Mikä sammutti 190E:n??

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Mikä sammutti 190E:n??

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Niin, anopin 190E 2,0 -91 oli sammunut ajossa ilman mitään nykäisyjä. Ennen sammumista oli kuulunut outo "sirahdus" ja sitten seis. Pensapumppu tuntu surrailevam normaalisti, kipinä tulee ja litistyksiäkin tuntus olevan startin äänestä päätellen.

Apuuva!
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipä tuossa juuri muuta jää kuin että suuttimet eivät aukene jotain syystä. :?
wiimax.fi
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Perhana ku se kosla on ny sadan kilsan päässä ja kaksi kossia sitä siellä sepittää ja puhelimella koitan täältä antaa ohjeistusta. Käskin niiden penkoa sen kumikaukalon ja ISV-venttiilin letkun ettei hori mittaamatonta ilmaa. Pensaa tulee ruiskulle, käskin avata kylmäkäynnistyssuuttimen putkea ja pensaa tuntu roiskivan. Mikähän saakeli siihen on tullu, tietty KE-jetin suuttimen avautumispaine on jotain 3,5bar, voiskohan pumppu laueta siten, että pyörii, mutta ei tuota painetta?? Perkule, pitää soittaa että kahtoo tuleeko pensaa paluuputkeen :arrow:
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Mikähän ihime siihen on tullu... :?:

Eli kipinä tulee tulpan nokkaan, bensaa suihkuaa suuttimesta kun painaa lautasen alas ja laittaa virran päälle, mekaanisia ääniä ei ole...Eikä edes tupsahtele eikä lupaile yhtään.
Jakoa ei ole ole vielä tarkistettu, mutta sen teen ensi töikseni huomenna illalla. Pirku ku on kylmä rinki persiissä, kävin nimittäin tuon vehkeen kannen alla kuukausi sitten, tähän asti kuitenki pelas täydellisesti :huh:

Minkälainen kiila/muu lukitus tuossa on nokkapyörässä kun ei enää muista?
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pulteilla kiinni.
wiimax.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Laitoitkai nää ketjunkiristimen osina paikalleen, ettei oo ny nokka katkennu ? :roll:
wiimax.fi
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

dealer kirjoitti:Laitoitkai nää ketjunkiristimen osina paikalleen, ettei oo ny nokka katkennu ? :roll:
täh?? :lol: :lol:

Miten sen saa osiksi :?:

Hämärissä muistikuvissani se on semmonen pötkylä, jonka laahaimeen osuva pää on semmonen jousikuormitteinen, painui kasaan ihan peukalolla. Miksi se pitää purkaa?

Voe perkule, tulikohan tuo kalliiksi :ttu:

MUTTA, startatessa kuulostaa niin terveeltä, ei yhtään oo semmonen ku nokkahihnansa katkaissut volkkari.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Onkos niillä kosseilla ajotuslamppua käytössä? Käske kattomaan että kipuna tulee suunnilleen oikeaan aikaan.

Tai sitten seuraava K-jetin "pakkokäynnistys": virrat päälle, törkkää ilmamäärämittarin lautasta pari senttiä alas ja pitää sitä siinä, starttaa.

Nokka-akseli poikki? Eikös sen saa testattua aika näppärästi kun tukkii ilmanoton kämmenellä? Jos imee reippasti (Mercedes sucks) niin luulisin että se on sitten ehjä? Vai? :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuotanoin, jos kiristin on ehyt niin se ei anna tarpeeksi periksi kun sen laittaa paikalleen kokonaisena, ketju jää liian tiukalle.

Ensin pitää laittaa sisäosa (17 mm kuusiokolo), sitten mäntä ja jousi - ja lopuksi tiiviste ja se 32 mm kannalla oleva "korkki".

Alkuviikosta tein kansirempan -90 2,0E:hen jonka joku tumpelo oli aiemmin avannut ja laittanut kiristimen kokonaisena paikalleen > vähän aikaa ajoa > nokka poikki > venttiili kieroon.
Tämä tumpelo korjaamo oli vaihtanut takuuseen kaiken muun muttei sitä yhtä venttiiliä, siksi sitten taas avattiin... :evil:

Toivottavasti Villen tapaus on jotain halvempaa. :(
wiimax.fi
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Voe saakeli, nyt vejän kännit että saan unta ens yönä :kele:

Palatkaamme astialle huomenillalla.

Jos joku saa heurekan niin saa kirjotella aatoksensa julki.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Näkeekös tuossa koneessa öljytäyttökorkista pyöriikö nokka?
Toinen kattoo sinne kun toinen starttaa, jos ei pyöri niin sittehän se ketju on poikki ... :? :(

-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Vastaavaan olen törmännyt kuin Tiilerikin :shock: ....ettei olisi sieltä imusarjan alta se yksi kumiputki irti..menikös se lisäilmaluistille.....sellaanen reilu peukalon vahavuunen :roll: :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Nonii, nokkahan sieltä oli katkennut :cry:

Nokka 150 egee, venttiileitä oli menny muutama, laitetaan kaikki uudet...

Että semmosta, tekevälle sattuu, sanoinkin akalle, että jos ei tekis mitään nii ei tulis virheitäkään. Tässä on ny sitte ilmainen vinkki kansipahvien vaihtajille, että miten ei tule toimia.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
Watti
Viestit: 31
Liittynyt: 22.2.2006 2:19
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Watti »

:cry: Paska tsägä... Itellä alko raksuttaa just toissapäivänä kun kantta kokosin ja vaihdoin uutta ketjua, että se koko kiristin pitää käyttää läpi siitä pohjamutterista, ei riitä että pelkästään löysää sen "korkin".
Onneks honasin, ettei tullu sama kohtalo. Tarvit muuten 17mm kuusiokolon että saat sen pohjan irti sieltä.
Avatar
Watti
Viestit: 31
Liittynyt: 22.2.2006 2:19
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Watti »

Lucky-Dog kirjoitti:Vastaavaan olen törmännyt kuin Tiilerikin :shock: ....ettei olisi sieltä imusarjan alta se yksi kumiputki irti..menikös se lisäilmaluistille.....sellaanen reilu peukalon vahavuunen :roll: :roll:
btw. tuota vikaa itse ihmettelin ½ päivää!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nyt vasta huomasin tuon Villen viimeisimmän viestin tähän topikkiin. :shock:

Tällä kertaa oli ikävää huomata arvanneensa oikein. :(
wiimax.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”