Isommat jarrut 300TDT:hen

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Isommat jarrut 300TDT:hen

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Hmmjoo, jos joskus toi Schize.. Sziser... Schvit.. Swittu...
Jos joskus toi isompi fööni eksyy tonne pellin alle,
niin tuli mieleen et jarruja vois vankistaa.
Mitäs on vaihtoehtoja?

EPCn käyttö on niin kesäterässä, etten saa siitä jarruosien numeroita ulos,
sanoo aina että kato std 124 mikrofikimiä. CDltä mikrovilimiä? Ei helekkari. :ttu:

Tuon toisen topiksin mukaan 300TEn jarrukamat on samat ku 300TDT?
Sillonhan leimaukko laittaa märkää paperiin 220hp teholapulla?
Vai saako siihen vielä +20% päälle?
eBayssä oli S600 etupuristimet, mahtas riittää mutta saako ne kiinni?

Mitäs jos laittaa Zimmermanin/Aten sporttilevyt ja GreenStuffin palat.
Jalakaprässissä mennee itellä kympin sarja 400kg, mutta mitä jos vaimo ajjaa?
Vaihanko pitemmän varren jarrupolkimeen?
Pro HVM
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Rakentelet hytrallisesti tehostetut jarrut, paineet perän tasonsäädöltä, vaikkapa. :D Jos paine ei riitä, niin sitten massikan pumppu koneen kylkeen, niin johan rupeaa sylinterit liikkumaan. Niin sylinteri. No sen voi lainata vaikka naapurin mehtäkonneen puomistosta. :D
BMW 318d -09
Petri K
Viestit: 85
Liittynyt: 27.3.2006 10:30

Re: Isommat jarrut 300TDT:hen

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Rässi66 kirjoitti: Mitäs jos laittaa Zimmermanin/Aten sporttilevyt ja GreenStuffin palat.
Jalakaprässissä mennee itellä kympin sarja 400kg, mutta mitä jos vaimo ajjaa?
Vaihanko pitemmän varren jarrupolkimeen?
Mulla on toi palasatsi Zimmermanin levyjen kanssa ja pysähtyy mun mielestä ihan hyvin verrattuna alkuperäisiin. En sitten tiedä onko nuo palat hintansa väärtti, maksoivat muistaakseni enemmän kuin nuo levyt
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Ne brembon punaiset 4 mäntäiset alumiinisatulat on sangen suosittuja.. joka merkkiin, koska ne sovitetaan aina sellaisella "tehdastekoisella" adapterilla... Muistaakseni joskus sai näitä halvalla seatin alkuperäisosana(joku cupra R tms.).
Sitten kahtelee luetteloista niihin sopivan mittaset levyt, ja sorvailee niihin mersun pulttijaon.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Eikös se Mauri laittanut 500sen satulat ja levyt aikoinaan omaan 300TDThensä. Muistaakseni vanhalla puolella oli joskus siitä ihan kuvallinen selostus. Ne taisi sopia jopa heittämällä, eikä hintakaan ollut ihan mahdoton.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Saan Koivuselta viim. alkuviikosta tietoa mitä heillä on tarjota ja mihin hintaan...Aten satsia on ainakin ( satulat, levyt, palat, letkut ) ...Zimmermanin sport levyjä ...Ferodon palaa...:roll: :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Lucky-Dog kirjoitti:Saan Koivuselta viim. alkuviikosta tietoa mitä heillä on tarjota ja mihin hintaan...Aten satsia on ainakin ( satulat, levyt, palat, letkut ) ...Zimmermanin sport levyjä ...Ferodon palaa...:roll: :roll:
Täällä ollaan kuulolla.

:D
Pro HVM
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Jarruista puheenollen niin tässä on mun jarrupäivitys :D tänään sain,takalevyt/palat tulee myöhemmin.
Kuva
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

EzKo kirjoitti:Jarruista puheenollen niin tässä on mun jarrupäivitys :D tänään sain,takalevyt/palat tulee myöhemmin.
Hienot on, mistä ja paljonko?

Edelleen tuo teholappu kysymys askarruttaa?
Pro HVM
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Rässi66 kirjoitti:
EzKo kirjoitti:Jarruista puheenollen niin tässä on mun jarrupäivitys :D tänään sain,takalevyt/palat tulee myöhemmin.
Hienot on, mistä ja paljonko?

Edelleen tuo teholappu kysymys askarruttaa?
Duunista,ja hyvään pöydän alta hintaan 120e yht levyt/palat,muuten ois maksanu reippaasti enemmän.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Rässi66 kirjoitti: Edelleen tuo teholappu kysymys askarruttaa?
Tehorajaahan nuo ei voi nostaa, koska kuitenkin vakiomittaset osat. Jarruteho ei juurikaan kasva, joskin lämpöongelmat vähenee.
Ne 500E jarrut siinä mielessä hyvät, että ne on reilusti tehokkaammasta autosta ja ei tarvi insseille kertoa mutua niitten tehosta.
Sinänsä tehorajat ei nouse ennenkuin muukin tekniikka on samaa kuin vertailuauto. Virallisesti esim. 300E malliin ei saisi laskea sitä +20% tehoa, kun tehokkaampia saman korisiakin löytyy.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Jarno.V kirjoitti:
Rässi66 kirjoitti: Edelleen tuo teholappu kysymys askarruttaa?
Virallisesti esim. 300E malliin ei saisi laskea sitä +20% tehoa, kun tehokkaampia saman korisiakin löytyy.
55E:n jarrut on hyvä valinta kunhan ottaa ne sellaisesta ettei tartte vaihtaa alatukivarsia uudempiin eli niihin, joissa on alapallo kiinteesti varressa. Mulla on omassa 500SL:n jarrut jotka passaa suoraan kunhan ovat -91 - 9/92 ikäisestä. Runkoon 067 F 103936 saakka pitäis olla ns. vanhempi malli. Nelimäntäinen ja fedoron palojen kanssa puree kuin tauti verrattuna orggiksiin. Mulla ei oo racing-levyjä kun ne taas syö tuota palaa niinkuin juustohöylällä vetelis mutta levyt alkaa olla hiukan lopussa vuoden ajamisen jälkeen ja vaihtuvat kyllä johonkin laadukkaampaan....

Ja teholapusta - kts jarno v. edellä puhuu asiaa. Eli mallisarjan tehokkaimpaan voi verrata 20% tehokkaampaa lappua mutta esim 300TE pitää olla alle tai sama teho. Tosin onko farmaria tehokkaampana kuin tuo 300TE ??? Ja voiko verrata sedania ja farkkua - en tiedä kun mulla on tehot kasvaneet vain 135,1 wattiin vai olikos se kilowattiin :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Tehokkain satakakslankkufarkku oli E 320 T/320 TE/300 TE-24, joissa kaikissa 220 hummaa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

luokyio kirjoitti:Tehokkain satakakslankkufarkku oli E 320 T/320 TE/300 TE-24, joissa kaikissa 220 hummaa.
Niinpäs olikin - tuli tuo aikoinaan selviteltyä. Eli mitään edellämainittuja ei kannata vertailukohteena käyttää vaan tyytyä 180+ heppaiseen 300TE:hen. Nuissa uudemmissa on myös ne "paskemmat" alatukivarret edessä - samoin kuin E500:ssa jne.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Löytys -91 300SE:n puristimet, nämäkö nyt olisivat käypäset?
Pro HVM
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Rässi66 kirjoitti:Löytys -91 300SE:n puristimet, nämäkö nyt olisivat käypäset?
Eipäs taija olla - koitappa ehtiä semmoset SL eli W129 sarjan osat sarjanumeroita mitä eellä mainihtin.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

XUX63 kirjoitti: Ja voiko verrata sedania ja farkkua - en tiedä kun mulla on tehot kasvaneet vain 135,1 wattiin vai olikos se kilowattiin :roll:
Laissa puhutaan mallisarjasta. Mallisarja ei ole sama kuin korimalli. Eli sedanin pitäisi kelvata farmarin vertailuautoksi.
I drive an Opel. What's your excuse?
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Vakiokoon jarrut saa paremmiksi kunnon levyillä/paloilla.

Viesti Kirjoittaja Aki »

Hieman OT, mutta itse tilasin juuri eilen tuohon 500:seen Taroxin levyt ja Ferodon palat. Jarrulevyt n.400€ ja jarrupalat 150€. Taakse pitäis kanssa jossain vaiheessa hommata, mutta ensin pitää selvittää ovatko tuossa samat levyt takana kuin ekoissa R129 SL:ssä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 jarrut”