W124.
Vastaa Viestiin
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Jäykähkö ohjaus

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Mistä johtuu tenavan raskas ohjaus ? Tehostimesta, simpukasta, läskirenkaista............? Mistä kannattaa aloittaa ? Öljyt ja suodatinko ensin tehostimeen ?
Ajattelin kyllä nostaa etupään ylös, ja pyöritellä kokeeksi renkaat ilmassa.

Apusimpukan korjaussarja vaihdettu keväällä.
Ohjausiskari täysin veltto, mutta eihän se vaikuta noin.

Ei siis palauta rattia suoraan, vaan jää kulkemaan siihen suuntaan, mihin viimeksi kääntänyt.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

Jaa'a, mulla teki kerran lankun kans saman kun apusimpukka oli liian kiriällä.

Tuntuma oli vähän samanlainen ku ladassa jossa ei oo tehostinta ollenkaan :)

H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Alapallot :pappa:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

teppo21 kirjoitti:Alapallot :pappa:
Ääni tälle
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

teppo21 kirjoitti:Alapallot :pappa:
komppaan tätä. rasvaa alapalloon tai uudet tilalle niin johan notkistuu :ope:
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

No voihan :protest: :ää:
Nytkö ne reilu kuukausi sitten vaihdetut halppispallot on jo entiset.
Ihmettelin niitä, kun niissä ei ollut edes asennus suuntaa. Liikkuivat siis joka suuntaan yhtä paljon. Olisin vaihtanu toisenlaisiin, mutta kun auto piti saada tuosta pihalta liikahtamaan, eikä paikallisesa ollut silloin muunlaisia.
Eihän ne ole hinnan kiroissa paremmatkaa, mutta se vaihtotyö on raastavaa noilla työkaluilla. :kele:

Mitenhän tuon parhaiten varmistais, että tahmeus johtuu juuri sieltä.

Yritänpä tässä vielä helpompaa konstia ehdottaa:
Onkos tosiaan mahdollista, että kiristin apusimpukan korjaussarjan vaihdon yhteydessä liian tiukkaan. Vanha oli kyllä muistaakseni myös tiukassa avattaessa.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

650000tuttavuus kirjoitti:No voihan :protest: :ää:
Nytkö ne reilu kuukausi sitten vaihdetut halppispallot on jo entiset.
Ihmettelin niitä, kun niissä ei ollut edes asennus suuntaa. Liikkuivat siis joka suuntaan yhtä paljon. Olisin vaihtanu toisenlaisiin, mutta kun auto piti saada tuosta pihalta liikahtamaan, eikä paikallisesa ollut silloin muunlaisia.
Eihän ne ole hinnan kiroissa paremmatkaa, mutta se vaihtotyö on raastavaa noilla työkaluilla. :kele:

Mitenhän tuon parhaiten varmistais, että tahmeus johtuu juuri sieltä.

Yritänpä tässä vielä helpompaa konstia ehdottaa:
Onkos tosiaan mahdollista, että kiristin apusimpukan korjaussarjan vaihdon yhteydessä liian tiukkaan. Vanha oli kyllä muistaakseni myös tiukassa avattaessa.
On mahdollista, joskin epätodennäköistä. Alapallot saa äänen täältäkin. Millai simpukka, ei liene käpälöity hiljan? Se kun menee kans piukkaan jos kiristelee liikaa.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Emäsimpukkaan en ole koskenut.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

niistä motonetin palloista on kokemusta, ja ne ei ole käyttöiällä pilattu. osta kerralla esim. kl-varaosista alkuperäislaatuiset pallot niin kestäävät pitkän aikaa :roll:
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

mulla on työkalu missä asut
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Eilen käytin keulan ylhäällä.
Rasvasin Beretan aseöljyllä (ei kehtaa Remareihin laittaa) alapallonivelet ja löysäsin hiukan apusimpukan pulttia.
Puolelta toiselle vetristelemällä ohjaus kepeni hiukan, muttei vieläkään palauta kunnolla.
Tänään vaihdoin vielä ohj.tehostimen öljyt ja suodattimen.

Seuraava vaihe uusiin palloniveliin on narinahelan pitkitys(korjaus)konsti;
injektioneulalla suojakumin läpi voiteluainetta. Ja sitten viimeiseksi vasta vaihto.

Niin, äsken vielä tarkistin etusten ilmanpaineetkin. Oli tasaisesti 2,5 kg molemmissa.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

narinahelat on auton takapäässä alatukivarsien uloimmat puslat, eikä niissä ole suojakumia :roll: kerroit aikaisemmin että kyse on jäykästä ohjauksesta, nyt sanoit että ohjaus ei palauta kunnolla.. jos se ei palauta kunnolla niin raidetangonpäät seuraavaks listalla, myös kallistuksenvakaajan kumit kannattaa tsekata :wink:
mesemies83
purkukuraattori
Viestit: 225
Liittynyt: 23.10.2010 19:38

Viesti Kirjoittaja mesemies83 »

mites onko säädöt kohdillaan raidetangoissa :roll:
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Roobert kirjoitti:narinahelat on auton takapäässä alatukivarsien uloimmat puslat, eikä niissä ole suojakumia :roll: kerroit aikaisemmin että kyse on jäykästä ohjauksesta, nyt sanoit että ohjaus ei palauta kunnolla.. jos se ei palauta kunnolla niin raidetangonpäät seuraavaks listalla, myös kallistuksenvakaajan kumit kannattaa tsekata :wink:
Siellä takapäässähän minä satalankusta pistinkin neulan läpi, ja öljyä sisään.
Tällä konstilla siirsin vaihtotyön pakkasilta lämpimämmille keleille.
Kyllä minun narinaheloissa on ollu pienet kumisuojat, vieläpä molemmin puolin. Olisin laittanu kuvan, mutta se yksi vara hela ei ollutkaan nyt peräkontissa.

Ohjaus on sen verran jäykähkö (raskas), ettei se palauta, kuten tuolla eka viestissä kerroin.

" mesemies83
Lähetetty: 24.6.2011 10:32 Viestin aihe:
mites onko säädöt kohdillaan raidetangoissa "

Kyllä on. Keväällä käytetty nelipistesuuntauksessa. Silloin tarkastettiin ensin, mitä pitää vaihtaa ennen suuntausta, mm ne alapallonivelet, joita pidän edelleen syyllisinä.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
mesemies83
purkukuraattori
Viestit: 225
Liittynyt: 23.10.2010 19:38

Viesti Kirjoittaja mesemies83 »

vaiha sitten ne alapallot uusiin,tosin itsellä ei koskaa oo tuollaista tehny etteikö ohjaus palauttais,vaikka aikoinaan alapallo oliki väljä :lol:
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

pystärissä oli aikoinaan alapallo menny ja ohjaus oli oikeesti raskas jopa niin että se jumi.. väljä se ei ollut eikä katsastusmies sanonu mitään mutta narisi ja tosiaan oli ihan hirvee ajaa..
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 alusta”