Isommat jarrut 300TDT:hen
Isommat jarrut 300TDT:hen
Hmmjoo, jos joskus toi Schize.. Sziser... Schvit.. Swittu...
Jos joskus toi isompi fööni eksyy tonne pellin alle,
niin tuli mieleen et jarruja vois vankistaa.
Mitäs on vaihtoehtoja?
EPCn käyttö on niin kesäterässä, etten saa siitä jarruosien numeroita ulos,
sanoo aina että kato std 124 mikrofikimiä. CDltä mikrovilimiä? Ei helekkari.
Tuon toisen topiksin mukaan 300TEn jarrukamat on samat ku 300TDT?
Sillonhan leimaukko laittaa märkää paperiin 220hp teholapulla?
Vai saako siihen vielä +20% päälle?
eBayssä oli S600 etupuristimet, mahtas riittää mutta saako ne kiinni?
Mitäs jos laittaa Zimmermanin/Aten sporttilevyt ja GreenStuffin palat.
Jalakaprässissä mennee itellä kympin sarja 400kg, mutta mitä jos vaimo ajjaa?
Vaihanko pitemmän varren jarrupolkimeen?
Jos joskus toi isompi fööni eksyy tonne pellin alle,
niin tuli mieleen et jarruja vois vankistaa.
Mitäs on vaihtoehtoja?
EPCn käyttö on niin kesäterässä, etten saa siitä jarruosien numeroita ulos,
sanoo aina että kato std 124 mikrofikimiä. CDltä mikrovilimiä? Ei helekkari.
Tuon toisen topiksin mukaan 300TEn jarrukamat on samat ku 300TDT?
Sillonhan leimaukko laittaa märkää paperiin 220hp teholapulla?
Vai saako siihen vielä +20% päälle?
eBayssä oli S600 etupuristimet, mahtas riittää mutta saako ne kiinni?
Mitäs jos laittaa Zimmermanin/Aten sporttilevyt ja GreenStuffin palat.
Jalakaprässissä mennee itellä kympin sarja 400kg, mutta mitä jos vaimo ajjaa?
Vaihanko pitemmän varren jarrupolkimeen?
Pro HVM
Re: Isommat jarrut 300TDT:hen
Mulla on toi palasatsi Zimmermanin levyjen kanssa ja pysähtyy mun mielestä ihan hyvin verrattuna alkuperäisiin. En sitten tiedä onko nuo palat hintansa väärtti, maksoivat muistaakseni enemmän kuin nuo levytRässi66 kirjoitti: Mitäs jos laittaa Zimmermanin/Aten sporttilevyt ja GreenStuffin palat.
Jalakaprässissä mennee itellä kympin sarja 400kg, mutta mitä jos vaimo ajjaa?
Vaihanko pitemmän varren jarrupolkimeen?
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Ne brembon punaiset 4 mäntäiset alumiinisatulat on sangen suosittuja.. joka merkkiin, koska ne sovitetaan aina sellaisella "tehdastekoisella" adapterilla... Muistaakseni joskus sai näitä halvalla seatin alkuperäisosana(joku cupra R tms.).
Sitten kahtelee luetteloista niihin sopivan mittaset levyt, ja sorvailee niihin mersun pulttijaon.
Sitten kahtelee luetteloista niihin sopivan mittaset levyt, ja sorvailee niihin mersun pulttijaon.
Jos ei kulje niin kromaa se.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Saan Koivuselta viim. alkuviikosta tietoa mitä heillä on tarjota ja mihin hintaan...Aten satsia on ainakin ( satulat, levyt, palat, letkut ) ...Zimmermanin sport levyjä ...Ferodon palaa...
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Duunista,ja hyvään pöydän alta hintaan 120e yht levyt/palat,muuten ois maksanu reippaasti enemmän.Rässi66 kirjoitti:Hienot on, mistä ja paljonko?EzKo kirjoitti:Jarruista puheenollen niin tässä on mun jarrupäivitys tänään sain,takalevyt/palat tulee myöhemmin.
Edelleen tuo teholappu kysymys askarruttaa?
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Tehorajaahan nuo ei voi nostaa, koska kuitenkin vakiomittaset osat. Jarruteho ei juurikaan kasva, joskin lämpöongelmat vähenee.Rässi66 kirjoitti: Edelleen tuo teholappu kysymys askarruttaa?
Ne 500E jarrut siinä mielessä hyvät, että ne on reilusti tehokkaammasta autosta ja ei tarvi insseille kertoa mutua niitten tehosta.
Sinänsä tehorajat ei nouse ennenkuin muukin tekniikka on samaa kuin vertailuauto. Virallisesti esim. 300E malliin ei saisi laskea sitä +20% tehoa, kun tehokkaampia saman korisiakin löytyy.
Jos ei kulje niin kromaa se.
55E:n jarrut on hyvä valinta kunhan ottaa ne sellaisesta ettei tartte vaihtaa alatukivarsia uudempiin eli niihin, joissa on alapallo kiinteesti varressa. Mulla on omassa 500SL:n jarrut jotka passaa suoraan kunhan ovat -91 - 9/92 ikäisestä. Runkoon 067 F 103936 saakka pitäis olla ns. vanhempi malli. Nelimäntäinen ja fedoron palojen kanssa puree kuin tauti verrattuna orggiksiin. Mulla ei oo racing-levyjä kun ne taas syö tuota palaa niinkuin juustohöylällä vetelis mutta levyt alkaa olla hiukan lopussa vuoden ajamisen jälkeen ja vaihtuvat kyllä johonkin laadukkaampaan....Jarno.V kirjoitti:Virallisesti esim. 300E malliin ei saisi laskea sitä +20% tehoa, kun tehokkaampia saman korisiakin löytyy.Rässi66 kirjoitti: Edelleen tuo teholappu kysymys askarruttaa?
Ja teholapusta - kts jarno v. edellä puhuu asiaa. Eli mallisarjan tehokkaimpaan voi verrata 20% tehokkaampaa lappua mutta esim 300TE pitää olla alle tai sama teho. Tosin onko farmaria tehokkaampana kuin tuo 300TE ??? Ja voiko verrata sedania ja farkkua - en tiedä kun mulla on tehot kasvaneet vain 135,1 wattiin vai olikos se kilowattiin
Tehokkain satakakslankkufarkku oli E 320 T/320 TE/300 TE-24, joissa kaikissa 220 hummaa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Niinpäs olikin - tuli tuo aikoinaan selviteltyä. Eli mitään edellämainittuja ei kannata vertailukohteena käyttää vaan tyytyä 180+ heppaiseen 300TE:hen. Nuissa uudemmissa on myös ne "paskemmat" alatukivarret edessä - samoin kuin E500:ssa jne.luokyio kirjoitti:Tehokkain satakakslankkufarkku oli E 320 T/320 TE/300 TE-24, joissa kaikissa 220 hummaa.
Vakiokoon jarrut saa paremmiksi kunnon levyillä/paloilla.
Hieman OT, mutta itse tilasin juuri eilen tuohon 500:seen Taroxin levyt ja Ferodon palat. Jarrulevyt n.400€ ja jarrupalat 150€. Taakse pitäis kanssa jossain vaiheessa hommata, mutta ensin pitää selvittää ovatko tuossa samat levyt takana kuin ekoissa R129 SL:ssä.