Kardaanin kannatinlaakerin vaihdon jälkeen alkoi ulisemaan

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W124
Vastaa Viestiin
Patukka
Viestit: 1
Liittynyt: 23.12.2010 14:15

Kardaanin kannatinlaakerin vaihdon jälkeen alkoi ulisemaan

Viesti Kirjoittaja Patukka »

Isäpapparainen sai katsastuksessa kehotuksen uusia kardaanin kannatinlaakerin (kait se rättinivel) vm. 89 2.0 bensa 190:een ja vei sitten autonsa ei-merkkiliikkeeseen, jossa vaihtoivat osan uuteen. Remppa ei mennyt ihan putkeen, koska kardaani alkoi ulisemaan aivan järkyttävästi pakkaskelillä ja varsinkin heti kun on lähtenyt matkaan. Jonkun 10km jälkeen ulinaa sitten loppuu. Autoa käytettiin uudestaan samaisella korjaamolla ja antoivat valohoitoa sanoivat laittaneensa laakeriin rasvaa ja koeajolla oli ilmeisesti hiljainen kun on lähdetty suoraan lämpimästä hallista.

Ko. osa on haettu ilmeisesti Moponetistä, joten onko noissa jotain tyyppivikaa? Pitääkö kardaani/nivel jotenkin keskittää ja se on jäänyt heiltä tekemättä tai mikä tuossa vaihdossa on voinut ylipäänsä mennä vikaan?

Kun rempasta on kerran maksettu liikkeelle, niin ei huvittaisi alkaa itsekään niveltä purkamaan kele. Olis vaan helpompi mennä juttelemaan heille, kun olisi jotain neuvoja jolla asian saisi lopullisesti kuntoon.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Rättinivel ja kannatinlaakeri ovat eri asia, huonolaatuinen laakeri saattaa ulista vaikka on uusikin.
Avatar
VMTD
Viestit: 183
Liittynyt: 20.10.2010 20:56
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Huomasin pakkasilla pientä kahinaa, joka loppui kun kaasun helläsi. Katselin tänään alhaalta ja vaikuttaisi olevan pieni välys etummaisessa kardaanin nivelessä. Onko kuminivelen lisäksi keskellä jokin metallinen holkki, joka pitäisi myös uusia vai tuleeko nivelen mukana? Autohan on 2.0 D 342 tkm. ja etunivel on alkuperäinen.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
jarvja
Viestit: 12
Liittynyt: 10.10.2012 23:42

Viesti Kirjoittaja jarvja »

Selvisikö tämä asia ? Itsellä ulisee myös kylmänä kolmosella.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Väärä laakeri,välys tarvii olla oikea muuten ulisee kylmänä. Ja vanha paska laakerin ulisee kanssa .
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Mullakin ulisi heti seuraavana talvena Motonetistä ostettu. Vaikka oli FAG.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Sama juttu, viime suvena vaihdon sprintterii uuden lemfjörderin laatikkoo pakatun ja yli 10 astee pakkases ääntää alkuun seki :evil:
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Laakerin merkillä ei väljä jos se on väärä muuten.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

laineracing kirjoitti:Laakerin merkillä ei väljä jos se on väärä muuten.
Näinpä. C3 välyksellä olivat uusi ja vanha. Myöskin laakerin varastossa viettämä aika vaikuttaa, kun noissa kertavoidelluissa hyvinki nopeesti kuivuu öljyt pois rasvasta ja jäljelle jää vaan semmone paksu vaha.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
jarvja
Viestit: 12
Liittynyt: 10.10.2012 23:42

Viesti Kirjoittaja jarvja »

Itseasiassa mulla ulvoo ykkös ja kakkos vaihteella, automaatti. Ja tuon auton ostin viime kesälä ja rekisteriotteessa oli maininta kardaanin tukilaakerin vaihdosta minkä myyjä väitti vaihtaneensa. Nyt tämä ulvonta sitten laittoi epäilemään että onko se vaihdettu vai ei. Sitten taas tämän foorumin löytyminen laittoi epäilemään uudelleen että onko se nyt vaihdettu ja onko niitä vain huonolaatuisia. Voiko noita jälkeenpäin rasvata jotenkin ?
kardaani99
Viestit: 94
Liittynyt: 04.11.2010 13:57
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja kardaani99 »

Mulla auttoi laakerilukite hiljentämään tukilaakerin.
On toiminut jo kolme vuotta.

Kardaanin ja laakerin väliin lukitetta.

Jos kardaani on kulunut ohuemmaksi laakerin kohdalta niin kardaani pyörii laakerin sisärungon sisällä.
Meteli on melkoinen.
Kardaaniputki kutistuu kylmässä, sen takia kovemmilla pakkasilla ääntää.
jarvja
Viestit: 12
Liittynyt: 10.10.2012 23:42

Viesti Kirjoittaja jarvja »

Täytyypä koittaa. Kuulostaa järkevältä teorialta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 voimansiirto”