190 2.0 Öljynpaineet?

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
juhh190
Viestit: 6
Liittynyt: 07.1.2008 15:16

190 2.0 Öljynpaineet?

Viesti Kirjoittaja juhh190 »

Elikkäs öljynpaineet kone kuumana tyhjäkäynnillä laskee 1.5, kierrokset n.850...
Eikös ne paineet pitäisi olla jossain 2 paikkeilla tyhjäkäynnillä??
Onko joku öljy pumppu kulunut liikaa tai joku muu?
Vai pitäiskö vaihtaa tiukempaa öljyä koneeseen??
Kone ei pidä mitään sivuääniä. Öljyt (5W 40) ja suodatin on vaihdettu hetki sitten. Autolla mittarissa 274 000 ja vm.90...
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ihan OK paineet, tehtaan alaraja on 0,3...
Tuon 0,5 verran on heittoa riippuen ihan lämpötilasta, öljystä, öljyn lämpötilasta.
Vertailun vuoksi: mulla oli edellisessä bensakoneessa kuumana pykälä päällä paineet luokkaa 1. Tuttavan vastaavassa, 2x enemmän ajetussa oli samassa tilanteessa 2,xx.

Jos ei kolinoita kuulu niin usvaa putkeen vainen, kaikki taitaa olla ihan kunnossa. 8)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Swataia
Viestit: 215
Liittynyt: 03.9.2007 22:59
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Swataia »

melkosia heittoja näissä paineissa :shock:

itellä pyyhältää tyhjäkäynnilläki 3bar eli tappiin asti. oikeastaan ainut miten saan sitä tippumaan on kun tulen ryömittämällä risteykseen että kierrokset tippuu tarpeeksi alas..

tosin voihan tuo paineanturikin olla jotenkin epäherkkä?
Kuva
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81

-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Kertonee yllättävän paljon koneen kunnosta nuo öljynpaineet, 0.5 kiloa vielä saattaa menetellä, mutta kielii kuitenkin jo jotakin kulumisasteesta kuten kilon painekin :roll:

Uutena hieman alle kolmen ja siitä vuosien ja kilometrien myötä se alamäki sitten alkaa. Omassa on n. 2.8 kiloa tyhjäkäynnillä, mutta ei sillä ole ajettukaan vielä kahtasataa tuhatta.
Viimeksi muokannut mcee, 22.1.2008 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tpk_83
Viestit: 63
Liittynyt: 06.11.2006 21:49
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

itelki aina tuossa tapissa on paineet ainaski mittarin mukaan...
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Jos viisari ei laske yhtään ja on aina tapissa niin silloin lienee syytä kyseenalaistaa sen mittarin toimivuus :roll:
Avatar
Swataia
Viestit: 215
Liittynyt: 03.9.2007 22:59
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Swataia »

mun koslalla on ajettu mittarin mukaan 350, mutta sitä en tiiä oisko öljypumppu keritty jo vaihtamaan matkan varrella :lol:

sehän käsittääkseni on kuluva osa, joka vaikuttaa suoraan paineisiin? vaikuttaako myös paineeseen se jos kone "huohottaa" alakertaan palotilasta tuon mittarin toimintaan... luulis että se mittais sen eripaikasta? :shock:
Kuva
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81

-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Tuli vielä mieleen, omassa W201:ssa oli mittarissa myytäessä joku 240 tkm ja paineet oli siinä balttiarallaa 2,2 kuumana. Mobilin 5/40 tais olla öljynä.
Samanlainen motti tossa W123:ssa ja katso:paineet onkin vaan 1,6 luokkaa. Valvolinen 5/40 siinä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”