nää on näitä pensa vehkeitä.

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

nää on näitä pensa vehkeitä.

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

noniin tuli tuommonen pensa mersu w201 2.3. käynnistyy kylmänä tosi hyvi ja käy ihan ok, no sitten kun kone on lämmin niin saa startata aika kauan ja pensan katku tulee joka paikkaan ja lämpimänä ajossa kun kiihyttää ja polkaisee kytkimen pohjaan nii melkeen sammuu ja sitten nostaa taas vähän kierroksia ja laskee ne johonki 700rpm.
jos täällä joku pensa ihminen on nii voi kertoa mistä alan tutkimaan. :oops:
Avatar
Moska
Viestit: 410
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

oisko moottorinohjauksen lämpöanturi sökö (termostaatin lähellä, takempi mötikkä)
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

termostaatti on ainakin rikki kun ei nosta lämpöjä yli 60 vaikka kuin ajaa. eli se menee vaihtoon ainakin. mutta voiko olla ruiskussa vikaa? :oops: voi ku tää olis Diesel... :(
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

ähh ei toimi vieläkään oikein tuntuu että pahenis vain. kaasu vaijeri oli niin tiukalla ettei ota mikrokytkimeen no löysäsin sitä että ottaa siihen. tyhjäkäynti on todella alhaalla ja kun käyttää kierroksia rajottajalla sammuu kerrasta jos ei sitten sievästi poljinta pumppaamalla ja houkuttelemalla päästä tyhjäkäynnille. kaupunki ajossa todella mahtavaa. :evil:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

katsoppa ettei oo ilmaputket irti siitä ruiskun kumikaukalon alta. Se itse kaukalokin voi olla halki ja rikki. Muutenki ilmavuodot...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

pittää kattoa neki. :)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Siis ruisku. Onko tyhjäkäynnin säätöruuvilla vaikutusta tyhjäkäyntiin? Itsellä kävi kerran niin että se oli "ryöminyt" kiinnipäin ja ei jaksanut pysyä käynnissä. Samoin sitten seosruuvia voisi säätää semmoisessa paikassa jossa löytyy mittari... nuiden muiden lisäksi siis. Ja katso se ettei ecun sulake ole palanut.
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

noniin ja lisää tyhmiä kysymyksiä :oops: käytin ilmanpuhistajan irti ja siellä ruiskun takan alipaine letkun paikka letku oli irroitettu ja tukittu 8mm ruuvilla. eli kyseinen letku minne pitäis mennä ruiskulta? :O
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

ja siitä tyhjäkäynti ruuvista nii missä se sijaitsee en vaan nyt enää pysy kärryillä 2pv koittanu lukia näitä YJ-rele yms juttuja, mutta ei valkene! :evil:
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

hoplaa toistaiseksi pelaa :) oli sieltä ruiskun alta letku irti. :oops:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

se on yleinen vika.

tyhjäkäynnin ruuvi on ventiilinkopan ja ilmanputsarin välissä, kun katsoo moottorin yli apukuljettajan puolelta.Seosruuvi on siinä joka menee ilmanputsarin päällä olevasta reijästä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

ai helvetti minä pyörittelin sitä seosruuvia muka tyhjäkäynnin säätämis touhuissa.. :S no ei auta ku viiä roikan nokkaa ja säädettäväksi se.. ja pittää sitä tyhjäkäynnin säätö ruuvia vielä koittaa ettiä ei se kyllä satu silmään. tyhjäkäynti on nyt 1000rpm. :D
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

se on sellanen iso messinkinen talttapää hahlo. Yli sentin halkasija. ei sitä voi missata :)

Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Sergey kirjoitti:se on sellanen iso messinkinen talttapää hahlo. Yli sentin halkasija. ei sitä voi missata :)

Kuva
Tuossa kuvassa on muutakin jota ei voi olla huomaamatta :D
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

AK47 kirjoitti:Tuossa kuvassa on muutakin jota ei voi olla huomaamatta :D
Mut se ei vielä näytä johtavan oikein mitään minnekään :roll: Jännää, tuosta lisää tarinaa please :pappa:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

joku kumma mötikkä tos koneen kyljes onpi :roll: ....
mihinä kuhuna mies
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Tuohan oli niitä Sergeyn villejä ideoita, joka tais kuitenki jäädä toteuttamatta... :wink: Suunnitelma tais olla valmis, mut toteutus jäi tekemättä ku auto lähti vaihtoon... :roll: Sergey korjaa jos oon väärässä... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei tarvi korjata. tosiaan auto vaihtoi omistajaa ennen kuin sain homman niin pitkälle... Toteutuskin oli jo jonkun verran eteenpäi, sillee että oli jo mötikkä heppailtu kiinni, putkien vetoja se oli vain vaille. Itse lihamylly meni telineineen kaupaksi tuolla ruottin MBSCA foorumilla.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

noniin.. tuota tyhjäkäynnin säätömutteria kattelin tuossa niin mullahan ei oo sitä tuossa ilmanputsarissa ollenkaan eikä oo tuota koloakaan ja ilmanpuhistajan kotelokin on ihan erillainen entä kuvissa. :D
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ettei olis kaasarimalli :D
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

eikai. eikä kaasari mallissa oo ilman puhistaja pyöreä ja keskellä konetta? ku tuossa on kuitenki soikea ja vähän pitempi entä kuvissa :O
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

On se ruisku jos koppa tullee pitkälle venakopan päälle ja on soikeen mallinen... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

RoopeK kirjoitti:On se ruisku jos koppa tullee pitkälle venakopan päälle ja on soikeen mallinen... :wink:
Toki näkee siitä kun ottaa ja vilkaisee ilmanputsarin alle, jos siellä napottaa kaasari niin voivoi. Jos taas tulee jakajalle yksi putki ja lähtee 4/6 niin ruiskuhan se.
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

onse ruisku ;) jakajalle tulee yks putki ja siitä lähtee neljäputkia :) mutta siltikää ei oo tk säätö ruuvia en löydä sitä :twisted:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”