etu jarrut ei ilmaannu, kiire!!

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

etu jarrut ei ilmaannu, kiire!!

Viesti Kirjoittaja jussaP »

elikkäs kävin tuossa maanantaina konttorilla hakeen vikalistaa tuohon 300 turbo riisseliin.. katsastus setä tuumasi että etujarruletkut on hapristunu sen verran pahasti että menee vaihtoon... no minä siinä sitte vaihdoin uudet letkut ja ajattelin että vetästään samalla uudet kupariputket ruostuneitten rautasten tilalle... no asennus hommat sujui ihan ok mutta mutta... ilmaus ruuvit meni molemmista satuloista poikki lämmittämisestä ja crc:n ruikkimisesta huolimatta.... tuli sitten mieleen että kesällä tuli ilmattua w123 jarrut siten että löysäsin vain jarruletkua satulasta ja homma toimi 8) mutta w124 ei homma jostain syystä toiminutkaan :( tässä nyt useita kertoja tullut koitettua mutta jarruissa vaan on ja pysyy ilma...
olis kiire saaha kuntoon kun tarvis huomenna iltapäivästä autoa (tämän lyhkäsen ajon voi saada hoidettua laina autolla) tai sitten viimeistään perjantai aamuksi tarvis oman auton kun olis pitempä "pakollinen" reissu tiedossa eikä viittis laina autolla lähteä...

Nyt olisi hyvät neuvot kalliit että miten homman sais onnistuun...
ai niin joo autossa on abs jarrut ja vm on -90 jos sillä on jotakin merkitystä
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

jos ilmausruuveista olis jääny edes nysät niin niihin voi kokeilla hitsata esim mutterin jolla sitten pyörittää ruuvin pois reijästä..
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

huonosti tulee ilma pois tuolla tavalla kun kerroit..ei muutakun pora käteen ja ilma ruuvin nysät pois.tai sitte ostat hyvät käytetyt satulat.ei noi oo enää hinnan kirois käytettynä :D .
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jussaP »

keltsi kirjoitti:huonosti tulee ilma pois tuolla tavalla kun kerroit..ei muutakun pora käteen ja ilma ruuvin nysät pois.tai sitte ostat hyvät käytetyt satulat.ei noi oo enää hinnan kirois käytettynä :D .
noo siinä on sitte sama ongelma jos käytetyt ostaa.... eli ilmaus ruuvit on niin mädät ettei saa irti ehjänä
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
t.eskola
Viestit: 183
Liittynyt: 05.1.2011 21:41

Viesti Kirjoittaja t.eskola »

Sama ongelma täälläkin aloin äsken jarrunesteiden vaihtoon, ja kappas, jarrusatulan nippaa ei näy missään. Katki näyttäis olevan. Jäipi nesteet vaihtamatta kun ei jaksanut alkaa nippaa nysvätä irti. Em. tavalla on itsekin tullut nysät poistettua. Eli hitsaa jotain kiinni ja ruuvaa nysän irti.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

porallakin tosiaan onnistuu, mutta täytyy muistaa olla tosi varoivainen ettei poraa liian syvään... muutaman kerran oon porannu (liika syvälle) :oops:
® Mesen linttaklubi
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jussaP »

kävin hakemassa kaverilta toiset jarrusatulat joista sai ilmaus ruuvit ehjänä irti :) aamusta pitäis alkaa väsäileen paikoilleen 8)
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

jussaP kirjoitti:kävin hakemassa kaverilta toiset jarrusatulat joista sai ilmaus ruuvit ehjänä irti :) aamusta pitäis alkaa väsäileen paikoilleen 8)
Voiskos sen tehostimen luona olevan jarrupääsylinterin ilmaus auttaa, jos jotenkin sinnekkin päässy>mulla aikoinaan samat kujeet 124 2.0D:ssä kunnes hokasin vahingossa koittaa pääsylinterin puoleltakin ja olihan siellä syy "kumipallo" polkimeen.> No jaa eipäs ollu absit vielä tuossa kärryssä joten liekkö turha vinkki?
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Kannattaa sitten pitää kuppi täynnä nestettä, kun ilmaa takajarrut.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kyllä se on säiliö pijettvä kunnolla täynnä, ilimaa sitten eestä taikka takkaa :wink:
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

No niinpä tietenkin. Vaan joillain on kuppi puoliksi täynnä ja toisilla puoliksi tyhjä.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Jarkko N kirjoitti:No niinpä tietenkin. Vaan joillain on kuppi puoliksi täynnä ja toisilla puoliksi tyhjä.
tää sun viimeeksi mainittema onkin sitten ilma jarrut :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 jarrut”