Naapurifoorumille jo tästä kirjottelin mutta ei tullut vastausta joten kokeillaanpa täällä;
Mersu rupesi käymään "jälkikäyntiä", eli vaikka virrat on jo pois nii moottori hörähtää vielä pari kertaa.
Vanhoja viestejä kun luin nii oma veikkaus on että jälkikäynninsolenoidi rikki. Senhän pitäisi naksahtaa kun virrat lyö päälle, mutta enää ei naksausta kuulu kun äsken koitin kuunnella. Vai voisko olla muualla vika, esim karstaa? Itse en paljon kaahaile kun sen verran kivasti hörsii bensaa että karstaa on varmasti kertynyt.
Ja missä se jälkikäynnistysolenoidi oikeen on? Ja auto on 190 2,0l kaasari bensa.
Toinen kysymys, kaasarin pohjan liepeiltä tulee tommonen yksinäinen johto, onko tuo lähtenyt jostakin irti? Voisko myös tuosta johtua jälkikäynti, jos tuo on joku solenoidin irronnut johto?
W201 jälkikäynti
Kaasari vehkeessä vois olla joku alipaine kalvo rikki siellä( joko kaasarissa tai sen läheisyydessä) ja sitten pääsuuttimen vaihat pykälää suurempaan. Paljon ajetuissa kaasareissa on molemmat nämä varmasti vaihtokunnossa. Toyotassa kaasuttimessa oli 400 thkm kohdalla samanlaista vikaa ja näillä toimenpiteillä pelitti taas. kulutuksessa kaasari väljistyy ja alkaa laiheta seos, kuten myös kone, joten numero tai pari isompi suutin sinne niin on ilman ja bensan seos taas mieleinen koneelle.
Silmämääräinen letkuhelvetin tutkiminen myös kannattaa tehdä ja rikkoutuneet letkut uusia. Kalvo jos on rikki niin varmasti syö bensaa ja suorituskyky kärsii huomattavasti.
Silmämääräinen letkuhelvetin tutkiminen myös kannattaa tehdä ja rikkoutuneet letkut uusia. Kalvo jos on rikki niin varmasti syö bensaa ja suorituskyky kärsii huomattavasti.
Jälkikäynti katosi kun tuon kuvan punaisen johdon yhdistin erääseen mustaan johtoon joka löytyi hetken penkomisen jälkeen.
Mutta edelleen kova kulutus on huolen aiheena, olen kuullut että kunnossa olevalla kaasarimeselläkin pitäisi päästä matkaa 7-8l/100km.
Itsellä menee matka-ajossakin se 10-11l/ ja kaupunnissa 13-14l/100km vaikka rauhallisesti ajelee.
Missä se kaasarin kalvo sijaitsee? Jos vaikka siitä aloittaisi ensin. Varmaan kaasarin puhdistuskin olisi paikallaan, ulkopuolelta kaasari aikalailla paskassa. Tohtiiko tuota mennä purkamaan, vai leviääkö käsiin ja onko kuinka vaikea kasata uudelleen?
Kone käy kyllä erittäin hyvin, laakin peli kelillä kuin kelillä ja ei mene montaa sekuntia että on satanen lasissa kun kakkosella painaa lätkän tiskiin.
Mutta edelleen kova kulutus on huolen aiheena, olen kuullut että kunnossa olevalla kaasarimeselläkin pitäisi päästä matkaa 7-8l/100km.
Itsellä menee matka-ajossakin se 10-11l/ ja kaupunnissa 13-14l/100km vaikka rauhallisesti ajelee.
Missä se kaasarin kalvo sijaitsee? Jos vaikka siitä aloittaisi ensin. Varmaan kaasarin puhdistuskin olisi paikallaan, ulkopuolelta kaasari aikalailla paskassa. Tohtiiko tuota mennä purkamaan, vai leviääkö käsiin ja onko kuinka vaikea kasata uudelleen?
Kone käy kyllä erittäin hyvin, laakin peli kelillä kuin kelillä ja ei mene montaa sekuntia että on satanen lasissa kun kakkosella painaa lätkän tiskiin.