Päästöt..kele!

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Oorwin
Viestit: 43
Liittynyt: 22.2.2006 22:38
Paikkakunta: Rauma

Päästöt..kele!

Viesti Kirjoittaja Oorwin »

Eli, katsastuksessa jäi kiinni. tyhjäkäynnillä CO% 4,6. Mistäs tommosta pitäs alkaa setvimään? Vaikuttaako suodatin ja tulpat mitään? Nekin on kyllä n.5000tkm sitten uusittu..
juu tuanoinii
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Liian rikas seos. Kerro ne muutkin arvot, lisäksi auton malli onko kaasutin vai ruisku, onko katalysaattoria?

Tuskin on sytytyspuolella vika. Jos kaasutinkone niin jumiiko ryyppy päälle? (Autossa, ei kuskissa...) :lol:
I drive an Opel. What's your excuse?
Oorwin
Viestit: 43
Liittynyt: 22.2.2006 22:38
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Oorwin »

Niin, aivan. :D
Tyhjäkäynnillä:

CO% 4,6
CO2. 12
HC ppm: 260
O2: 0.2

Kierroksilla tässä ei ole edes arvoja? Pelkkää 0 joka sarakkeessa.. Ja auto on 2l bentsiini, vm89 eli ruiskukoneella. Ja katti löytyy.
juu tuanoinii
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Lambda-anturi heti alkuunsa kannattaa katella, että on elossa.
Oorwin
Viestit: 43
Liittynyt: 22.2.2006 22:38
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Oorwin »

olikos se niin että sen voi mitata apukuskin jalkatilasta? Haulla löysin myöskin että olis syytä tulla n. 0.5-1v jännitettä kun autoa kaasuttelee.
juu tuanoinii
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Niin tai jos koettais säätää...... :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Oorwin
Viestit: 43
Liittynyt: 22.2.2006 22:38
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Oorwin »

nii, i. oli kyllä säädettävänä pari kk sitten, mutta pakko se on viedä uudestaan kun ei muutakaan keksi. Ja yks kysymys lamdasta, ite en ainakaan apukuskin jalkatilasta löytänyt muutaku semmosen vihreen johdon (vähän antennikaapelin näkönen) mikä tulee jostain penkin alta.. Tähän ei kyllä löytynyt mistään "vastakappaletta". Vai onkos w201 lamdan johdot jossain muualla ku w124?
juu tuanoinii
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Oorwin kirjoitti:nii, i. oli kyllä säädettävänä pari kk sitten, mutta pakko se on viedä uudestaan kun ei muutakaan keksi. Ja yks kysymys lamdasta, ite en ainakaan apukuskin jalkatilasta löytänyt muutaku semmosen vihreen johdon (vähän antennikaapelin näkönen) mikä tulee jostain penkin alta.. Tähän ei kyllä löytynyt mistään "vastakappaletta". Vai onkos w201 lamdan johdot jossain muualla ku w124?
Missä nelosmyllyn lambaada sijaittee, en tiedä. Mutta kutosessa se on aika pitkällä putkistossa, ja siihen menee johdot akkukotelon läpiviennistä apparin jalkatilaan ja sieltä kardaanitunneliin, suunnilleen siltä kohden mihin penkin kisko loppuu. Penkin alla ne ei kyllä risteile. Johto on melko paksu ja vihreä. Lisäksi ainakin omassa on lambdan lämmitysjohdot (2kpl) joiden värejä en muista
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Krapula
Viestit: 22
Liittynyt: 06.5.2007 18:15

Viesti Kirjoittaja Krapula »

Easy Rider kirjoitti:Missä nelosmyllyn lambaada sijaittee, en tiedä...
Hmm... mulla ainakin on lambdan näköinen hökötys konehuoneen puolella pakosarjassa, josta lähtee piuha akkukotelon läpiviennin kautta suureen tuntemattomaan :?: Menopelinä 190E 1.8
Avatar
Swataia
Viestit: 215
Liittynyt: 03.9.2007 22:59
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Swataia »

Krapula kirjoitti:
Easy Rider kirjoitti:Missä nelosmyllyn lambaada sijaittee, en tiedä...
Hmm... mulla ainakin on lambdan näköinen hökötys konehuoneen puolella pakosarjassa, josta lähtee piuha akkukotelon läpiviennin kautta suureen tuntemattomaan :?: Menopelinä 190E 1.8
sama 2L -90, eli meneppä sieltä konehuoneen puolelta kahtomaa.. piuha tosiaan menee sinne akkukotelon seinänläpi, jossa on liittimet sellasen mustan muoviboksin sisällä. muoviboksi löytyy siitä akkukotelon seinästä vikakoodinlukupalikan vierestä. siitä piuhat menee sitten suoraan ECU:lle. :wink:

3 karvaa luultavimmin on jos on alkuperäsellä lambdalla vielä, 2 valkosta tais olla lämmitys ja musta oli signaali :?: (maa menee pakoputken kautta runkoon)

jos joudut lamdan vaihtamaan, kuten itse jouduin, niin kannattaa vanhaa lambdaa lämmittää (kosanilla tai asikalla) niin se lähtee helposti irti. on aika tiukassa muuten :!:
Kuva
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81

-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Oorwin
Viestit: 43
Liittynyt: 22.2.2006 22:38
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Oorwin »

Ok, kiitoksia neuvoista!
juu tuanoinii
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”