mikä se tämä on ja miten siitä pääsee eroon????/cuuleriproje

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Avatar
henkkap
Viestit: 61
Liittynyt: 05.5.2008 19:06
Paikkakunta: Kiuruvesi

mikä se tämä on ja miten siitä pääsee eroon????/cuuleriproje

Viesti Kirjoittaja henkkap »

Kuva

elikkäs tuo oikeenpuoleinen kello, mitä se tekee ja miten siitä päästään? jos sen letkun nyppäsee irti ni heittää vikatilaan. tuo välikappale mihin tullee egr ja tämä toinen virpa olis tarkotus viskata lepikkoon jotta saa cuulerin putket vejettyä suoraan turpolta.
auto on 190 2.5dt -92

Kuva

tuossa on nyt vielä kuva cuulerista.
Viimeksi muokannut henkkap, 25.5.2008 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
hcmato
ST-mies
Viestit: 1147
Liittynyt: 21.7.2007 22:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja hcmato »

Heii hei mikäs rojekti tämä on, lisää kuvia ja juttua 8)
® Mesen linttaklubi
Avatar
henkkap
Viestit: 61
Liittynyt: 05.5.2008 19:06
Paikkakunta: Kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja henkkap »

http://www.nevalle.com/galleria/albums/ ... 00570a.JPG
http://www.nevalle.com/galleria/albums/ ... 00568a.JPG

tuossa on nyt nopeesti pari kuvaa autosta, pittää laittaa lisää kuvia ja lätistä paremmalla aikaa :)
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Nakkaat tuon koko egr-mokkulan mäkeen ja tukit ylimääräiset alipaineletkut.
Mitä tarkoittaa "menee vikatilaan"?
Avatar
henkkap
Viestit: 61
Liittynyt: 05.5.2008 19:06
Paikkakunta: Kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja henkkap »

no tässä kinnerissä on joku v*tullinen sähöboxi joka haistelee ali/ylipainetta ja kun se muuttuu niin nykäsee vikatilaan -> pudottaa mittarin mukaan ahtopaineet 0,6:een. vastaavia ei ilmeisesti oo montaa suomessa :evil: egr lentää aivan varmasti lepikkoon mutta tämä toinen..... APUUVAAAAAAA :cry:
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Ohita se magneettiventtiili, jonka kautta menee painetieto imusarjalta morkoolille. Muita sähköisiä systeemejä en keksi, mikä tiputtaisi paineita :shock:
Avatar
henkkap
Viestit: 61
Liittynyt: 05.5.2008 19:06
Paikkakunta: Kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja henkkap »

imusarjlta morkoollille menee suora letku ja siitä lähtee haara jollekki anturille(1.) joka on rintapellissä kiinni. ilmanputsarin vieressä olevassa pellissä on kiinni kolme magneettiventtiiliä(2., yks näkyy huonosti) jotka ohjaa egr(3.), hukkaporttia ja tuota läppää(4.) minkä kello on mainittu tuolla ylemmässä kuvassa, josta pitäs päästä eroon.

Kuva
tähän hätään ei ollu parempaa kuvaa mutta kyllä siitä jottai näkkyy
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Eikait tuossa vehkeessä ohjata alipaineella hukkaporttia? Jos hukkaporttia ohjataan ahtopaineella, niin vetäset portille ja morkoolille letkut imusarjalta, kaikki nuo sähköohjaukset joutaa karistella pois :ope:

Jos sitä porttia ohjataan alipaineella, niin sitten pitää miettiä uusiks :wink:
Avatar
henkkap
Viestit: 61
Liittynyt: 05.5.2008 19:06
Paikkakunta: Kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja henkkap »

äkkiseltään muistelisin että alipainehelvetti... eli portin vaihtoon.

Kuva
mitäs ne nuo kaks mustaa ja paskasta mötikkää pumpun takapäässä on ku niihin sähköt mennee?
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Tyhjäkäynnin sähköinen säätö ja nykimisen estomurikka, jos en oo ihan väärässä. Mikähän turpo tuossa sinun laitteessa on?
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Kah, täähän meni kiintoisaks, saman oloisia systeemejä kun löytyy tuon omanki rakkineen pellin alta...
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
henkkap
Viestit: 61
Liittynyt: 05.5.2008 19:06
Paikkakunta: Kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja henkkap »

garrettia muistelen ja hukkis on alipainetoiminen --> vaihtoon...
Avatar
henkkap
Viestit: 61
Liittynyt: 05.5.2008 19:06
Paikkakunta: Kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja henkkap »

jepjep... nyt pelaa. riisuttiin vain kaikki ylimääräset alipaine- ja sähöhimmelit pois. imusarjalta suora letku hukkaporttiin ja hukkiksesta käännettiin jousi toiselle puolelle kalvoa. kierretankoa pitää vielä modata hukkiksesta että saahaan ahtoja lisää, tällä hetkellä 0,8bar kun säätövara loppuu...
vielä vaan on tuon yhen mötikän tarkotus täysi arvotus jota kyselin tuossa ylempänä :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”