Äkänen automaattiloota

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W124
Vastaa Viestiin
jk25
Viestit: 112
Liittynyt: 08.11.2006 20:46
Paikkakunta: Pietarsaari

Äkänen automaattiloota

Viesti Kirjoittaja jk25 »

Onko normaalia, että vaihde päällä, paikallaan ollessa joutuu jarrulla pidättelemään, että mese pysyy paikallaan? Muutoinki tuntuu vaihdot tapahtuvan liian aikasin, 3 menee päälle jo alle 40 vauhdissa "normaalilla" kaasun käytöllä.
Auto on 300 tkm ajettu 2.0 dsl. Öljyä näytti olevan yli ylärajan, liekkö tuo kovin vaarallista?
antpel
Viestit: 16
Liittynyt: 28.1.2008 21:00

Viesti Kirjoittaja antpel »

Kyllä meidän mersua, 220 cdi automaatti, joutuu pitämään jarrulla paikallaan. En edes muista ajaneeni automaattia, joka ei olisi lähtenyt "ryömimään" ilman jarrua.

Eikös se ole hyvä, että laatikko vaihtaa ajoissa isommalle - ainakin polttoaineen kulutuksen kannalta on hyvä, että moottori käy pienillä kierroksilla.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kiristä kick-down vaijeria niin vaihtaa ylempänä. 2-satasella ei paljon ryntäillä jos noin alhaalta vaihtaa.... oli sitten kuinka taloudellista tahansa :roll: Ryömintä on ihan normaalia.
jk25
Viestit: 112
Liittynyt: 08.11.2006 20:46
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja jk25 »

Se tuossa tympiikin, ku niin alhaalta jo vaihtaa. Hiljentäessä vauhtia taas ei meinaa helposti 3:sta alemmas vaihtaa, kun vasta ihan paikoillaan. Varmaan tuo vaijerin kiriminen auttanee tuohonki vaivaan.. :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 voimansiirto”