w124 jarruremontti edessä neuvoja?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
JohnnyR
Viestit: 54
Liittynyt: 14.3.2013 13:15
Paikkakunta: uusimaa

w124 jarruremontti edessä neuvoja?

Viesti Kirjoittaja JohnnyR »

Okei.

Auto hajos matkalle. Kuskin etunen kuumeni ihan helvettiin ja tajuton laahaaminen kotia ~100km. Tilasin KL:ltä joka nurkkaan uudet palat, levyt sun muut ja tuohon etuseen myös uudet laakerit jotka on kai palanu paskaksi.

Osaluetteloa tehdessä tulin tilanneeksi myös jarrupalojen tunnistinjohdot. Viimeksi kun oon jarruremppaa johonki tehny ni nuo piuhat on ollu valmiina paloissa kiinni. Mitenhän nämä kuuluis asentaa? Osat on vielä matkalla paikalliseen postiin ja en ole autoa vielä purkanut. Kyselen viikonloppuna lisää kunhan auto on pukkien päällä purettuna... 2.0 bensa abs aut. -89. Ei jäähdytetyt levyt.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Viimeks ku tilasin ne palojen tunnistimien piuhat niin niitä piti tilata tuplamäärä. ne o nii simppelisti paikoillaan että tajuta kyllä. Jo et tajua, niin älä tee koko hommaa :D
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Minä oo parista satalankusta riipassu ne pois ja laittanu menemään maata kiertävälle myyrälle :D

En vieläkään tiedä miks sinne palalle pitää joku hemmetin piuha mennä...sormen ja silmän yhteistyöllä ne sieltä katotaan/tunnetaan.

Ootko muuten varma ettei se jarrusylinterin mäntä oo ruostunu jumi asentoon :?: :?:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
JohnnyR
Viestit: 54
Liittynyt: 14.3.2013 13:15
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja JohnnyR »

Eipä vielä tiedä männästä ja satulasta mitään ennenku viikonloppuna saan auton palasiksi.
JohnnyR
Viestit: 54
Liittynyt: 14.3.2013 13:15
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja JohnnyR »

Vaihdoin uudet jarrut ja laakerit, Vika edelleen. Pyörä kuumenee ja kitisee. Mutkaan ku kääntää rattia ni ei kuulu se ääni. Iskarin kylessä oli hankausjälkeä. Voisko olla yläpää löysällä et kantatessa vääntyy eri asentoon ja ei ota renkaaseen kiinni? Nesteet palasi hyvin säiliöön ku mannän paino sisään. Kuparitahnalla voitelin liukutapit, ei olleet jumissa mikään.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Ne männät siis liikkuu siellä ihan hyvin pihdiellä tms. työntämällä? Tulee myös pihalle kun polkimella vähän auttaa? (Ei niin paljon, että pullahtaa kokonaan pihalle, niin kuin varmasti tiesitkin.)

En ole ainakaan minä kuullut, että yläpää löystyisi ihan omia aikojaan.

Mitenkähän se alatukivarsi?
Kein siknatuur
JohnnyR
Viestit: 54
Liittynyt: 14.3.2013 13:15
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja JohnnyR »

tutkitaan kunhan selviän 8)
JohnnyR
Viestit: 54
Liittynyt: 14.3.2013 13:15
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja JohnnyR »

mänyä liikkuu joo hyvin, pumpattiin sitä edes takas polkimella ja pihdeillä sisään.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

No eipähän pitäisi männän jumittamisen takia sitten etunurkan kuumeta. Eihän uusi laakeri tullut liian kireälle? Tuskin.

Oliko siinä iskarin kepissä sitten kuinka pahaa kulumaa? Voihan sen yläpään kiinnityksen tarkistaa, mutta enemmän tulisi mieleen että alatukivarressa on vähän korroosiovauriota ja sen takia päässyt liikkumaan?

Ei kait nurkan kuumumista ja savuttamista muu aiheuta kuin laakeri tai jumittava satula?
Kein siknatuur
JohnnyR
Viestit: 54
Liittynyt: 14.3.2013 13:15
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja JohnnyR »

Nyt kun mietin asiaa ni hokasin että ae keula on kyllä viimesen kolmen toinnin aikana alkanu vähän pitää kolinaa. Ei se niissä jarruissa ole se vika. Pitää tutkia sitä tukivartta. vissiin joku ohjausiskunvaimenninki jossain?
JohnnyR
Viestit: 54
Liittynyt: 14.3.2013 13:15
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja JohnnyR »

entisissä paloissaki oli muuten pintaa ihan reilusti, että ei metallilla ollenkaan lähellekään.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Ohjausiskari on muistaakseni poikittain auton alla eikä sen pitäisi vaikuttaa tähän. Nyt mennään tosin jo hataroiden unikuvien alueelle meikäläisen muistissa.
Kein siknatuur
justus46
Viestit: 35
Liittynyt: 18.7.2013 11:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja justus46 »

Kierrejousi kantsii tarkistaa, oli kerran niin ovelasti katkennut ettei helpolla vikaa löytynyt .Pientä kolahdusta vain .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 jarrut”