w124 coupe jarru/vaihdeongelma

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
cemersu
Viestit: 74
Liittynyt: 21.8.2012 21:53

w124 coupe jarru/vaihdeongelma

Viesti Kirjoittaja cemersu »

Jarrurempan jälkeen (levyt ja palat vaihdettu) jarrupoljin ei palaudu ylös tai ns. "lepoasentoon". Ja vaihdetta ei saa vaihdettua. (automaatti siis).

Ilmeisesti on ilmoja repinyt kun nopealla nestepinnan tsekkauksella näytti nestettä olevan, mutta myöhemmin vasta tajusin että 2-osanen säiliö! :|

Normikonstein koitettu ilmata muttei tunnu auttavan.

Oisko hyviä vinkkejä ja kokemuksia vastaavasta. Jarru kuitenkin ottaa niin ihmetyttää tuo vaihderobleema!!??

Kiitos jo etukäteen!:)
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Tervetuloa foorumille. :D

Aika monella on ollut ongelmia ilmauksen kanssa, juurikin tuon kaksiosaisen säiliön takia. Periaatteessahan sen pitää ilmautua, kun nestettä vaan on polkimella painaa menemään.

Kaverin kanssa ilmattiin kerran "väärin päin". Lääkeruiskulla työnnettiin tavaraa satulaan ja toinen sanoi "hep", kun ei enää säiliössä poreillut. Saatiin poljin kovaksi tällä tavallla.

Vaihdekepukasta hankala sanoa mitään. Ei jarrurempan kyllä pitäisi askiin vaikuttaa yhtään millään tavalla. Et tehnyt mitään muuta remppaa kuin tuota jarrua? Olisko vaihdekepin väliin päässyt jotain estämään liikettä?
Kein siknatuur
cemersu
Viestit: 74
Liittynyt: 21.8.2012 21:53

Viesti Kirjoittaja cemersu »

Kiitoskiitos!:)

En tehnyt muuta kuin taakse vaihdoin uudet levyt ja palat.

En usko että mitään on kepin välissä. Tosiaan aika mysteeriltä vaikuttaa.

Ilmasin vielä kertaalleen joka nurkan oikeessa järjestyksessä ja pidin säiliön koko ajan täynnä nestettä. Polkimessa tuntuu kyllä paine, mutta ei vaan palaudu.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Hmm... no en kyllä usko pää/työsylinterinkään antautuneen, kyllä ne ovat ilmausta yleensä kestäneet. Ei tuo jarrujärjestelmä kovin monimutkainen ole, mutta uskoisin että jossain vaan on ilmaa vielä.
Kein siknatuur
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Automaatista en tiedä..vielä, mutta epäilisin että sulla on työsylinteri antautunu eli jääny jumiin se mäntä siellä sisällä.

Koitappas kattoa nouseeko se tappi ulos ku poljinta nostaa, jos ei ni se on jumissa tai sitte se on pääsylinterissä se vika.

Mulla teki yhdessä 123:sessa samaa ja syynä oli jumissa oleva työsylinteri, sen ku vaihdoin..ni sitte piti vaihtaa se pääsylinterikin :lol: .

Tuohon vaihteiston toimimattomuuteen moiset vaihdot ei.....ainii mutta automaatissaha on joku juttu ettei saa vaihetta päälle jollei paina jarrupoljinta...ainaki vaimon lankussa (124) on sellanen juttu.

Koitappa painaa sitä jarrupoljinta ku laitat vaihetta päälle..vaan toimiikohan vaihteet jos jarruissa on ilmaa ja poljin ei nouse :?: :?:
Toimiikos vaihteet silloin jos väkisin nostat jarrupoljinta :?: :?:

Kerrro heti ku löydät vian, mulla on edessä automaatin jarruremppa :lol:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

virrat päälle, auto käyntiin. sitten ilmaa sen.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
cemersu
Viestit: 74
Liittynyt: 21.8.2012 21:53

Viesti Kirjoittaja cemersu »

On ilmattu auto käynnissä, ei mitn vaikutusta. Ja kun ilmaa niin ei tule ilmoja vaan nestettä pelkästään.

Sehän tässä ihmetyttääki ku jarru ottaa ja polkimessa on painetta mutta ei anna silti laittaa vaihdetta. Nimenomaan jarruahan pitää painaa kun vaihtaa.

Voiko olla pääsylinterissäkään vikaa ku jarrut ottaa ihan normisti ja löysää ku polkimen löysää. Ei vaan poljin palaudu.

Meneekö noissa satalankuissa jarrupolkimelta laatikolle joku vaijeri mikä lukihtee p-asentoon ja toisipäi vai miten se parkkilukko toimii käytännössä?

Mutta pitänee nuo sylinterit tsekata seuraavaks... kiitoksia tähän asti!:)
cemersu
Viestit: 74
Liittynyt: 21.8.2012 21:53

Viesti Kirjoittaja cemersu »

Laatikkorobleema selvitetty. Polkimen palautus vielä työn alla.

Jostai luin että siinä ois joku säädettävä painetanko sylinteriltä?! Mikä vaikuttaa polkimen liikkeeseen...onko semmonen/minkälainen säätö kenties?!
En oo ehtiny vielä tsekkaamaan sitä.
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

aivan mielenkiinnosta kysyn mikä oli kun ei antanu laittaa vaihetta päälle :?:
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 jarrut”