Jarru päivitys

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Jarru päivitys

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Päivitys osa 2.

Meinasin nyt laittaa tohon s124:een jäähdytettyjen turbod jarrujen tilalle 300-24v nelimäntä jarrut, kun sellaset löytyy.
Ilmeisesti jarrukilven kanssa tulee pientä vääntöö.
Olisi visiin hyvä vaihtaa myös pääsylinteri.
Onko siinä mitään ihmeellistä? En ole koskaan vaihtanut.

Kaikki osat saan varaosa kamppeesta.
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Avatar
antti__k
Viestit: 420
Liittynyt: 20.2.2008 16:47
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja antti__k »

Itselle laitoin tollaset paikoilleen ihan omalla 300dt pääsylinterillä ja jarrukilvillä. Jos en väärin muista nii jarrukilvillekkään en oikeestan mitään isompaa tehnyt että sopi paikoilleen :roll:
® Mesen 199-klubi
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Sen verran tänään kokeilin, että kilpeen pitää ainakin tehdä reikä.
Levy painaa kilven alapalloo vasten.
Tai sitten speiseri.

Meneekö poljin kuinka pohjaan tolla 300tdt pääsylinterillä?
Vaihdoitko punosjarruletkut?
Ne kuulemma vähentää polkimen painumista.
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

300 TD eli vapari farkku alun perin? Siinon sama pääsylinteri kuin esim. E 320 T:ssä, jossa oli myös nelimäntäsatulat. Tuskin tarvii vaihtaa.

Eihän ne männät siellä paljon liiku, jos on paikat kunnossa.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Punosletkut kannattaa vaihtaa. Jos haluaa hifistellä niin paremmat nesteet. Castrol SRF, Motul RBF 600 tjsp. Itellä oli Redlinen nesteet superissa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Ok. Ajattelin vaan että 300-24v olis isompi työsylinteri, kun liikuteltavien mäntien määrä kasvaa edessä 2->8.
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Tarviiko muuten myös napa vaihtaa 300-24v:stä?
Vai onko sekin sama?
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Satulat vein hiekkapuhallukseen, kl:sta löyty levyt, palat ja etupalojen tapit.
Taakse ei löytynyt kiinnitystappeja. Oiskohan merteilillä...?
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

XUX63 kirjoitti:Punosletkut kannattaa vaihtaa. Jos haluaa hifistellä niin paremmat nesteet. Castrol SRF, Motul RBF 600 tjsp. Itellä oli Redlinen nesteet superissa.
Muistaa vain ettei pistä mihinkään DOT4, tai DOT5.1 systeemiin DOT5 kastikkeita versus vastoinpäin. Glykoli- ja silikonipohjaiset ei käy yksiin, ei keskenään eikä varsinkaan tiivisteille ristiin. :!:

Uusimmat speksit täyttävät litkut voivat olla myös liian luiruja vanhemmille tiivisteille, ei pysy kyydissä.

Uuvemmiila ajonkahlintajärjestelmillä varustetuissa pitääkin jo käyttää vasiten ohutta nestettä, että painesignaalit ehtii perille ajallaan. Peruspaksu DOT4 pelaa katsurilla, normaaliajossa, kovaa jarruttaessa jne, mutta siinä vaiheessa kun ajonhallinta ottaa ohjat, se ei toimi loogisesti ja ajoissa. :arrow: Hiulihei, ei ohjaa auto eikä kuski. Molemmilta puuttuu mahdollisuudet. :lol: :naughty: :pope:

Pahimmillaan määräaikaishuollossa lyyvään pa5kasella meisselillä reikä jarrunestesäiliön sihtiin, imastaan imuvaihtajalla pönttö kuiviin ja lisätään kympin kannusta perus DOT nelosta ylärajaan, sama mikä peli ja vaikka jarrut jo loppu muutenkin. Neste on vaihdettu. Satuloita ei pureta saati kopistella, olkoon jumissa. Dynolla ei käydä, kun ei ole.
Öljyt vaihdettiin ja parkkipolttimo, kun oli rikki. :)
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

No nyt ois uudet levyt, palat ja kiinnikkeet. Satulat puhallettu, hapotettu ja maalattu. Vielä joutuu venaan että punosletkut saapuu, niin pääsee alottaan.
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 jarrut”