Abs valo syttyy ajaessa?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Abs valo syttyy ajaessa?

Viesti Kirjoittaja terde »

Tuollainen ongelma, abs valo syttyy kun nopeus nousee 70:iin. Vika ilmeni kun vaihdoin perän. Kolmella eri tunnistimella olen kokeillut aina sama vaiva. Abskehä perässä näyttää täysin ehjältä ja on oikeassa kohdassa tunnistimen reikään nähden. Onko kellään ollu vastaavanlaista ongelmaa?

-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Pikku Myy
Viestit: 3379
Liittynyt: 21.9.2005 19:49
Paikkakunta: pianotehtaan kupeessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pikku Myy »

Mittari valehtelee ja sie ajat liian lujaa :arrow: ABS-valo kehottaa laskemaan nopeutta?

Anteeksi, oli ihan pakko, en voinut itselleni mitään :oops:
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

muuttuiko perävälitys kuinka radikaalisti?

joku joskus mainitsi että ku perävälitys muuttuu riittävästi niin sit joutuu uusia abs yksikön tms

mulla lakkas valo palamasta ku otin enimmät savut pois takarenkaista :twisted: (rengas tais pienetä just sopivasti tai sit vika vain sattui korjaantua ku räppäsin liittimiä siinä saman illan tienoilla :roll: )
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Eri kokoiset renkaat etu-ja taka-akselilla?

EDIT: Jaa niin peräkin vaihdettu.No Terhohan siitä jo sitten sanoikin
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Vaihtuiko välitys samalla? Onkohan Mersuissa siinä ABS hammaskehässä takana kompensoitu kulloinenkin perävälitys, että sen tunnistimen antaman signaalin taajuus pysyisi samana? Siis siten että se taajuus olisi sama eri välityksisillä perillä samassa nopeudessa. Vai onko kehä aina sama, ja ABS:lle pitää jotenkin opettaa uusi taajuus välityksen muututtua? Vai onko kenties etuvillarien kehät vaihdettava eri hammasluvulle. (Kuulostaa hullulta mutta varmaan helpommin availtavissa ja isommat ne kiekot.) Joku jippohan siinä on oltava, sehän herjaa jo renkaiden pienestä kokoerosta.

Itteäkin aihe kiinnostaa, jos joskus vaihtelisi harvemman perän. :?

Edit: Jaa siellä ehittiin jo kysellä samaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja terde »

Terho P kirjoitti:muuttuiko perävälitys kuinka radikaalisti?
Välitys vaihtu 3.23:sta 3.07:aan. Edellinen muutos 3.46:sta 3.23:een ei aiheuttanut ongelmia. Kehän hammasmäärän pystyy laskemaan tunnistimen reijästä. En kyllä usko että välityksen muutos vaikuttaa, muutama vuosi takaperin vaihdoin 300CE:en perän 3.67:sta 3.07:aan ilman mitään ongelmia.
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja terde »

Luulen ratkaisseeni vian. Tuo perä jonka laitoin oli mulla levällään, 3.07 välitys oli ilman Absia oleva. Eli kasasin nuo sisäkalut absilliseen kuoreen ja puuttuvan absikehän otin 3.46 välityksestä ja laitoin harvempaan,tietämättä että erivälityksillä on oma määrä hampaita. Venäläisten sivuilta pääsin hammasmääristä kiinni. 3.46:ssa on 28 hammasta,3.07:ssa on 31 hammasta. Että tämmönen tapaus. Pitää hankkia oikea kehä ja perä osiks ja vkehä vaihtoon. Onneks tuo ei oo kovin kummonen juttu kun vaan on sopivsti aikaa ruveta puuhastelemaan. Ja sit ette naura tietämättömyydelleni/ tyhmyydelleni. :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

terde kirjoitti:Ja sit ette naura tietämättömyydelleni/ tyhmyydelleni. :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Emme todellakaan, ei täällä ole ollut ketään tapana pilkata. Itse en edes tiennyt, että siellä perässä on jotain hampaita ABSia varten :shock:.

Aina sitä viisastuu kun tätä foorumia lueskelee. Taidanpa lukea jatkossakin :D.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

terde kirjoitti:Luulen ratkaisseeni vian. Tuo perä jonka laitoin oli mulla levällään, 3.07 välitys oli ilman Absia oleva. Eli kasasin nuo sisäkalut absilliseen kuoreen ja puuttuvan absikehän otin 3.46 välityksestä ja laitoin harvempaan,tietämättä että erivälityksillä on oma määrä hampaita. Venäläisten sivuilta pääsin hammasmääristä kiinni. 3.46:ssa on 28 hammasta,3.07:ssa on 31 hammasta. Että tämmönen tapaus. Pitää hankkia oikea kehä ja perä osiks ja vkehä vaihtoon. Onneks tuo ei oo kovin kummonen juttu kun vaan on sopivsti aikaa ruveta puuhastelemaan. Ja sit ette naura tietämättömyydelleni/ tyhmyydelleni. :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
-Tero
No niin ratkesihan tuokin homma. Eli siis jos absillisen perän vaihtaa toiseen samanlaiseen jossa eri välitys, niin ABS impulssin taajuuden ei pitäsi juuri muuttua jois siellä on kyseiseen välitykseen oikea hammaskehä paikallaan.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
peehoo7
Viestit: 326
Liittynyt: 15.10.2005 1:39
Paikkakunta: KEMPELE

Viesti Kirjoittaja peehoo7 »

-Tero[/quote]No niin ratkesihan tuokin homma. Eli siis jos absillisen perän vaihtaa toiseen samanlaiseen jossa eri välitys, niin ABS impulssin taajuuden ei pitäsi juuri muuttua jois siellä on kyseiseen välitykseen oikea hammaskehä paikallaan.[/quote]

Juurikin noin minunkin mielestä.
Minä tein juuri saman mokan kuin terde, kun sotkin 124: sen ja c mallin perän osia keskenään . Tuuria oli sen verran että sytytti valon vasta 110 km/h vauhdeissa kun oli alla i85/65 - 15 kummit. Kun vaihdoin renkaat 195/ 65 - 15 kokoon vika poistui. En meinannut ensin uskoa todeksi joten käytin uudelleen 185:set alla ja vika palasi. Antaa ilmeisesti jonkun prosentti määrän anteekisi pyörimiseroissa ja se suhde muuttui isommilla renkailla.
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 jarrut”