Vaihdevivusto

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W124
Vastaa Viestiin
jezze rs
Viestit: 90
Liittynyt: 23.12.2011 15:18

Vaihdevivusto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

On tuossa tenavassa ihan sohlo vaihteen siirtäjä 1-2 vaihteelle. Muuten purin pois auton alta, mutta huomasin että väljää oli todella paljon siinä viimeisessä vivussa joka kiinnittyy laatikosta tulevaan akseliin. 3, 4 ja 5,pakki olivat ihan hyviä ja tiukkoja. Elikkä miten tuo viimeinen tanko tai lattarauta kiinnittyy laatikonakseliin? Tuntuu kuin menisi yli muutamasta rihlasta tai jotain sen väljän aikana ennen kuin itse akseli lähtee liikkumaan mukana. Lähinnä kiinnostaa että saako pois laatikko paikallaan vai lähdetäänkö autoa siirtämään talliin jossa nosturi.

Vaikeaa on muuten selittää näin ilman kuvaa.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

kyllä mielestäni kaikki mikä näkyy niin saa purettua autoonpäin. yleensä pahin vikapaikka on keppihässäkässä. eli se pöydälle ja sinne sisälle veholta uudet holkit.maksoivat bout 10e/kpl. en muista montako niitä oli. alle 4 kuitenkin.

itse kysymykseen vastaus: ne vaihteiston siirtotangot on semmosilla pellisokilla kiinni. hetken kun tuijotat taskulampulla niin pitäsi aueta toimintaperiaate, jos ei aukee niin tempase puoli väkisin niin sitte ainakin pitäs aueta kun sokan näkee kädestä :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
jezze rs
Viestit: 90
Liittynyt: 23.12.2011 15:18

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Kepihässäkkä ja kaikki vivustot on jo päreinä pöydällä. Niihin kahden ihme kumiholkin paikalle jotka siellä kepissä oli on tulossa uudet messinkiset. Vivuston kumiset holkit korvataan pomisilla.

Yritin katsella tuota viimeistä lattaa johon tuo tanko kiinnittyy että näkyykö jotain kiinnitys peltiä, mutta en huomannut. Samanlaistahan siinä ei ole kuin noissa tankojen kiinnityksessä. No täytyy uudella yrityksellä mennä katsomaan. Eli nuo siirtotangot on irti ja ne pellisokat. Nyt kyseessä se viimeinen laatikossa kiinni oleva lyhyt lattapelti.

Tuossa näkyy tuo mitä tarkoitan vaikka onkin ilmeisesti getrag ja väärä laatikko. Meillä normi mesen 5-vaihteinen.

http://i738.photobucket.com/albums/xx26 ... onkuva.jpg
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

jaajuu tuota tarkotit. mä muistelisin että normi 5-v askissa on samantyylinen kiinnitys tuolle boori siirtäjälle. tuo boori aksila ei kyllä taida ihan helposti irrota,tais olla jopa että joudut koko askin purkamaan jos booriakselin joudut vaihtamaan :? eli jos ei mee kiristämällä tai uudella siirtäjällä niin sitte varmaan hitsaus olis itellä vaihtoehtona,mielestäni tuos normi 5-v askissa nuo siirtäjät on peltiä/rautaa :?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
jezze rs
Viestit: 90
Liittynyt: 23.12.2011 15:18

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Ihan kuin en olisi tuollaista ruuvia siellä nähnyt, mutta voi johtua siitä kun en hirveästi ehtinyt siivoilemaan noita likoja tieltä. Täytyy vaan uudestaan mennä katsomaan rätin kera. Tosiaan hitsiä en tullut ajatelleeksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 voimansiirto”