w201 2.0 kaasari koneesta lisää tehoa?!?

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
suttunen
Viestit: 5
Liittynyt: 09.3.2013 18:19
Paikkakunta: sonkajärvi

w201 2.0 kaasari koneesta lisää tehoa?!?

Viesti Kirjoittaja suttunen »

terve!! miten ahtimen laitto?? vai vaihtaa suosiolla isompaa moottoria?
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

se on niin et riippuu mitä hakee ja osaa :? Kairaa kannen isommaksi kaikin puolin ja paiskaa tuplat yms niin johan hönkii. Joku paiskaa megaruuttaa tms ja siihen kylkeen vielä puhallin. Niin ja tervetulloo voorumille :wink:

Mä en oo nuiden pensavehkeiden kans kauheesti pelaillu jotta en osaa kauheemmin autella ees :oops:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Budjetti ja tehotavoitehan tuon ratkaisee... turboon saat palamaan tonneja mutta esim. 3.0L R6:a saa markalla melkein joka nurkalta jos tuo ~200hp riittää ja on aivan ylivoimainen kW/€ suhde muihin virityksiin nähden. Toki tuo bensan turbotus on hommankin "hieman" vaativampi ku kutvosen pulttaus keulille :D Jätin tässä nyt budjetti-turboilut huomioimatta mitkä kestää ehkä sen viikon jos kohtelee ku kipeetä v*ttua ja sitte sen yhen illan jos vähä innostuu muiluttaa :lol:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
suttunen
Viestit: 5
Liittynyt: 09.3.2013 18:19
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja suttunen »

budjetti ei ole järjin suuri tai ei ainakaan tarkoiruksella. kesän aikaan olis tarkotus saada voimaa lisää kun ei tahdo jäällä pärjätä 2.5 v6 opelille. 2.6 124 mese olis kaverilla jääny ylimääräiseksi. siinä olis kuitenkin voimaa jo eritavalla. onko kellään kokemusta ruiskukoneen laitosta kaasarikoneen tilalle? kaiken tarvittavan saa siitä toisesta korista, ainakin olettasin.
Niin ja kiitos!! olihan tuo littyttävä kun kolmas mese perheeseen saapui :D
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Onhan tuossa 300:ssa parikymmentä hevoista enemmän kuin 260:ssa. Paino kuitenkin samaa luokkaa. Kuinka heleposti se tuonne uponne? 190 2.6:ssahan on se lukkopelti irrotettavaa mallia ja syyläri menee sen alle.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

minusta ainoa järkevä kone swappi on 300-24 vakiona. siinä on sentään 220hv. jos on rahaa enemmän niin sitten 320 ja mega. tuollaisen 300-24 koneen saa halvemmalla kuin ehjät turbohilut.

muutenhan järkevin tapa olisi paalata se nelipyttynen romumersu ja ostaa tilalle vaikka v6 omega tai BMW romu.

niin ja tervetuloa foorumille, easyriderillä olikin jo asiallinen kone swappi, missä se topic olikaan?

ainiin ja onko tästä tulossa katuauto? kaikki alustan osathan joutuu jokatapauksessa vaihtamaan myös.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

viewtopic.php?t=19705

Kannattaa hommata vaan asiallinen 2,6 aihioks, niin moottori asentuu Bolt-on. Pakoputketkin menee suoraan jne. Voimansiirto ja alusta+jarrut jää enää pähkinöitäviks. Neloskoneisessa kopassa mennee jo painotkin yli ja joutuu paikkalukua pienentämään, mikään ei sovi suoraan yms. 2,6 :arrow: 3,2-24 oli just rajoilla painoissa. Neloskoneisella kannattaa tyytyä siihen neloseen. Turbo, sytty ja ruisku megalla, voimansiirto ja jarrut tymäkämmäks ja eiku kovaa ajoa. Nelosen moottorit/osat halvempia ja paino järkevämpi ajo-ominaisuksia ajatellen. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
suttunen
Viestit: 5
Liittynyt: 09.3.2013 18:19
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja suttunen »

joo eli ihan jääautoa pitää rakentaa! :) ihan periaatteesta en osta muuta kun tähellistä. joo kyllähän siinä tekemistä on, mutta toisaalta kesä aikaa.
kyllä se moottorin vaihto nyt on paras ratkaisu. eli jos löytys joku 2,6-3.0 auto täydellisenä niin voi tarjota rohkeesti.
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

suttunen kirjoitti: joku 2,6-3.0 auto täydellisenä
No Mersuthan on täydellisiä vaikka vähän osia puuttuiskin :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”