Käynnistymis ongelma

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
bantsi
Viestit: 11
Liittynyt: 17.9.2011 12:56

Käynnistymis ongelma

Viesti Kirjoittaja bantsi »

Morjens, olen vielä meleko alottelija autojen kanssa ja parisen viikkoa sitten tuli 190 2.0l kaasari mersu pihaan. Huomasin auton käydessä että laturi vinkuu joten siitä vaihdoin laakerin.. no se vinkuminen hävis ja tuli toinen ongelma, kylmällä koneella röpelsi ja kun kaasua paino nopeasti pohjaan nii puutu vaan. Sitten putsasin ilmansuodattimen ja ei ole sen jälkee lähtenyt käyntiin. Toivottavasti sais auton pian kuntoon ja kiitos jo vastauksista etukäteen! :)

E: olen yrittänyt jo vastaavaa ongelmaa etsiä täältä foorumilta ja muualta, eikä oo tärpänny.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

suodattimia ei putsailla :evil:
vaan ne vaihdetaan uuteen.... jos ihan tukossa se voi vika olla siinäkin.. h.. minkäs mallin kaasari tässä pelissä on?
® Mesen linttaklubi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

potox kirjoitti:suodattimia ei putsailla :evil:
vaan ne vaihdetaan uuteen.... jos ihan tukossa se voi vika olla siinäkin.. h.. minkäs mallin kaasari tässä pelissä on?
Paitti pestävät ja öljyttävät.... :roll:

Onkos kaasaripeleissä ECU:n sulaketta siinä Yli virta/jännite mokkulassa?
bantsi
Viestit: 11
Liittynyt: 17.9.2011 12:56

Viesti Kirjoittaja bantsi »

Joo pitänee käydä ostamassa uusi piakkoin... siitä ei oo varmuutta että mikä kaasari mutta pitää selvittää. Tänään lähti käyntiin taas hienosti mutta röpelsi hirveesti eli voisiko olla sytytys ongelmia?
bantsi
Viestit: 11
Liittynyt: 17.9.2011 12:56

Viesti Kirjoittaja bantsi »

Joo ja vissiin strömbergi muuttuva kurkkuinen kaasari mun ymmärtääkseni.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

..
Viimeksi muokannut Leemu, 18.5.2021 19:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

jos siis pierupurkki, niin muutamaan korjaussarjan laittaneena... voisin veikata kaasaria :shock:
® Mesen linttaklubi
bantsi
Viestit: 11
Liittynyt: 17.9.2011 12:56

Viesti Kirjoittaja bantsi »

Jees, tänää vaihan tulpat ja ilmanputsarin mutta tuskin se vika niillä lähtee jos se siellä kaasarissa on. Mitä luulisitte että mikä kaasarissa tuon vian tehny? joku tiiviste alkanu vuotaa?
Avatar
Bousta
Viestit: 165
Liittynyt: 23.7.2006 22:50
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Bousta »

Ite vähän aikaa sitten painin ihan samankuulosen ongelman kanssa.

Kaasarista oli mennyt se iso kuminen kalvo rikki!
Uuden saa motonetistä ja maksaa jotain alle 2€

Tiiviste löytyy, kun avaa sen ekan ison kannen missä lukee se pierburg.

Kannattaa avata se kaasarin kansi ja kattoa ettei vaan ole revennyt se kalvo sieltä!
bantsi
Viestit: 11
Liittynyt: 17.9.2011 12:56

Viesti Kirjoittaja bantsi »

Joo tuo pitää heti huomenissa kahtoa ku ei tulpan -ja ilmanputsari vaihosta mahottomasti ollu hyötyä.. Ja Leemu, kaasari tosiaan on pierburgi 175CD :oops:

E: Kävin vilkasemassa sitä kaasaria ja avasin sen ensimmäisen kannen eikä löytynyt kumista kalvoa? ja öljyä ei juurikaan ollut :roll:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

..
Viimeksi muokannut Leemu, 18.5.2021 19:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bantsi
Viestit: 11
Liittynyt: 17.9.2011 12:56

Viesti Kirjoittaja bantsi »

Kiitos tuosta kuvasta se valaisi taas vähän lisää asiaa, pitänee silti tarkastaa tuo kalvo... mihin se öljymäärä vaikuttaa?

E: kalvo tosiaan oli kunnossa
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

..
Viimeksi muokannut Leemu, 18.5.2021 19:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bantsi
Viestit: 11
Liittynyt: 17.9.2011 12:56

Viesti Kirjoittaja bantsi »

Jepjep, nyt ei enää kylmänäkään niin paljoa röpellä ja lämpimällä koneella toimii juuri niinkun pitääkin, ja puolilämpösenä myös lähtee helposti käyntii toisinku vähän aikaa sitte. Nyt ei oo ollu kosteita kelejä nii voiko johonkin kertyä aina kosteutta sateisilla keleillä ja aiheuttaa röpellyksen? :roll:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

..
Viimeksi muokannut Leemu, 18.5.2021 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bantsi
Viestit: 11
Liittynyt: 17.9.2011 12:56

Viesti Kirjoittaja bantsi »

Kiitos neuvoista :) vai oiskoha tuo automaattiryypyn joku osa olla kulunut että se antaa bensiiniä liikaa?
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

..
Viimeksi muokannut Leemu, 18.5.2021 19:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bantsi
Viestit: 11
Liittynyt: 17.9.2011 12:56

Viesti Kirjoittaja bantsi »

Hmmm saattaa olla mahdollista että se on ollu kauemminki ku sillon ostaessa en pahemmin kierrätelly sitä sillei kovemmin muutaku sitten koeajolla kiihdytyksessä, ajaessa ei kylmänä oikeestaa muuta ongelmaa mutta että alakierroksilta vetää melko huonosti verrattaen samalla koneella mutta ruiskulla olevaan 190 mersuun... jossain 3-4tuhannen paikkeilla alkaa kiihtyymään vasta kunnolla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”