W201 2.6 Lähtee huonosti käyntiin
W201 2.6 Lähtee huonosti käyntiin
Elikkä Kylmänä lähtee käymään joten kuten ja lämpimänä saa startata melko pitkään ja kun lähtee ei käy kaikilla pytyillä jos kerkee olla sammuksissa vähänaikaa ja pensaa syö noin 16L sataselle
Morjesta ja tere tulemast foorumille.
Bensankulutus on suunnilleen tuplat mitä pitäisi olla, eli luulisi seoksen ainakin olevan tarpeeksi rikkaalla.
Koitapa ottaa kylmäkäynnistyssuuttimen johto irti. Jos lähtee paremmin käyntiin, niin bensaa tulee pääsuuttimista ihan liikaa. Normaalistihan bensakone lähtee sitä paremmin käyntiin mitä enemmän se saa bensaa, mutta raja tulee jossain "tosi korkealla" vastaan, kun alkaakin hörähdellä huonommin. Se suutin on imusarjan etuosassa ja sen johdossa on sininen kaksinapainen liitin.
Olikos se tyhjäkäynti vieläpä semmoista "rötköttävää" vaikka kaasua painaisi hieman?
Reippaammalla kaasulla toimii hienosti?
Nuo jos pittää paikkansa niin voisin veikata että soppa on tosiaan turhan rikkaalla. Eli ei muuta kun pakokaasumittari putkeen kiinnin ja ruuvailemaan. Ruuviin pääsee käsiksi ilmanputsarin keskellä olevasta reiästä. Joku 4mm (?) kuusiokoloavain sinne käypi. Ja pitää painaa alaspäin, sitten pyöritellä. Myötäpäivään rikastuu. Säätö on sitten tosi herkkä, eli vaikka vanhan kaasarin säätäminen onnistuisi korvakuulolta, niin tuota ruiskua ei kannata ilman mittaria ruuvailla.
Vaan joku minua viksumpi voisi vaihtaa tulpanjohdot ensin, tai ainakin avata virranjakajan kannen. Uusi kansi maksaa saman verran kuin venäläinen käyttöauto, eli huolellinen putsaus olisi se toimenpide mikä kannattaa tehdä. Tietysti jos se kansi on rikki niin uuden ostoon. Sytytystulpat kannattaa ainakin tarkistaa ja tarvittaessa vaihtaa, tai ainakin putsata.
Lambda-säätöä noin vanhassa ei taida olla? Vai onkohan... Siltäkin voisi ottaa kokeeksi piuhan irti ja kahtova että vaikuttaako se toimintaan. Piuha löytyy "jostain", eiköhän joku senkin tiedä.
No siinähän se tulikin perus bensakonearvaus: "joko bensan saannissa tai kipinässä vika, tai sitten jossain muualla"
Bensankulutus on suunnilleen tuplat mitä pitäisi olla, eli luulisi seoksen ainakin olevan tarpeeksi rikkaalla.
Koitapa ottaa kylmäkäynnistyssuuttimen johto irti. Jos lähtee paremmin käyntiin, niin bensaa tulee pääsuuttimista ihan liikaa. Normaalistihan bensakone lähtee sitä paremmin käyntiin mitä enemmän se saa bensaa, mutta raja tulee jossain "tosi korkealla" vastaan, kun alkaakin hörähdellä huonommin. Se suutin on imusarjan etuosassa ja sen johdossa on sininen kaksinapainen liitin.
Olikos se tyhjäkäynti vieläpä semmoista "rötköttävää" vaikka kaasua painaisi hieman?
Reippaammalla kaasulla toimii hienosti?
Nuo jos pittää paikkansa niin voisin veikata että soppa on tosiaan turhan rikkaalla. Eli ei muuta kun pakokaasumittari putkeen kiinnin ja ruuvailemaan. Ruuviin pääsee käsiksi ilmanputsarin keskellä olevasta reiästä. Joku 4mm (?) kuusiokoloavain sinne käypi. Ja pitää painaa alaspäin, sitten pyöritellä. Myötäpäivään rikastuu. Säätö on sitten tosi herkkä, eli vaikka vanhan kaasarin säätäminen onnistuisi korvakuulolta, niin tuota ruiskua ei kannata ilman mittaria ruuvailla.
Vaan joku minua viksumpi voisi vaihtaa tulpanjohdot ensin, tai ainakin avata virranjakajan kannen. Uusi kansi maksaa saman verran kuin venäläinen käyttöauto, eli huolellinen putsaus olisi se toimenpide mikä kannattaa tehdä. Tietysti jos se kansi on rikki niin uuden ostoon. Sytytystulpat kannattaa ainakin tarkistaa ja tarvittaessa vaihtaa, tai ainakin putsata.
Lambda-säätöä noin vanhassa ei taida olla? Vai onkohan... Siltäkin voisi ottaa kokeeksi piuhan irti ja kahtova että vaikuttaako se toimintaan. Piuha löytyy "jostain", eiköhän joku senkin tiedä.
No siinähän se tulikin perus bensakonearvaus: "joko bensan saannissa tai kipinässä vika, tai sitten jossain muualla"
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Aivan... Tottapa totta. Jos joku / jotkut suuttimet kusee kuin pikkupoika, niin eipä se kone kovin hyvin käy.
Eli ota suuttimet irti kannesta, väännä ne sellaiseen asentoon että näet suihkukuvion (suuttimien putket kestää taivuttelun, älä kuitenkaan väännä väkisin ettei mene littaan). Sitten virrat päälle ja painat ilmamäärämittarin lautasta hieman alas -> suihkii bensaa. Suuttimesta pitää tulla sumua eikä pissiä.
Eli ota suuttimet irti kannesta, väännä ne sellaiseen asentoon että näet suihkukuvion (suuttimien putket kestää taivuttelun, älä kuitenkaan väännä väkisin ettei mene littaan). Sitten virrat päälle ja painat ilmamäärämittarin lautasta hieman alas -> suihkii bensaa. Suuttimesta pitää tulla sumua eikä pissiä.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Ilmamäärän säädin saattaapi olla rauska tai ainakin osittain pois pelistä.
Sivonen taisi jo viitata tuohon tyhjäkäyntimoottorin jumittamiseen, joka tosin ei oireile aivan kerrotulla tavalla.
Bensan menekki on karmaiseva, saman koneen 3-litrainen versio S-kopassa vie 9.7 keskikulutuksena näin talvella - yli 100.000 km juopottelukokemuksella on sanottava näin.
Tulppien, johtojen ja v-kannen ropaaminen on lillukanvarsia 16 litran maitilla, taitaapi olla ruiskulle asiaa.
Sivonen taisi jo viitata tuohon tyhjäkäyntimoottorin jumittamiseen, joka tosin ei oireile aivan kerrotulla tavalla.
Bensan menekki on karmaiseva, saman koneen 3-litrainen versio S-kopassa vie 9.7 keskikulutuksena näin talvella - yli 100.000 km juopottelukokemuksella on sanottava näin.
Tulppien, johtojen ja v-kannen ropaaminen on lillukanvarsia 16 litran maitilla, taitaapi olla ruiskulle asiaa.
joo viikonlopun aikana vähän tutkitiin tuota ruiskua ja vika näyttää menevän ilmamäärä mittariin ja pensan määrän jakajaan, otetttiin polttoaine putket irti ja laitettiin niihin irto suuttimet niin pensaa suuttimista tulee vain välillä kun määrän jakaja päästää ilmeisesti jostain paineet pois kun pumppua pyöritti vähän pitempään niin pensaa tuli vaikkei läppää edes paina, ja enään se ei lähde edes käntii pelkkää yrittelyä.
Jos määräjakaja on saanut vettä sillä on taipumus mennä 'jumiin' jolloin keitto loppuu.
Tosin jos pakkaskelellä suuttimet saa vettä niin nehän menee siinä samalla sitten.
EDIT: Onko pa-linjan paineet katottu? tai tuotto? Tuotto kannattaa kattoa paluulinjasta, jolloin soppaa pitäisi liikkua 1L/alle puoleen minuuttiin.
Tosin jos pakkaskelellä suuttimet saa vettä niin nehän menee siinä samalla sitten.
EDIT: Onko pa-linjan paineet katottu? tai tuotto? Tuotto kannattaa kattoa paluulinjasta, jolloin soppaa pitäisi liikkua 1L/alle puoleen minuuttiin.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
No niin.
Eli vikana luultavastikin on joko ilmamäärämittari tai määräjakaja.
Muttamutta... Eikös tuossa KE-Jetissä ilmamäärämittarilta mene piuha "johonkin" ja ilmamäärämittarissa muuttuu resistanssi lautasen asennon mukaan? Voisikos mittarin tilalle laittaa potikan, ja siten todeta muun laitteiston toiminnan potikkaa kääntelemällä?
En ole varma, siksi tekstissäni on niin paljon kysymysmerkkejä.
Koitapa laittaa bensanpainemittari bensan tuloletkuun (eli bensapumpun ja määräjakajan väliin)... Pitäisi olla semmoinen viisi kiloa painetta. Samallahan näet että heitteleekö paineet.
Eli vikana luultavastikin on joko ilmamäärämittari tai määräjakaja.
Muttamutta... Eikös tuossa KE-Jetissä ilmamäärämittarilta mene piuha "johonkin" ja ilmamäärämittarissa muuttuu resistanssi lautasen asennon mukaan? Voisikos mittarin tilalle laittaa potikan, ja siten todeta muun laitteiston toiminnan potikkaa kääntelemällä?
En ole varma, siksi tekstissäni on niin paljon kysymysmerkkejä.
Koitapa laittaa bensanpainemittari bensan tuloletkuun (eli bensapumpun ja määräjakajan väliin)... Pitäisi olla semmoinen viisi kiloa painetta. Samallahan näet että heitteleekö paineet.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Ainoa erohan tuossa lambdallisessa KE-Jetissä on se että se perustuu seoksen tarkempaan säätöön, eli vaikka perussäätö olisikin hitusen mettässä niin lambdalla se voidaan vielä korjata, lambdattomassa se on se mikä on säädetty. Mutta kovasti kuitenkin vaikuttaa siltä että eikun määräjakaja auki ja varovasti puhistelemaan. Määräjakajan avaamisia kun ei boschin huoltokaan tee(ei kuulemma voi tehdä sille mitään silti useampi tuttava on noita availlu ja putsaillu).
EDIT: Tuossa jälleen isännän kanssa mietittiin asiaa. Ja mittaappa alakammion paine sumutusvaiheessa, eli jos alakammion paine äkillisesti nousee niin sitten loppuu kakku. Jolloin vikana voisi olla järjiltään mennyt EHA taikka määräjakajassa vuotavat O-renkaat.
Eli EHA kokeeksi irti ja ruikkatesti, jos ei kakku lopu samalla lailla niin sitten ECU tai EHA on särki.
EDIT: Tuossa jälleen isännän kanssa mietittiin asiaa. Ja mittaappa alakammion paine sumutusvaiheessa, eli jos alakammion paine äkillisesti nousee niin sitten loppuu kakku. Jolloin vikana voisi olla järjiltään mennyt EHA taikka määräjakajassa vuotavat O-renkaat.
Eli EHA kokeeksi irti ja ruikkatesti, jos ei kakku lopu samalla lailla niin sitten ECU tai EHA on särki.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr