tietääkö joku tätä ominaisuutta?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W124
Vastaa Viestiin
mesemies83
purkukuraattori
Viestit: 225
Liittynyt: 23.10.2010 19:38

tietääkö joku tätä ominaisuutta?

Viesti Kirjoittaja mesemies83 »

elikkäs tenavassa tuli pakkasten myötä sellanen ominaisuus,että ku kylmänä lähtee liikkelle ja laittaa pakin päälle ni nykkii hetken ennnen ku alkaa peruuttamaa auto kunnolla,kyseessä siis 190E 1.8 automaatti..lämpösenä ei tee ollenkaa tuota,vaa iha normisti pelaa 8)
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Re: tietääkö joku tätä ominaisuutta?

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mesemies83 kirjoitti:elikkäs tenavassa tuli pakkasten myötä sellanen ominaisuus,että ku kylmänä lähtee liikkelle ja laittaa pakin päälle ni nykkii hetken ennnen ku alkaa peruuttamaa auto kunnolla,kyseessä siis 190E 1.8 automaatti..lämpösenä ei tee ollenkaa tuota,vaa iha normisti pelaa 8)
koita välttää sitä pakilla lähtöö oikein kylymäälä kelillä, laita auto sillai, että pääset lähtee sillä etteen päin ja mieluummin käytä paikallaan jonkin aikaa että ölpät kerkee hiukan notkistua :wink:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Juu tuo kylmästä pakilla lähtö on myrkkyä automaatille.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

älä peruuttele kylmänä! hajoaa pakin mitälie hytrauliikkaventiilejä. Pikku vika iso työ. ELi kuten sanottua, illalla auto nokka menosuuntaan parkkiin, ni ei oireile/hajoo. SUlla on jo oireet!
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
nollajakari
Viestit: 97
Liittynyt: 05.11.2007 13:07

Viesti Kirjoittaja nollajakari »

Hankala tilanne jos on vinokatupysäköinti ja yksisuuntainen katu! :rollin:
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Älkää nyt tosissaan väittäkö ettei automaattivaihteisessa autossa ole suunniteltu pakkia käytkettäväksi pakkasella, tai siis jos käyttää, se hajoaa. Noin pahaa suunnitteluvirhettä siinä tuskin on, vai onko :lol:

Vaikka deellä lähtis niin joutuu sen aina pakin kautta kuitenkin käyttämään.
Mersuja
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Eihän se siitä kerrasta säry, mutta aina kun kylmillä öljyillä lykätään pakin männälle painetta joka aamu niin kovillehan se joutuu.

Eikä edelleenkään mersun insinööri ole suunnitellut näitä vehkeitä ajettavaksi arktisissa olosuhteissa 30v/1000 000km :lol:

Niin, ja kun keppi siirretään suoraan D:lle niin ei se pakki ehdi kytkeytyä, on siinä aina pieni viive.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

teppo21 kirjoitti:Eihän se siitä kerrasta säry, mutta aina kun kylmillä öljyillä lykätään pakin männälle painetta joka aamu niin kovillehan se joutuu.

Eikä edelleenkään mersun insinööri ole suunnitellut näitä vehkeitä ajettavaksi arktisissa olosuhteissa 30v/1000 000km :lol:

Niin, ja kun keppi siirretään suoraan D:lle niin ei se pakki ehdi kytkeytyä, on siinä aina pieni viive.
Voihan noissa vanhemmissa ollakin pieni viive ennen kuin kytkeytyy mutta käytännössä esimerkiksi tuossa meidän W203 mosessa on pakki jo päällä kun vipu käy siinä pakilla D:lle vedettäessä ja sillehän ei voi mitään. Jos keula on lämmitys tolppaa vasten aamulla ja siitä pitäis lähteä pakilla niin kuin usealla on niin 8)
Mersuja
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Siinä tapauksessa kannattaa käyttää hetki, että öljy hieman notkistuu.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Ja mikää laki EI kiellä vinoparkkiin lykkäämästä sitä autoa takaperin, kunha lähtee oikiaan suuntaan siitä.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
650000tuttavuus
Viestit: 2133
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Tuosta pakkivaromisesta mitään tietämättömänä ja manuualillakin ajellessani olen tottunut viemään autoni aina talliin takaperin. Jotenkin mukavampi lähteä etuperin liikenteeseen jos sattuu vaikka olemaan kiireeempikin lähtö. Ajan jopa pitemmän lenkin (kadun kauimmaisesta liittymästä) kotiin tullessani, jotta voin peruutta liittymäni puoleiselta kaistalta pihaan ja talliin. Naisväki näkyy meilläkin valitettavasti kyllä tulevan etuperin talliin. Aamulla sitten tähtäilevät takaperin tielle, joskus penkkoja kyntäenkin. :lol:

Pakkia kyllä joudun useinkin käyttämään lähtiessäni. Nimittäin kun jarrut tuntuu jäätyvän helposti jumiin, niin auto ei lähde eteenpäin. Tai pitäisi ainakin ryntäyttää ylettömän paljon kaasulla, jotta lähtisi. Pakilla ne naksahtaa irti yleensä lähes tyhjäkäynnillä. Pakitus ei saa olla pitkä (eikä tarviikaan) tai silloin ryttäytyy ex-kirjahylly auton takana.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no pitäskö niille jarruille kenties tehdä jotain?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

650000tuttavuus kirjoitti:...Nimittäin kun jarrut tuntuu jäätyvän helposti jumiin...
Koskas on kurkattu jarruja\nesteitä vaihettu?
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
650000tuttavuus
Viestit: 2133
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Eihän siitä toki kauankaa, kun vaihdoin palat. Jopa paljo ennen niiden loppumista. Ajattelin nimittäin vaihtaa ajoissa, ettei ole männät vuoskausia ulkona ja ruostuvat sitten jumiin.
Tais kyllä tulla tarvikepalat.
No nesteet onkin sitten ihan eri juttu :lol: Enpä ole vaihtanu juuri milloinkaan. 124:ssakin hyvin pärjänny samat liemet jo ainakin 18 vuotta :lol: Kytkinhän se meinas jumitella pari vuotta sitten, mutta sekin korjautu, kun ostin sylinterin (peräkontissa vaihtamatta vieläkin) :D
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jarrunestehhän imee muutaman prosentin vettä vuodessa itseensä ja sitten se alkaa takkuamaan pakkasella ajanmittaan.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Lankun kytkimessä (ja muissakin) se vesi siellä jarrunesteen seassa aiheuttaa sen, että kun painaa kytkinpedaalin pohjaan, niin kestää kotvasen, ennen kuin se ylös tuloo. Sama ominaisuus siellä jarruissa eli KANNATTAA VAIHTAA niitäkin joskus.

Edit: Unohtu se pakkanen tuolta välistä.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ja jos ei itte viiti/jaksa/osaa/ei oo kavereita polkijaks, niin koijaamolla painevaihtajalla tehtynä liki nopeampi homma ku öljynvaihto, olettaen että ilmaruuvit saa auki eikä poikki. Puoli litraa nestettä ja puoli tuntia työtä velotus jossei tupeksita. :idea:

Vesi nesteissä kiehuu kuumana, jäätyy kylmänä ja ruostuttaa aina, lopputulos joka keississä häipyvät jarrut.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Niko190E
Viestit: 2
Liittynyt: 04.4.2011 21:32
Paikkakunta: Jyväskylä

nykäsee kun liu'uttaa kytkintä liikkeelle lähtiessä

Viesti Kirjoittaja Niko190E »

eli ois kyseessä w201 vm89 2.0 bensa.paikalta kun lähtee "kylmänä" niin nykäsee ku koittaa ryömittää autoo eteenpäi varovasti (pakilla sama juttu kylmänä),sit ku samaa koittaa pienen ajon jälkeen niin ei mitää ongelmaa..?just viimeviikolla vaihettu kardaanii molemmat rätit ja laakeri..tuntuu et sen jälkee alkanu tuntuu herkemmi toi vika.mistä kannattas alkaa tutkii,oisko kytkin leviämässä :(
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 voimansiirto”