Auto "jurnuttaa"...?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W124
Vastaa Viestiin
Oldschool
Viestit: 20
Liittynyt: 08.8.2012 10:00

Auto "jurnuttaa"...?

Viesti Kirjoittaja Oldschool »

Ajaessa 80km/h ja siitä yli auto alkaa "jurnuttaa"? Jos tiessä on pientä heittoa, siten että auto pääsee "nousemaan", niin jurnutus lakkaa sen heiton ajaksi... Eli kun auto kevenee, niin ääni katoaa hetkeksi. Ja jos tuossa yli 80km/h vauhdissa katkaisee vedon, niin tämä jurnutus myös katoaa, mutta kun taas hypätään kaasulle, niin sama jurnutus alkaa...?

Autona MB 190 2.0 bensa automaatti vm-89.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Ääni takapyöränlaakerille
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Oldschool
Viestit: 20
Liittynyt: 08.8.2012 10:00

Viesti Kirjoittaja Oldschool »

hotari kirjoitti:Ääni takapyöränlaakerille
Pitääkin vielä pyöritellä laakerit läpi... Mutta kun tuntuu, että jurnutus tulee edestä? Voisiko moottorin tukityyny olla väsynyt? Ajatellen kun esim alamäessä mennään ilman vetoa, niin mistään ei kuulu ääntä. Luulisi laakerin ääntävän siinäkin kohtaa? Vai?
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Mun W123 jurnutti aivan tolkuttomasti kunnes vaihdoin moottorin kumit + lootan kumin.
Oldschool
Viestit: 20
Liittynyt: 08.8.2012 10:00

Viesti Kirjoittaja Oldschool »

onre kirjoitti:Mun W123 jurnutti aivan tolkuttomasti kunnes vaihdoin moottorin kumit + lootan kumin.
Onko työnä millainen tuo operaatio? Kumit ei varmaankaan paljoa kustanna, jos vaikka innostuisi itse "harrastamaan" tuossa kun loma alkaa...
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Oldschool kirjoitti:
onre kirjoitti:Mun W123 jurnutti aivan tolkuttomasti kunnes vaihdoin moottorin kumit + lootan kumin.
Onko työnä millainen tuo operaatio? Kumit ei varmaankaan paljoa kustanna, jos vaikka innostuisi itse "harrastamaan" tuossa kun loma alkaa...
No enhän mä tällasista nykyautoista tiedä :oops: mutta 123:ssa tuo oli hyvin helppo homma. Moottorinkumit olivat kiinni alapuolelta kahdella kuusiokantaisella pultilla ja päältä moottorinkorvassa yhellä mutterilla. Nämä irti, puunpala öljypohjan alle ja siitä ilmaan tunkaten, vanha kumi pois, uus tilalle ja pultit ja mutterit kiinni.

Vaihteiston kumi vaati muistaakseni takakannatinpalkin irrotuksen, joka ei ollut sekään kovin kummoinen homma, kun tuki lootan ensin paikalleen samaisella tunkilla + puunpalalla.

Ei kovin kummoinen homma siis.
Oldschool
Viestit: 20
Liittynyt: 08.8.2012 10:00

Viesti Kirjoittaja Oldschool »

onre kirjoitti:
Oldschool kirjoitti:
onre kirjoitti:Mun W123 jurnutti aivan tolkuttomasti kunnes vaihdoin moottorin kumit + lootan kumin.
Onko työnä millainen tuo operaatio? Kumit ei varmaankaan paljoa kustanna, jos vaikka innostuisi itse "harrastamaan" tuossa kun loma alkaa...
No enhän mä tällasista nykyautoista tiedä :oops: mutta 123:ssa tuo oli hyvin helppo homma. Moottorinkumit olivat kiinni alapuolelta kahdella kuusiokantaisella pultilla ja päältä moottorinkorvassa yhellä mutterilla. Nämä irti, puunpala öljypohjan alle ja siitä ilmaan tunkaten, vanha kumi pois, uus tilalle ja pultit ja mutterit kiinni.

Vaihteiston kumi vaati muistaakseni takakannatinpalkin irrotuksen, joka ei ollut sekään kovin kummoinen homma, kun tuki lootan ensin paikalleen samaisella tunkilla + puunpalalla.

Ei kovin kummoinen homma siis.
Ok! Pitääpä käydä kurkkailemassa tuonne alle miltä se näissä "nykyautoissa" näyttää! :D

Kiitos tästä!
Oldschool
Viestit: 20
Liittynyt: 08.8.2012 10:00

Viesti Kirjoittaja Oldschool »

No niin... Moottorin tukikumithan siellä vaihdon tarpeessa on, mutta mistä ihmeestä tuon ns. värikoodin tietää? Katsoin tuolta Motonetin sivuilta kumeja niin siellä oli tarjolla useammanlaista...
Oldschool
Viestit: 20
Liittynyt: 08.8.2012 10:00

Viesti Kirjoittaja Oldschool »

Johan loppui jurnutukset kun tuli uudet kumit tilalle! Kyllä nyt kelpaa!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 voimansiirto”