Takajarrukilpien vaihto
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 04.11.2010 13:57
- Paikkakunta: Mikkeli
Takajarrukilpien vaihto
Tilasin KL-varaosilta uudet takajarrukilvet ja ajattelin asentaa ne paikoilleen niin että niitä ei tarvitsisi halkaista. Katselin sivustolta vanhoja kirjoituksia aiheesta mutta kaikissa ohjeissa oli että kannattaa halkaista levy.
Aikaisempi auton omistaja on vaihtanut takapyöränlaakerit ja jättänyt kotkaamatta vetoakselin pään mutterit.
Ajattelin vetää dremelillä merkin mutteriin jotta saan mutterit takaisin samaan tiukkuuteen.
Lähteekö osa jossa takapyörä on kiinni lyömällä irti vai ulosvetäjällä?
Auto on viikolla ajossa, joten remontti pitäis koittaa tehdä viikonloppuina.
Jos tarvii ulosvetäjää niin minkä mallinen siihen käy ja mistä voi tilailla.
Aikaisempi auton omistaja on vaihtanut takapyöränlaakerit ja jättänyt kotkaamatta vetoakselin pään mutterit.
Ajattelin vetää dremelillä merkin mutteriin jotta saan mutterit takaisin samaan tiukkuuteen.
Lähteekö osa jossa takapyörä on kiinni lyömällä irti vai ulosvetäjällä?
Auto on viikolla ajossa, joten remontti pitäis koittaa tehdä viikonloppuina.
Jos tarvii ulosvetäjää niin minkä mallinen siihen käy ja mistä voi tilailla.
juu yleensä laakerit samalla uusiksiMoska kirjoitti:Napaan pitäis pultata liukuvasara ja paukuttaa se irti, mutta laakeri voi tykätä huonoa. Mutteria ei tartte merkata.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 04.11.2010 13:57
- Paikkakunta: Mikkeli
Jopas on sivustolla nopeata toimintaa
Jostain luin että takapyörän laakerin kunnon voi testata pyörittämällä rengasta ja toisella kädellä pitää ilman hanskoja kiinni jousesta.
Autolla ajettu arviolta 45000 km laakerinvaihdon jälkeen.
Minkähän verran takapyöränlaakereilla yleensä ajellaan?
Jos laakereilla pystyy vielä ajelemaan niin sitten on pakko halkaista jarrukilpi.
Jostain luin että takapyörän laakerin kunnon voi testata pyörittämällä rengasta ja toisella kädellä pitää ilman hanskoja kiinni jousesta.
Autolla ajettu arviolta 45000 km laakerinvaihdon jälkeen.
Minkähän verran takapyöränlaakereilla yleensä ajellaan?
Jos laakereilla pystyy vielä ajelemaan niin sitten on pakko halkaista jarrukilpi.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 04.11.2010 13:57
- Paikkakunta: Mikkeli
Joopa.
Meni sitten halkaisuhommeliksi, mikki on mutta kaasupulloa ei ole. Taitaa olla kaasu sen verran arvokasta ja pullojen vuokrat että jää hitsaaminen haaveeksi.
Täytyy vielä pyöritellä kilpeä ja tuumailla voisiko halkaistun kilven liittää pop-niiteillä ja pellinpalalla.
Olis muuten aika kätevä sellainen jarrukilpi joka olisi kaksiosainen ja sen voisi kasata ruuveilla tai niiteillä.
Meni sitten halkaisuhommeliksi, mikki on mutta kaasupulloa ei ole. Taitaa olla kaasu sen verran arvokasta ja pullojen vuokrat että jää hitsaaminen haaveeksi.
Täytyy vielä pyöritellä kilpeä ja tuumailla voisiko halkaistun kilven liittää pop-niiteillä ja pellinpalalla.
Olis muuten aika kätevä sellainen jarrukilpi joka olisi kaksiosainen ja sen voisi kasata ruuveilla tai niiteillä.
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 04.11.2010 13:57
- Paikkakunta: Mikkeli
Joopa.
Meni sitten halkaisuhommeliksi, mikki on mutta kaasupulloa ei ole. Taitaa olla kaasu sen verran arvokasta ja pullojen vuokrat että jää hitsaaminen haaveeksi.
Täytyy vielä pyöritellä kilpeä ja tuumailla voisiko halkaistun kilven liittää pop-niiteillä ja pellinpalalla.
Olis muuten aika kätevä sellainen jarrukilpi joka olisi kaksiosainen ja sen voisi kasata ruuveilla tai niiteillä.
Meni sitten halkaisuhommeliksi, mikki on mutta kaasupulloa ei ole. Taitaa olla kaasu sen verran arvokasta ja pullojen vuokrat että jää hitsaaminen haaveeksi.
Täytyy vielä pyöritellä kilpeä ja tuumailla voisiko halkaistun kilven liittää pop-niiteillä ja pellinpalalla.
Olis muuten aika kätevä sellainen jarrukilpi joka olisi kaksiosainen ja sen voisi kasata ruuveilla tai niiteillä.