ilmausruuvit

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

ilmausruuvit

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

rupesin tänään ilmaamaan jarruja tuhon 124.uuuun..
takapään nipat..oli heikohkot, ei saanut enään mitään lenkkiavainta niihin että olisin voinut vääntää auki. saaati toivonut niitä saavani takas kiinni..

etupää oli ihan ok.. nipat aukes helposti..

KYSYMYS. millä ruosteiset nipat auki.. lukkopihdeillä lujasti kiinni ja yritystä???
onko muita vaihtoehtoja.. ettei tarvitsisi satulaa pöydälle ottaa :wink:

uudet nipat täytyy hakee... kuhan saisin vaan pois nuo vanhat..
VINKKEJÄ JA KOKEMUKSIA TAAS TARVITAAN :shock:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Nipathan on ihan paperia, jos ei crc:llä ja nitkuttelemalla irtoa niin eikun vaan poikki ja poraamaan. :( Laittakaa palojen vaihdon yhteydessä kilo vaseliinia niihin nippoihinne niin niitten kanssa ei tarvitse nujuta, tarkistus kerran viikkoon että rasvaa riittää. 8) Ja ne kumiset hatutkaan ei ole siellä sen takia että nippa muistuttaisi enemmän ruosteista pippeliä, muistakaa laittaa nekin takaisin paikoilleen. :idea:

Viimeks tais katketa nippa joskus 80-luvulla... 8)
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Oliko se niin että pillillä käyttää punasena niitä nippoja?
Sitten oli että nappaa parikertaa siihen päähän vasaralla meleko kovaa ja koittaa sitten.
Sittenkun olet pihdeillä kääntänyt ne poikki, niin kääntelet vastakierretapilla tms pois.
Pro HVM
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lämmitä nippa punahehkuun, lyö vasaralla sen päähän (saa mennä vähän linttaan) ja pyöräytä pihdeillä auki.

Ellei ole kaasupillejä hitsaa mutteri nippaan ja väännä siitä.
wiimax.fi
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Ja jos ei löydy hitsivehkeitä niin liota maidossa niitä satuloita.Toimii kuulemma mainiosti ja nipat aukeaa.
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

kuulostaa pahalta :evil: varmaan katkee ja vanhat jengat jää sinne.. :cry:

ei ole pillejä.. kekkaillaan jotakin :wink:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Käy sitten vaikka tommonen:

Kuva
Pro HVM
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3627
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Ja kun lämmität sitä nippaa, niin käytä suojalaseja, nahkaessua ja mistä asusteista vaan ikinä kiksejä saatkaan. Räjähtäneen jarruletkun sisältö ei tee huoneenlämpöisenäkään iholle eetvarttia, saati sitten kiehuvana. :eec:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jospa ilmaat ne jarrut jarruletkun juuresta niin ei tarvitse käydä voimistelemaan joutavaa. :idea:
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

Rässi66 kirjoitti:Käy sitten vaikka tommonen:

Kuva
tuota mietin itsekkin.. saattaisin ostaa :D
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

JuMu S kirjoitti:Ja kun lämmität sitä nippaa, niin käytä suojalaseja, nahkaessua ja mistä asusteista vaan ikinä kiksejä saatkaan. Räjähtäneen jarruletkun sisältö ei tee huoneenlämpöisenäkään iholle eetvarttia, saati sitten kiehuvana. :eec:
ei polteta jarruletkua vaan nippaa :shock:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

HVM kirjoitti:Jospa ilmaat ne jarrut jarruletkun juuresta niin ei tarvitse käydä voimistelemaan joutavaa. :idea:
et ole tosissasi.. ei siitä voi ilmata.. vai voiko.. mitä,häh,täh.. eikös satulaan jää siten ilmaa.. ja mulla on oikeen sellanen paineilmakone jolla ilmataan.. kerää säiliöön nesteet, hyvä värkki..
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dollarihymy kirjoitti:
HVM kirjoitti:Jospa ilmaat ne jarrut jarruletkun juuresta niin ei tarvitse käydä voimistelemaan joutavaa. :idea:
et ole tosissasi.. ei siitä voi ilmata.. vai voiko.. mitä,häh,täh.. eikös satulaan jää siten ilmaa.. ja mulla on oikeen sellanen paineilmakone jolla ilmataan.. kerää säiliöön nesteet, hyvä värkki..
Kyllä voi ilmata. 8)
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

eli kumiputki liitin auki juuri ennen satulaa niin että vuotaa pikkasen.. poljinta painellen ja putken liitin takas kiinni.. NIINKÖ :wink: :roll:

ja toimii kanssa :?
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dollarihymy kirjoitti:eli kumiputki liitin auki juuri ennen satulaa niin että vuotaa pikkasen.. poljinta painellen ja putken liitin takas kiinni.. NIINKÖ :wink: :roll:

ja toimii kanssa :?
Menet sinne jarruletkulle ihmettelemään kun eukkos polokee jarrua. Eukko polkee polkimen pohjaan ja sinä löysäät letkun, letku löysällä kunnes poljin on pohjassa. Eukko pitää poljinta niin pitkään pohjassa ennenkuin letku on taas kiristetty. Ja eikun toistamaan. :idea:

Jos poljin menee lattiaan niin sitten pitää pumpata ensiksi painetta että poljin nousee ylös, muuten samoin kuin edellä.

Näin on toimittu monet kerrat, ei eroa milläänlailla nipan kautta ilmaamisesta. Kenties hieman sotkuisempaa touhua... :roll:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Tuo on hyvä vinkki joka toimii jonka Dealer ja Rässi66 sanoivat eli vasaralla muutama napakka isku nipan päähän ja sitten varovasti vääntämään.Tietysti toimii vielä paremmin jos on lämmitys vehkeet mutta moni pahannäköinen nippa on auennut ilmankin.Toimiva saattaa olla myös HVM:n konsti en ole koskaan tosin kokeillut koska nippa on aina auennut tavalla tai toisella.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

Vaikka saattaakin olla ylireagointia, niin jos vaihtaa jarrunesteet vaikka kerran kahteen vuoteen, ei ole iso kustannus (oliko 2 € / kpl) uusia nippojakin (pyöreiden ja murjottujen tilalle) ja laittaa vaseliinin kanssa paikalleen. Eihän ne tosin vanhatkaan yleensä ole hapettuneet kuin näkyvältä osaltaan, ihan puhdas metalli on kierteissä vaikka nipan pää olisi ihan musta. Mutta silti. Sanokaa mitä sanotte, minä uusin ainakin viimeksi :D
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

nyt on polttovehkeet ja uudet nipat.. jos ei sada illalla.. homma yritellään suorittaa :wink:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3627
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Sitä jarruletkujen poksahteluahan saattaa ilmetä vaikka vaan jarrua polkaistessa. Hellävarainen toholla lämmityskin saattaa siihen johtaa jos vaan alkaa letkun elinkaari olemaan loppupuolellansa.

Eräällä tutulla kuplamiehellä meinasi aikanaan käydä todella vanhanaikaisesti ilmaruuvia lämmitettäessä, kun letku poksahti silmille. Tosin onhan noissa rumpujarrujen sylintereissä vähemmän lämpiävää massaa kuin Mersun jarrusatuloissa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

onko takajarrusatuloissa 2MM KIERTEELLÄ ilmausruuvit???????????????

vai 1mm kierre.. perskules kun toisessa tuputetaan toisia ja niin edespäin..

kertokaa kuka tietää.. kiire JO :D :D
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

dollarihymy kirjoitti:onko takajarrusatuloissa 2MM KIERTEELLÄ ilmausruuvit???????????????

vai 1mm kierre.. perskules kun toisessa tuputetaan toisia ja niin edespäin..
Ilmausruuvit pitäisi olla samat edessä ja takana. Ainakin näin minulle sanottiin. Liekö tästä tiedosta apua mutta...

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

mulla ainaskin on edessä isommat :wink:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

On ne erilaiset, Motonet kertoo minkälaiset :) :

ETU:
Ilmausruuvi M8x1.25x35.5 (M9)

TAKA:
Ilmausruuvi M8x1.25x32.4 (M9)
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

nonniin johan tuli homma tehtyä..
kiitokset puhelin neuvonnasta dealerille..
empä voinut arvata takajarruneste säiliön olevan niin pieni.. homma onnistui hyvin kun vaan piti jarrunestesäiliötä piri pinnassa ilmauksen aikana.. ja ilmauksen hoiti alipaine imu systeemi.. hyvä peli :D

ja lämmittää piti vanhat nipat ..ei lähteneet sitten mitenkään irti muuten..

mutta nyt on hyvät jarrut.. PAITSI :abs: :evil:

no taas niihin sitten :wink:

kiitokset neuvoista ja vinkeistä :D :D
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Panitko dollarihymy ilmaisruuveihin tervaa, saa muuten auki 5:n vuoden päästä. :lol: ? :lol: Etkö tosiaan tiennyt, että takanesteet on piilossa säiliössä? :roll:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

hyvä mjo33400. minun terva pulloni on edelleen kaupassa :oops:

eli jäivät nipat ilman ... mutta mulla on sellanen kuvitelma tästä brojektista, jos tuohon autoon vielä jarrupaloja vaihdan sinne tulee uudet satulat samaan syssyyn.. ja se on silloin taas uusilla ilmaus ruuveilla..

eiköhän ne nyt 2v aukee.. :wink:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

ENKÄ MUUTEN TOSIAAN TIENNYT TAKANESTEIDEN OLEVAN PIILOSILLA :evil:

onneksi kännykkä on keksitty ja ihmiset ovat ystävällisen avuliaita :D
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuva

Kelpo ainetta pultteihin, ja tuoksuukin hyvältä.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 jarrut”