Mikrokytkimet toimii, säädin on puhdas ja pelaa herkästi, ilmavuotoa ei havaittavissa. Jos ECU saa kaikki haluamansa asento- ja anturitiedot, on säätimellä tasainen n. 6,5V jännite ja kierrokset 1600/min kantturoissa. Jos määräläpän potikalta ottaa johdon pois tai lambdan signaalin irrottaa tms, putoaa säätimeltä jännitekin pois ja moottori käy n. 500rpm. ECU siis tuntuu olevan sitä mieltä että 1600 rinkiä on sopiva kellotaajuus tyhjäkäynnille. tk.säätimen jännite ei myöskään muutu jos mikrokytkin painettuna availee kaasuläppää.
Voiko lämpöanturi nostattaa kierroksia nuin paljon? Toista b.pumpun relettä on kokeiltu eikä vaikuta mihinkään. Mistäpä etsis seuraavaksi vikaa, auto siis 2,6l ja -89? Muuten käy siivosti ja vetää nätisti.
2,6 ei hillihe kierroksia tyhjäkäynnille
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
2,6 ei hillihe kierroksia tyhjäkäynnille
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Eipä ole selevinny vielä. Ruiskun lämpötila-anturin vastusarvo oli hieman hukassa ja se vaihdettiin, samoin lambda kokeeksi varmasti toimivaan. Kierrokset karkailee eritoten kylmänä. Tyhjäkäynnillä seos on kohdallaan ainakin lämpimänä, kylmänä en oo saanu mittariin. Ilmavuotoja ei ole edelleenkään havaittavissa.
Kumpi tuota tk-säädintä nyt ohjaskaan, ECU vai pensapumpun rele? Onko tk-säädin osittain auki (n.6-7v. jännite) kun kaasua painetaan? Sehän antaa se säädin ilmaa suutinten ympärille ja tekee näin "esiseosta". Oisko ny niin että vaikka mikrokytkin toimii, niin sen johdotus tai aivot johtojen päässä ei. Tuntuu kuin ei kytkin tekisi ihan mittään.
Kumpi tuota tk-säädintä nyt ohjaskaan, ECU vai pensapumpun rele? Onko tk-säädin osittain auki (n.6-7v. jännite) kun kaasua painetaan? Sehän antaa se säädin ilmaa suutinten ympärille ja tekee näin "esiseosta". Oisko ny niin että vaikka mikrokytkin toimii, niin sen johdotus tai aivot johtojen päässä ei. Tuntuu kuin ei kytkin tekisi ihan mittään.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Molemmat kytkimet pelaa, sekä vivuston että kaasuläpän.
W124 huoltotöiden johdantovihkon M103-osio antaisi olettaa vian piilevän ilmamääräläpän potentiometrissä. Hiilikalvot on puhdisteltu, mutta voisi kai tuon kokeilla vaihtaakin jos olis mistä tehä niin.
Oisko kellään tuota potikkaa, tai koko läppähässäkkää jouten? Varmasti toimivaa.
W124 huoltotöiden johdantovihkon M103-osio antaisi olettaa vian piilevän ilmamääräläpän potentiometrissä. Hiilikalvot on puhdisteltu, mutta voisi kai tuon kokeilla vaihtaakin jos olis mistä tehä niin.
Oisko kellään tuota potikkaa, tai koko läppähässäkkää jouten? Varmasti toimivaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.