En tiedä millainen kiristyssyteemi W124:sen seisontajarrussa on, mutta minulla oli samntyyppinen vika W123:sessa viime vuonna, että poljin ei palauttanut kunnolla. Syynä oli auton alla olevan kiristyspultti oli päässyt sivusta luiskahtamaan väärään väliin, koska seisontajarruja kiristettäessä edellisellä kerralla oli jäänytpultti väärään asentoon. Pultin päässä on sellainen lattaosa, joka pitää olla juurikin oikein päin. Jos W124:sessa on sama systeemi niin sitten vika voi olla siinä.
Sellaisen huomion olen tehnyt, että W124:sen seisontajarru on tehottomampi kuin W123:sessa. On W124:sessa tehoa, mutta vaatii mielestäni selvästi kovemman poljinvoiman, että tehon saa ulos. Näin ainakin meillä olen todennut kaksi W124:sta vastaan yksi W123:nen. W123:sen seisontajarrun saa löysemmällä poljinvoimalla pitämään kunnolla. Taitaa olla W123:sessa pitempi seisontajarrupoljin, joten sillä saa paremman väännön. Hitto mähän löydän aina uusia ominaisuuksia missä W123:nen on parempi kuin W124:nen-vaikka mulla ei ole edes W123-lasit päässä
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Mähän tein jo aikoja sitten toiselle foorumille vertailun W123 vs. W124 ja löysin monta kohtaa, jossa W123 on etevämpi, mutta tuota seisontajarruhommaa en tuolloin huomannut listata-en muista oliko siellä mainintaa myöskään takertelevasta magneettiventtiilistä yms. seikoista joita on tullut sen jälkeen todettua.