tietääkö joku tätä ominaisuutta?
-
- purkukuraattori
- Viestit: 225
- Liittynyt: 23.10.2010 19:38
tietääkö joku tätä ominaisuutta?
elikkäs tenavassa tuli pakkasten myötä sellanen ominaisuus,että ku kylmänä lähtee liikkelle ja laittaa pakin päälle ni nykkii hetken ennnen ku alkaa peruuttamaa auto kunnolla,kyseessä siis 190E 1.8 automaatti..lämpösenä ei tee ollenkaa tuota,vaa iha normisti pelaa
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Re: tietääkö joku tätä ominaisuutta?
koita välttää sitä pakilla lähtöö oikein kylymäälä kelillä, laita auto sillai, että pääset lähtee sillä etteen päin ja mieluummin käytä paikallaan jonkin aikaa että ölpät kerkee hiukan notkistuamesemies83 kirjoitti:elikkäs tenavassa tuli pakkasten myötä sellanen ominaisuus,että ku kylmänä lähtee liikkelle ja laittaa pakin päälle ni nykkii hetken ennnen ku alkaa peruuttamaa auto kunnolla,kyseessä siis 190E 1.8 automaatti..lämpösenä ei tee ollenkaa tuota,vaa iha normisti pelaa
älä peruuttele kylmänä! hajoaa pakin mitälie hytrauliikkaventiilejä. Pikku vika iso työ. ELi kuten sanottua, illalla auto nokka menosuuntaan parkkiin, ni ei oireile/hajoo. SUlla on jo oireet!
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 05.11.2007 13:07
Eihän se siitä kerrasta säry, mutta aina kun kylmillä öljyillä lykätään pakin männälle painetta joka aamu niin kovillehan se joutuu.
Eikä edelleenkään mersun insinööri ole suunnitellut näitä vehkeitä ajettavaksi arktisissa olosuhteissa 30v/1000 000km
Niin, ja kun keppi siirretään suoraan D:lle niin ei se pakki ehdi kytkeytyä, on siinä aina pieni viive.
Eikä edelleenkään mersun insinööri ole suunnitellut näitä vehkeitä ajettavaksi arktisissa olosuhteissa 30v/1000 000km
Niin, ja kun keppi siirretään suoraan D:lle niin ei se pakki ehdi kytkeytyä, on siinä aina pieni viive.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Voihan noissa vanhemmissa ollakin pieni viive ennen kuin kytkeytyy mutta käytännössä esimerkiksi tuossa meidän W203 mosessa on pakki jo päällä kun vipu käy siinä pakilla D:lle vedettäessä ja sillehän ei voi mitään. Jos keula on lämmitys tolppaa vasten aamulla ja siitä pitäis lähteä pakilla niin kuin usealla on niinteppo21 kirjoitti:Eihän se siitä kerrasta säry, mutta aina kun kylmillä öljyillä lykätään pakin männälle painetta joka aamu niin kovillehan se joutuu.
Eikä edelleenkään mersun insinööri ole suunnitellut näitä vehkeitä ajettavaksi arktisissa olosuhteissa 30v/1000 000km
Niin, ja kun keppi siirretään suoraan D:lle niin ei se pakki ehdi kytkeytyä, on siinä aina pieni viive.
Mersuja
-
- Viestit: 2133
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Tuosta pakkivaromisesta mitään tietämättömänä ja manuualillakin ajellessani olen tottunut viemään autoni aina talliin takaperin. Jotenkin mukavampi lähteä etuperin liikenteeseen jos sattuu vaikka olemaan kiireeempikin lähtö. Ajan jopa pitemmän lenkin (kadun kauimmaisesta liittymästä) kotiin tullessani, jotta voin peruutta liittymäni puoleiselta kaistalta pihaan ja talliin. Naisväki näkyy meilläkin valitettavasti kyllä tulevan etuperin talliin. Aamulla sitten tähtäilevät takaperin tielle, joskus penkkoja kyntäenkin.
Pakkia kyllä joudun useinkin käyttämään lähtiessäni. Nimittäin kun jarrut tuntuu jäätyvän helposti jumiin, niin auto ei lähde eteenpäin. Tai pitäisi ainakin ryntäyttää ylettömän paljon kaasulla, jotta lähtisi. Pakilla ne naksahtaa irti yleensä lähes tyhjäkäynnillä. Pakitus ei saa olla pitkä (eikä tarviikaan) tai silloin ryttäytyy ex-kirjahylly auton takana.
Pakkia kyllä joudun useinkin käyttämään lähtiessäni. Nimittäin kun jarrut tuntuu jäätyvän helposti jumiin, niin auto ei lähde eteenpäin. Tai pitäisi ainakin ryntäyttää ylettömän paljon kaasulla, jotta lähtisi. Pakilla ne naksahtaa irti yleensä lähes tyhjäkäynnillä. Pakitus ei saa olla pitkä (eikä tarviikaan) tai silloin ryttäytyy ex-kirjahylly auton takana.
-
- Viestit: 2133
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Eihän siitä toki kauankaa, kun vaihdoin palat. Jopa paljo ennen niiden loppumista. Ajattelin nimittäin vaihtaa ajoissa, ettei ole männät vuoskausia ulkona ja ruostuvat sitten jumiin.
Tais kyllä tulla tarvikepalat.
No nesteet onkin sitten ihan eri juttu Enpä ole vaihtanu juuri milloinkaan. 124:ssakin hyvin pärjänny samat liemet jo ainakin 18 vuotta Kytkinhän se meinas jumitella pari vuotta sitten, mutta sekin korjautu, kun ostin sylinterin (peräkontissa vaihtamatta vieläkin)
Tais kyllä tulla tarvikepalat.
No nesteet onkin sitten ihan eri juttu Enpä ole vaihtanu juuri milloinkaan. 124:ssakin hyvin pärjänny samat liemet jo ainakin 18 vuotta Kytkinhän se meinas jumitella pari vuotta sitten, mutta sekin korjautu, kun ostin sylinterin (peräkontissa vaihtamatta vieläkin)
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Lankun kytkimessä (ja muissakin) se vesi siellä jarrunesteen seassa aiheuttaa sen, että kun painaa kytkinpedaalin pohjaan, niin kestää kotvasen, ennen kuin se ylös tuloo. Sama ominaisuus siellä jarruissa eli KANNATTAA VAIHTAA niitäkin joskus.
Edit: Unohtu se pakkanen tuolta välistä.
Edit: Unohtu se pakkanen tuolta välistä.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ja jos ei itte viiti/jaksa/osaa/ei oo kavereita polkijaks, niin koijaamolla painevaihtajalla tehtynä liki nopeampi homma ku öljynvaihto, olettaen että ilmaruuvit saa auki eikä poikki. Puoli litraa nestettä ja puoli tuntia työtä velotus jossei tupeksita.
Vesi nesteissä kiehuu kuumana, jäätyy kylmänä ja ruostuttaa aina, lopputulos joka keississä häipyvät jarrut.
Vesi nesteissä kiehuu kuumana, jäätyy kylmänä ja ruostuttaa aina, lopputulos joka keississä häipyvät jarrut.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
nykäsee kun liu'uttaa kytkintä liikkeelle lähtiessä
eli ois kyseessä w201 vm89 2.0 bensa.paikalta kun lähtee "kylmänä" niin nykäsee ku koittaa ryömittää autoo eteenpäi varovasti (pakilla sama juttu kylmänä),sit ku samaa koittaa pienen ajon jälkeen niin ei mitää ongelmaa..?just viimeviikolla vaihettu kardaanii molemmat rätit ja laakeri..tuntuu et sen jälkee alkanu tuntuu herkemmi toi vika.mistä kannattas alkaa tutkii,oisko kytkin leviämässä