Hajosiko getrak vaiko perä?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W124
Vastaa Viestiin
Kinke
Viestit: 29
Liittynyt: 10.10.2007 16:37
Paikkakunta: Joensuu

Hajosiko getrak vaiko perä?

Viesti Kirjoittaja Kinke »

Kesä lähestyy ja cossu kiljuu kadulle. Pieni mutta vain on. Eli tasakaasulla ja vähän vedättäessä kuuluu armoton takatakatakataka- kolina joka voimistuu nopeuden mukaan. Kytkin pohjaan ja hiljaista tulee.

Autossa on asd perä ja getrakin loota. Perä kun nostettiin pukeille ja autonkäydessä (vaihde päällä) ei pystynyt sanomaan kummasta tuo kolina tulee?? Kokeiltiin kaikilla vaihteillakin.

Eli apuuva.. Kummasta päästä lähteä korjauttamaan? Perää pitäisin itse heikompana lenkkinä.

Autolla on ajettu 280tkm, joista viimeinen 10tkm se on vasta ollut kengittävänä. Tätä aikaisemmin pikkunättiä köröttelyä.

Ja autohan on w201 2.3 16-v "cossu" -88
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ota kartaani irti ja koita sitten pitääkö ääntä :roll: silloinhan vika on paikallistettu :idea:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Hyvä konsti kokeilla irtoperien kuntoa suuntaa-antavasti on laittaa peppu tyhjän 200l tynnyrin kannelle ja pyöräyttää laipasta. Se tynnöri toimii tehokkaana vahvistimena kaikille kahinoille ja jurinoille, joita ei välttämättä käteen tunne tai muuten kuule. Kokeilkaapa huviksenne.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Pikku Poika
Hanskakäsi-Edward
Viestit: 416
Liittynyt: 03.11.2006 17:47

Viesti Kirjoittaja Pikku Poika »

voisko olla kyktkytin :?:
Kinke
Viestit: 29
Liittynyt: 10.10.2007 16:37
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kinke »

Pikku Poika kirjoitti:voisko olla kyktkytin :?:
No mutta kun ääni on takatakataka niin eiks se kytkimen kans olis kytkytikytkyti?? :lol:
Ei vaineskaan.. kytkin pelaa kun ihmisen mieli. Kesällä dynossakaan ei ollut sen kanssa mitään ongelmia (noilla tehoilla vielä ongelmia muuta kun mäki lähdöissä :roll: ), mutta tuo pitänee kokeilla että nykäsee kartaanin irti ja pyöräyttää.. viittisi millään perää viedä rempattavaks jos laatikko onkin se viallinen.. :?
Kinke
Viestit: 29
Liittynyt: 10.10.2007 16:37
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kinke »

Sattuisiko joltain löytymään kuvaa asd perästä purettuna? tai räjäytys kuvia? kiinnostaisi vain että millaista tekniikkaa tuolla kuoret pitävät sisällään.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kinke kirjoitti:Sattuisiko joltain löytymään kuvaa asd perästä purettuna? tai räjäytys kuvia? kiinnostaisi vain että millaista tekniikkaa tuolla kuoret pitävät sisällään.
Jossen aivan päi pe.....ä muista niin Roisto olis joskus laittanut johonkin topiikkiin kuvan, en vai pekerele muista jotta mihinä. Onkos ryssän sivuilla?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Kinke
Viestit: 29
Liittynyt: 10.10.2007 16:37
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kinke »

Easy Rider kirjoitti:
Kinke kirjoitti:Sattuisiko joltain löytymään kuvaa asd perästä purettuna? tai räjäytys kuvia? kiinnostaisi vain että millaista tekniikkaa tuolla kuoret pitävät sisällään.
Jossen aivan päi pe.....ä muista niin Roisto olis joskus laittanut johonkin topiikkiin kuvan, en vai pekerele muista jotta mihinä. Onkos ryssän sivuilla?
Ryssän??
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kokeillaan onnistaako tämä: http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 015&SGN=01 Edit: Näkkyy aukiavan. Onko se tuommonen?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Kinke
Viestit: 29
Liittynyt: 10.10.2007 16:37
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kinke »

Easy Rider kirjoitti:Kokeillaan onnistaako tämä: http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 015&SGN=01 Edit: Näkkyy aukiavan. Onko se tuommonen?
Anteeksi maalaisuuteni, mutta aukihan mulla ei tää mursun perä tosiaan ole ollut. Mutta käsittääkseni siellä on kitkalukko ja sitten tämä iän ikuinen maan vaiva asd- tsydeemi?? vai :?:

Tuo näyttäisi avo perältä.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kinke kirjoitti:
Easy Rider kirjoitti:Kokeillaan onnistaako tämä: http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 015&SGN=01 Edit: Näkkyy aukiavan. Onko se tuommonen?
Anteeksi maalaisuuteni, mutta aukihan mulla ei tää mursun perä tosiaan ole ollut. Mutta käsittääkseni siellä on kitkalukko ja sitten tämä iän ikuinen maan vaiva asd- tsydeemi?? vai :?:

Tuo näyttäisi avo perältä.
Eikös siinä ekassa kuvassa ole nro.65 (näkyy vähän huonosti) nimeltään "ring cylinder", ja toisessa kuvassa näkyypi niitä kitkalevyjä, eli olis mun mielestä ASD vaikken olekaan sellaista avannut. ASD:ssähän johdetaan vetarin ympärillä olevaan sylkkään paine, jolloin kitkapaketti rutistuu kiinni. Painetta ohjataan ABS:n ja nopeusmittarin tietojen perusteella koneessa olevasta pumpusta. Ollaanko oikeassa?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

http://www.detali.ru/cat/oem_mb.asp laita tohon se vin koodi niin saat auton tiiot ja sieltä löytyy räjjäätys kuvatkin
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Kinke
Viestit: 29
Liittynyt: 10.10.2007 16:37
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kinke »

piku kirjoitti:http://www.detali.ru/cat/oem_mb.asp laita tohon se vin koodi niin saat auton tiiot ja sieltä löytyy räjjäätys kuvatkin
Eli onko Vin koodi a.k.a valmistenumero?? Sillä löyty kohtuu nihkeät tiedot. Ei esim. perästä mitään mainintaa..
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Vin -koodi eli valmistenumero...juu 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Kinke
Viestit: 29
Liittynyt: 10.10.2007 16:37
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kinke »

Модель 190 E 2.3-1
Номер шасси 2010341F423533
Номер двигателя 102983 10 016894
Номер трансмиссии 717404 00 016900
Дата изготовления (год/мес/день) 871008
Оптика BOSCH
Стеклоочиститель BOSCH 061087
Кабина 01842
Цвет интерьера 071
Цвет 1 199
Коды комплектации 240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATION
430 HEADRESTS IN THE REAR LEFT AND RIGHT
511 RADIO MB EXQUISIT WITH VK,RDS (PANASONIC)
531 AUTOMATIC ANTENNA
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
583 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 2-WAY
620 AIR POLLUTION CONTROL
812 REAR END LOUDSPEAKER
876 INTERIOR LIGHT ASSY.
SANUMS
(коды изменений каталога)

Huonosti ilmaisten tuollaiset tiedot lävähtää vin koodilla eteen. Tästä seuraakin seuraavanlainen kyssäri. Mikä on perän tyyppi. Auto ei ole suomiauto (kai??) koska se on nato-autona suomeen tuotu. Jenkkimalli kyseessä ja siksi tuossa vinillä tulevassa listassakin on tuo katti.

Ymmärtääkseni jenkkimallit on lyhyemmällä välityksellä kuin suomi autot? Huippuja tuo kelaa tuolla perällä sen 245km/h mittarin mukaan eli jokusen 220-230km/h..
Tarkoituksena olisi nyt löytää tuonne käypänen "vakio" perä jostain muusta 190 mallista (eli avoperä) ja lyödä se väliaikaisesti kiinni.
Avatar
Hamis
Viestit: 402
Liittynyt: 02.8.2007 9:01
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Hamis »

Kokeiles tuosta: KLIK

Tuossa pitäs nyt näkyä Cossun kitkalukko perä. Ootko varma että siinä on ASD?
Kinke
Viestit: 29
Liittynyt: 10.10.2007 16:37
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kinke »

Hamis kirjoitti:Kokeiles tuosta: KLIK

Tuossa pitäs nyt näkyä Cossun kitkalukko perä. Ootko varma että siinä on ASD?
Kyllä on asd..tai no.. valot mittaristossa ja hydrauli putket menee murikkaan.. En mä sen varmempi ole.. :)

Toi perä tyyppi vaan kiinnostaa että minkä muun mersun perä tuonne menisi? välitykset on aivan sama koska se tulisi olemaan vain väliaikainen patentti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 voimansiirto”