ABS naputtaa.

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Smuge
Viestit: 125
Liittynyt: 14.1.2007 14:41
Paikkakunta: Kotka Kustoms

ABS naputtaa.

Viesti Kirjoittaja Smuge »

ABS naputtaaa juuri ennen stoppia. Merkkivalo ei syty.

Kun irrotan molemmat etu ABS johdot niin valo ei syty ja jarru toimii ilman ABS:ää eli kuin normi jarrut.

Jos laitan vasemman(kuski) kiinni ja oikea irti niin naputtaa enne stoppia. Ei merkkivaloa. Jos vaihdan oikean kiinni ja että vasen on irti niin toimii kuin ei olisi ABS:iä eli norm. mutta merkkivalo syttyy.

Joskus mitannut mutta olivat kunnossa (700-1000Ohm?)enkä sen enempää tutkinut...


Kumpaa kannattaisi lähteä vaihtamaan kun molemmat saisi kyl mut katsotaa mitä ehdotetaan.
Mada mada dane

W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Koputtele kaikki ruosteet pois kiinnityskohdasta ja puhdista kehät.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Smuge
Viestit: 125
Liittynyt: 14.1.2007 14:41
Paikkakunta: Kotka Kustoms

Viesti Kirjoittaja Smuge »

Tehty jo ja YJ kolvattu aikanaan.Sulakkeet tsekattu ja ohjainlaite putsattu.
Oliko niistä ohmeista tarkempia lukuja mitä saisi olla?

Kun molemmat etu liittimet oli irti niin poljintuntuma meni kovaksi.. Joku innostunut voisi testaa tekeekö saman. 8)
Mada mada dane

W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
Avatar
Smuge
Viestit: 125
Liittynyt: 14.1.2007 14:41
Paikkakunta: Kotka Kustoms

Viesti Kirjoittaja Smuge »

Elikkä kun nyt ehdin taas tutkia asiaa niin seuraavanlaista sain aikaan:

Mittasin ohmit tuosta naputtavasta mesestä sekä 2:sta muusta 4matic mallista ja
naputtavasta sain tulokseksi edestä n.1,5 K Ohm vasen sekä oikea. Perän tulos n. 750-800 Ohm.

Kahdesta muusta(toimivat järjestelmät) sain tulokseksi n. 1 K Ohm vasen+oikea ja perä 580-650 ohm.


Vaihdoin eteen molemmat 1,5 K Ohm--> 1 K-Ohm ja nytten tuli ongelmaksi että heti kun lähtee liikkeelle niin keltainen kolmio (ASR?) syttyy heti ja kun hipaisee jarrupoljinta niin sammuu, mutta syttyy jälleen heti jos liikkeessä. Peräanturi on vielä vaihtamatta..

ABS toimii nyt ihan niinkuin pitää hiekalla testattuna eli alkaa naputtaa kun lyö lukkoon. Enää EI naputa ennen pysähdystä MUTTA poljin tuntuma on jäykkä niinkuin johtimet irroitettuna(kuin ei tehostinta). Cruise ei toimi johtuen varmaan ASR..?

Oisko jollain noita oikeita ohmilukuja kertoo ja ihmettelen että kyllä kun toisissa malleissa (1Kohm) toimii tuo 4matic ihan hyvin.
Mada mada dane

W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
Avatar
Smuge
Viestit: 125
Liittynyt: 14.1.2007 14:41
Paikkakunta: Kotka Kustoms

Viesti Kirjoittaja Smuge »

Listataas vähän tekemisiä kun saatu kaikkee jännää tulokseksi.

Mittasin ABS johdot boxille ja sain 19,95 K ohm molemmilta johdoilta.

Otin myös 4matic älylaatikon samasta autosta josta nuo 1K ohm etu johdot + taka. Koodi laatikossa 005 545 60 32

Liikkeelle lähdettäessä syttyy ASR valo ja selvästi jälleen lukko takana päällä.
Hetken ajettua ja jarrua paineltua sammuu kolmio ja sitten alkaa vilkuttaa 4matic vika valoa ja kolmiota muttei jää palamaan ja venttiili/lukko takana napsahtelee kolmiovalon tahtiin. ei vikakoodeja

Otettu älyboxi 4matic -92TE koodilla 010 545 47 32.
Tällä myös syttyy kolmio heti liikkeele lähdettäessä.
MUTTA pienen lenkin heitettyäni kolmio sammui JA 4matic valo syttyi ja vikakoodiksi antoi 4 välähdystä =vasen etu ABS.

Auton oma boksi taas teki edellä mainittua eli kolmio palaa jatkuvasti liikkeelle lähdettäessä ja ei vikakoodeja. Boksin koodi on kulunut ja alkaa 005 545 ****** (sama kuin ylempi?)

Netistä löytyy että laatikot ovat toistensa korvaavia ja toimisivat kyllä keskenään..?

Jännänä että kaikilla boxeilla kun auton laittaa vain käyntiin niin 4matic alkaa välähdellä nopsahti ja naksahdus kuuluu keskeltä? ja loppuu heti ku liikuttaa autoa/kierroksia.
Mada mada dane

W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
Avatar
Smuge
Viestit: 125
Liittynyt: 14.1.2007 14:41
Paikkakunta: Kotka Kustoms

Viesti Kirjoittaja Smuge »

Elikkäs ei ole löytynyt syytä miksi menee lukko heti päälle kun lähtee liikeelle. (renkaat?)

Sitten kun irroittaa oikean abs anturin niin ei syty vikavaloa/vikaa että anturilta ei signaalia. ( kuinka ees mahdollista? ) muista antureista kyllä.
Mada mada dane

W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 jarrut”