ABS ongelmia

Katso myös W201.
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Aukaise se ylijänniterele ja mittaa siellä sisällä oleva diodi. Jos se diodi on rikki esim. oikosulussa niin sulake palaa varmasti. Muuta en tähän hätään keksi. Diodi näyttää estosuunnassa ääretöntä ja päästösuunnassa noin 500-700 ohmia.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Tuo releen rikkoutuminen ei ole mitenkään uusi asia.. Ja jos muistini pelaa edes jotenkuten niin niitä on olemassa yhdellä ja kahdella sulakkeella varustettuja (joku parempimuistinen voisi vielä vahvistaa tämän). Osta tilalle se kaksisulakkeinen, kestää paremmin.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niitä on yhdellä ja kahdella sulakkeella, mutta uutta ei saa kuin yhdenlaista ainakaan KL kautta, ja se käy kummankin tilalle.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Juu ne passaa kyllä molemmat samaan töpseliin. KimmoL sitä joskus selvitti jollain foorumilla mitä eroa niissä releissä on, en muista mitä, mutta sulakkeiden lukumäärä ei ollut se ainoa ero. :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

just ja jaa :roll:

katselin just KL- varaosien sivustoa..

sieltä löytyy:

ylijännitteen suojarele 1 - sulake EI KAT . hintaan 95€
ylijännitteen suojarele 2 - sulake KAT . hintaan 80€

ai molemmat käyvät tuohon ja olisi vielä parempi tuo kahdella sulakkeella oleva.. saiskos jostakin lisä varmistusta tuohon asiaan.. JELPPIÄ :D

sitten vielä mikä vaikuttaa siihen releessä olevaan sulakkeen laukeamiseen.. vika releessä pelkästään vai voi laueta myös jonkun muun asian takia..

rele on mulla avattu ja musta siinä on piirilrvyssä reikä josta on juotos ja joku osa kadonnut.. yleismittaria ei ole kotona.. en pääse mittaamaan siitä mitään..
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

muutenkin pitäisi mitata ne abs anturit pyöriltä.. onko ne ehjät vai rikki..siellä konehuoneessa on pyöreät liittimet ( samantapaiset kun radion ja antennin liittimet)

niistäkö ne mitataan??

vai mitenkä.. JELPPIÄ :D
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niistä liittimistä mitataan, vastusmittarilla.
Miten se nyt oli, 700-1000 ohmia on OK.
Takapenkin alla on perässä olevan anturin liitin.

Mitattaessa kannattaa katsoa tarkkaan ettei mittaa väärästä puolesta "töpseliä".

Jaahas, relettä sai kuitenkin kumpaakin versiota - meillä on myyty vain kahdella sulakkeella olevaa kaikkiin malleihin.
oulaistenliikenne.fi
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

dealer kirjoitti: Mitattaessa kannattaa katsoa tarkkaan ettei mittaa väärästä puolesta "töpseliä".

- meillä on myyty vain kahdella sulakkeella olevaa kaikkiin malleihin.
väärän puolen mittaus.. tarkoitatko että mittaa pyörältäpäim tulevasta johdosta vai mitä??


meillä on myyty???
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pyörästäpäin tulevan johdon päästä pitää mitata.
Meillä; olen asentajana korjaamolla joka myy KL-varaosia.
Katso tuosta linkistä:

http://www.skc.fi/

ja kurkista sieltä autokorjaamoon. :D
oulaistenliikenne.fi
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

dealer kirjoitti:Pyörästäpäin tulevan johdon päästä pitää mitata.
Meillä; olen asentajana korjaamolla joka myy KL-varaosia.
Katso tuosta linkistä:

http://www.skc.fi/

ja kurkista sieltä autokorjaamoon. :D
johan alkaa selvitä.. puolipäivä lähestyy :wink:

harmi kun on korjaamo niiiin kaukana mutta hyvä kun saa asiantuntija apua :D
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

mikäs on tarkoitus tällä releellä ja missä se sijaitsee??

kl - varaosat nro: 14103 rele ABS 4 - napanen . 39€

niin tai onkos tuossa mun autosa edes tollasta.. :D :roll:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

oli piuhat väärin mittarin takana.. eli ABS valo on pimeenä edelleen. vaiheessa koko homma.. :?
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

vikavirta rele tilattu tänään kl- varaosista UUSI..

etupään anturit katsottu jarruremppaa tehtäessä.. molemmat anturit niin sanotusti kuori halki... taitaa nekin mennä uusiksi miltäs kuulostaa :roll:

vai vaikuttaako kuori toimivuuteen :oops: :?: .. putsattu on kummiskin ja laitettu takaisin paikoilleen.. :D :wink:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Kannattaa ne anturit mitata ensin. On ne niin kalliit, ettei ehjiä kannata
vaihtaa.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

jep täytyy mennä sijoittamaan yleismittariin 10€ eiköhän sillä homma hoidu.. en nääs löytänyt vanhaa mittariani, mihin lie jäänyt.. :oops:

700 - 1000 ohmia.. palailaan taas kun homma etenee :D
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

dealer kirjoitti:Niistä liittimistä mitataan, vastusmittarilla.
Miten se nyt oli, 700-1000 ohmia on OK.
Takapenkin alla on perässä olevan anturin liitin.
nyt olis mittari taas kädessä.. kävin mittaamassa pyöriltäpäin johdoista.. etupäässä toinen näyttää nroa 1 ja toinen kipuu yli 1000 aina tonne oottelin 1300 asti.. olenkohan mitannut oikein :oops:

ohmipuolella oli yleismittari ja kohdassa 2M :roll:

ja ei siellä mun takapenkin alla mitään liitintä ollut.. :evil: ei ainaskaan näkynyt..

oikealla puolella on joku moottorin näköinen juttu josta lähtee alipaine letkuja ja virtakin siihen tulee mikäs se on??

vasemmalla puolella on joku liitin josta kanssa lähtee alipaine johto ja sähkö tulee sinne.. onks nää jotain keskuslukko juttuja vai mitä..

mutta missä on abs liitin takana :shock:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dollarihymy kirjoitti:
dealer kirjoitti:Niistä liittimistä mitataan, vastusmittarilla.
Miten se nyt oli, 700-1000 ohmia on OK.
Takapenkin alla on perässä olevan anturin liitin.
nyt olis mittari taas kädessä.. kävin mittaamassa pyöriltäpäin johdoista.. etupäässä toinen näyttää nroa 1 ja toinen kipuu yli 1000 aina tonne oottelin 1300 asti.. olenkohan mitannut oikein :oops:

ohmipuolella oli yleismittari ja kohdassa 2M :roll:

ja ei siellä mun takapenkin alla mitään liitintä ollut.. :evil: ei ainaskaan näkynyt..

oikealla puolella on joku moottorin näköinen juttu josta lähtee alipaine letkuja ja virtakin siihen tulee mikäs se on??

vasemmalla puolella on joku liitin josta kanssa lähtee alipaine johto ja sähkö tulee sinne.. onks nää jotain keskuslukko juttuja vai mitä..

mutta missä on abs liitin takana :shock:
Se ABS-anturihan on perässä, joten kovin kaukana siitä se liitin ei voi olla.Tutkippa vielä tarkemmin ne paikat. :wink: Se moottori-letkuhässäkkä on keskuslukon alipainepumppu, eli oikein "arvasit." :D
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

perässä hyvinkin.. niooon niiiin on.. no kyllä se löytyy, täytyy availla paikkoja enemmän :D

mites tuo mittaus.. ohmipuoli ja yleismittarin vipu kohdassa 2M onkos se oikein..??
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

dollarihymy kirjoitti:

mites tuo mittaus.. ohmipuoli ja yleismittarin vipu kohdassa 2M onkos se oikein..??
Kyllä se sillä pitäis näkyä, se 2k,20k,2M... siirtää vain pilkkua.
Ja tarkkana että mittaa oikealta puolelta liitintä. Näyttää äärentöntä
jos mittaa pumpulle päin.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

ahonen v kirjoitti:
dollarihymy kirjoitti:

mites tuo mittaus.. ohmipuoli ja yleismittarin vipu kohdassa 2M onkos se oikein..??
Kyllä se sillä pitäis näkyä, se 2k,20k,2M... siirtää vain pilkkua.
Ja tarkkana että mittaa oikealta puolelta liitintä. Näyttää äärentöntä
jos mittaa pumpulle päin.
no jos näin on niin se on jo 50% säästö jos toinen on kerran ehjä.. nyt täytyy vaan mitata vielä uusiksi ja varmistaa asia notta tietää kumman puolen tilaa uuden :wink:

ja takapatukka on viel hukassa :roll:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Se takapään ABS-anturin liitin pitäisi olla siellä keskuslukon pumpun takapuolella. Kuva löytyy täältä (PDF 76 MB). Sivu 238, kuva 3. Liitin X47.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

dollarihymy kirjoitti:mikäs on tarkoitus tällä releellä ja missä se sijaitsee??

kl - varaosat nro: 14103 rele ABS 4 - napanen . 39€

niin tai onkos tuossa mun autosa edes tollasta.. :D :roll:
tämä edelleen askarruttaa :!: :!: :!:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

vikavirta rele laitettu sinne akun taakse paikoilleen ( uusi ) :!:

mihinkäs tuo rele oikeen vaikuttaa noissa ABS jarruissa.. vai vaikuttaako mihinkään :?: :?:

MIKSI ei ABS valo pala.. lamppu on ehjä, mistä hajen tätä vikaa :?: :?:

JELPPIIIIII :cry: :cry:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Muistelisin, että tuossa ABS hydrauliikkayksikössäkin on joku rele siinä päällä. Muovikuori ruuvilla pois ja siinä se on.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

Marde2 kirjoitti:Muistelisin, että tuossa ABS hydrauliikkayksikössäkin on joku rele siinä päällä. Muovikuori ruuvilla pois ja siinä se on.
oisko se se kaipaamani ABS rele... tutkitaan :D

samaa asia dealerin kanssa kännykällä jutellessamme tuli esille...

kiitokset molemmille.. laittakaa lisää omakohtasia kokemuksia.. niistä voi aina irrota jotain.. nuo abs jarrut on ollut mulle ihan utopiaa.. nyt alkaa pääsemään pikkuhiljaa jyvälle.. :wink:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

Marde2 kirjoitti:Muistelisin, että tuossa ABS hydrauliikkayksikössäkin on joku rele siinä päällä. Muovikuori ruuvilla pois ja siinä se on.
tuon Bosch hydrauliyksikön sisällä on 2 relettä ..toinen on ilmeisesti se 4 napanen metallikuorinen jota olen tässä kaivannut.. toinen on isompi musta jossa on 5 napaa vissiin ( muistaakseni )

en kyllä osaa mitata niitä ovatko ehjiä vai eivät..

ja takaata löysin sieltä keskuslukon pumpun vierestä tämän kaipaamani abs anturin liittimen.. se onkin erilainen ns. kaksi johtoa sisältävä liitin.. etupäässä pn erilaiset eikö totta ..vähän niinkuin tv antenni johtoa.. :roll: :roll:

vielä askarruttaa tämä ABS BOKSI siellä akun takana.. kun ilmeisesti edellinen omistaja on hitsannut pohjaa.. ja luin jostakin että mahdollisesti rikkoutuisi tuo abs boksi tai aivot.. oiskos tähän vinkkejä :roll: :roll:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Jos englanti taittuu...

http://www.carsoft.ru/avtorepair/absmb190e.pdf

Aika hyvä ohje, jolla olen korjannut jo kaks absia, käy myös 124:ään
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

dollarihymy kirjoitti: luin jostakin että mahdollisesti rikkoutuisi tuo abs boksi tai aivot..
Tämä tarra varmaan tarkoittaa juuri tuota, kun tuskin tässä muuta elektroniikkaa on :lol:
Kuva
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

luokyio kirjoitti:
dollarihymy kirjoitti: luin jostakin että mahdollisesti rikkoutuisi tuo abs boksi tai aivot..
Tämä tarra varmaan tarkoittaa juuri tuota, kun tuskin tässä muuta elektroniikkaa on :lol:
Kuva
no juuri tuo tarra komeilee myös omassani.. huolestuttavaa, mukavaa tällänen hakeminen kun ei tiedä minkä yhteydessä abs.ät ovat hajonneet kun tuntuu että kaikki ovat hajalla...

mitenköhän on katsastettu viime vuonna .. tuurilla kait :evil:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

jep taas nytkähdetty eteenpäin mutta ei kummiskaan mihinkään :evil:

hydrauliyksikköön vaihdettu molemmat releet sekä 5 napanen että 4 napanen.. ei vaikutusta mihinkään , no sielu on rauhallinen kun tietää niiden olevan uudet..

ABS aivot vaihdettu toiseen käytettyyn... siitäkään ei ollut mitään apua.. valo on pimeenä edelleen.. eli nyt täytyy alkaa katsomaan lampun kanta, onko siinä jotain häikkää kun ei poltin pala :?

jäljelle jää vain abs anturit.. systeemi saattaa alkaa toimimaan kun ne on saatettu varmaan kuntoon..ihan kun ei tulis jotenkin virtaa koko juttuun.. koomista :(
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 jarrut”