Kolinaa perästä.

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W124
Vastaa Viestiin
Matjardo
Viestit: 15
Liittynyt: 19.12.2010 14:27

Kolinaa perästä.

Viesti Kirjoittaja Matjardo »

Tervehdys, en löytänyt tovin selailulla oikein vastausta, joten tein nyt sitten uuden aiheen. Elikkäs, kyseessä -91 tenava 2.6 moottorilla, ja tosiaan perä kolisee. Tuossa keväällä veteli ja kaarteli ja kolisi aivan mahdottomasti, niin takakelkan puslat ja narinahelathan siellä oli ihan lopussa, joten nyt mennee auto kyllä ihan vakaasti suoraan, mutta kolina ei loppunut kokonaan, joskin pahin pauke loppui toki. Jos nätisti polkee kytkinta vaihtaessa, niin ei välttämäti kuulu mitään, mutta vähän huolimattomammin vaihtaessa kolahtelee, ja eritoten aina silloin, kun on veto päällä, ja nostaa jalan kaasulta ja veto loppuu, niin silloin lonksahtaa selvästi. Juuri semmoinen väljän kuuloinen lonks. Eli mistähän lähtis tuota nyt sitten eliminoimaan, onko perämurikan sisällä jotain vialla, kardaani vai kenties vetonivelissä väljää? Itselle tuo voimansiirtopuoli tuolla perässä on aika tuntematonta seutua, vasta alle vuoden ollut mersukuski, niin apu ja neuvot ovat kyllä paikallaan.
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

kardaanin molemmisa päissä on ns. rättinivelet, eli kumiset limput joilla kardaani on päistään kiinni vaihteistossa sekä perässä. niissä usein alkaa ne kiinnityskohdat väljistyä ja sieltä nuo kolahdukset. samoin vaihteiston takapäässä oleva kannatinkumi kannattaa katsoa ettei ole aivan pehmoinen sekä kardaanin keskeltä koriin kiinnittävä kannatinkumipaketti että on jämäkkä. :roll:
Kasperii
Viestit: 68
Liittynyt: 14.6.2008 15:38

Viesti Kirjoittaja Kasperii »

Ja vissiin ihan perän sisästä voi rattaat kulu kolisevaksi. laita autoon vaihde päälle ja käske kaverin nitkutella autoa edestakaisin. Sitten vain kuuntelet, että mistä kolisee.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 voimansiirto”