W201 2.3-16v Alustasarja

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W124.
Vastaa Viestiin
Avatar
Britomaris
Viestit: 132
Liittynyt: 15.7.2007 23:52
Paikkakunta: Turku

W201 2.3-16v Alustasarja

Viesti Kirjoittaja Britomaris »

Elikkä kysymys kuuluu: mistä saisi edullisesti hankittua -40mm alustasarjan (iskarit ja jouset). saksa sivut ei kiinnosta.
JuhaE
Viestit: 333
Liittynyt: 05.11.2005 10:50

Viesti Kirjoittaja JuhaE »

motonet ,paikallinen varaosapulju.
V8
Avatar
Britomaris
Viestit: 132
Liittynyt: 15.7.2007 23:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Britomaris »

Morjesta... Joo katsoin Motonetin sivuilt alustasarjoja mutta ei ollut tähän mun malliseen autoon.

Sie sivul luki näin:
W201 madallussarja 4jousta (ei 2,3 ja isommat). . . . . . . 67-6201 139.00

Mitäköhän eroo on 1.8 , 2.0 jousissa verrattuna 2,3 ja isommat :roll: :?
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Kysele 'Lucky Dog':lta Eibach:in alustasarjaa. 300 päälle menee hinta mutta hyvää ei saa halvalla.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Kinke
Viestit: 29
Liittynyt: 10.10.2007 16:37
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kinke »

Britomaris kirjoitti:Morjesta... Joo katsoin Motonetin sivuilt alustasarjoja mutta ei ollut tähän mun malliseen autoon.

Sie sivul luki näin:
W201 madallussarja 4jousta (ei 2,3 ja isommat). . . . . . . 67-6201 139.00

Mitäköhän eroo on 1.8 , 2.0 jousissa verrattuna 2,3 ja isommat :roll: :?
Näissä missä hyrdauli säätönen takapää on niin jouset on ilmeisesti jäykemmät kun orggis tolpilla.
Mites muuten on tuon kanssa kun vaihtaa nuo madallusjouset niin toiset ohjeet sanovat että alusta olisi "säädettävä" uudestaan??

Onko 2.3 16v ja "tavis" w201:sten iskareissa noin niin kun muuten eroja? Jos poistaisi säädettävät tolpat ja laittaisi kynätolppaa/normi iskaria tilalle??
Kinke
Viestit: 29
Liittynyt: 10.10.2007 16:37
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kinke »

Jousisarjoja nyt katsellut ja tosiaan hinnat menee haarukkaan 300-500e. Eli kysymys kuuluukin onko kukaan laittanut coileja näihin? :?:
Avatar
Britomaris
Viestit: 132
Liittynyt: 15.7.2007 23:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Britomaris »

tos olis ohjeet kun vaihdoin tasosäädöllä olleen alustan perus madallus sarjaan.

Helppo oli. mitään ylimääräisiä säätöjä ei pitänyt tehdä muutakuin eturegasta siirtää taakse päin.

http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/27chs+b ... jekti.html
Vanha W126 420 SEL
Vanha W201 2.3-16V
Vanha Romu Vito
Vanha W 202 280
Vanha W124 300 Ce
Uusi W124 300 Te 4 matic
Kinke
Viestit: 29
Liittynyt: 10.10.2007 16:37
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kinke »

Britomaris kirjoitti:tos olis ohjeet kun vaihdoin tasosäädöllä olleen alustan perus madallus sarjaan.

Helppo oli. mitään ylimääräisiä säätöjä ei pitänyt tehdä muutakuin eturegasta siirtää taakse päin.

http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/27chs+b ... jekti.html
Tuntuu vaan tyhmältä maksaa pelkistä jousista noita hintoja kun laittaa vähän lisää niin tulis säädettävä alusta.. :? Noh pitänee miettiä että myykö koko auton pois vai mitä tekee..
Kinke
Viestit: 29
Liittynyt: 10.10.2007 16:37
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kinke »

Mites tämä eturenkaan taakse päin siirtäminen tapahtuu :?: Tuossa eilen illalla soviteltiin uusia vanteita alle ja todettiin että madalluksen kanssa ei tule pyörimään ilman että rengasta siirtää.

Vanteiksi tulee 17 tuumaset 8" leveät artecit. Tällä hetkellä niissä on päällä 235/45 kumit jotka aavistuksen nappaa etupuskimeen kiinni. Pitäisiköhän nuihin ostaa 40 tai 35 profiiliset gummit??
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kinke kirjoitti:Mites tämä eturenkaan taakse päin siirtäminen tapahtuu :?: Tuossa eilen illalla soviteltiin uusia vanteita alle ja todettiin että madalluksen kanssa ei tule pyörimään ilman että rengasta siirtää.

Vanteiksi tulee 17 tuumaset 8" leveät artecit. Tällä hetkellä niissä on päällä 235/45 kumit jotka aavistuksen nappaa etupuskimeen kiinni. Pitäisiköhän nuihin ostaa 40 tai 35 profiiliset gummit??
Kumi on muutaman pykälän liian iso. 215/40 tai 205/45 olis halkaisijavastaava orkkikseen, tosin 8" vanne on niille aika leveä. Se pyörän siirto taaksepäin onnistuu alatukivarren puslien säädöistä, etupäätä ulommas ja takapäätä sisemmäks. Jos niitä kotipihassa menee ruuvaamaan, voi olla lähes varma että autosta tulee ikävä ajettava. Muutkin pyöränkulmat kuin casteri muuttuvat lähes takuuvarmasti ja silmän ja mittanarun kanssa on hankala niitä säätää. Suosittelen käyntiä pajalla jossa kulmiensäätölaitteet. Voihan sitä ensin kokeilla itsekin väännellä (samaan rahaan se säädetään pajalla senkin jälkeen), mutta vaikka auto omien säätelyjen jälkeen tuntuisikin siedettävältä ajettavalta, voi renkaat olla puolen kesän jälkeen tattis ja moro.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Kinke
Viestit: 29
Liittynyt: 10.10.2007 16:37
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kinke »

Juu profiilia olisi tarkoitus vähän pienentää. Vakio korkeudessa ei paljosta ollut kiinni etteikö olisi pyörinyt.
Pitänee viedä muutenkin tuo kulmien säätöön madalluksen jälkeen. Onkos kukaan mersua käyttänyt punkan pajalla täällä helsingissä?

Nissaniin (300zx) tekevät sellaiset jouset kuin haluaa hintaluokkaan 160e pari.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 alusta”