Moro,
Saa sitä manata automaattimersut alimpaan helevettiin jos niin tuntuu kun joskus, erittäin kummalisissa asioiden yhteensattumien summassa takana paukkuu.
No mutta minulla kävi näin.
Peruuttamisen jälkeen ja siitä liikkeelle lähtiessä kun ei ihan ryömimällä lähde kuulu pauke, aluksi hätäilin että nyt on matikki ja laatikot paskana eikä vaihde kytkeydy muutakuin kaasulla...mutta tunsin kuinka vahde kytkeytyy ennen jarrujen päästöä joten hämmennys jatkukoon
Tämän jälkeen syväluotaavaa paukediaknoosia tehdessäni käännyin jo perän/vetareiden puoleen että perän lukko siellä hirttänyt kiinni ja paukkuu auki. Lähtiessä tuntuu kuinka perseessä kolahtaa mutta ääni tulee kyllä renkaiden kohdalta ? Ihan selvästi tuntuu myös että siellä on jokin kiinni ja paukkeen jälkeen vapautuu, mikä ihme se on ?
En jaksanut uskoa että kyseessä olisi pyöränpulttien kiinniottaminen käsijarrukenkien kiinnitysjousiin ja pauketutkimus jatkukoon.
Viimeisellä pauketutkimus retkellä huomasin kuin pauke vaimentuu vaimentumistaan kunnes viimeisellä kerralla kuulu vain pikku pauk.. Tämän jälkeen en saanutkaan persettä paukkumaan en sitten millään....Tosin eukko joskus valittaa tuosta toisen perän paukkeestä
Nojoo, ei jaksa ennään kirjottaa...jarrupalathan siellä mureni kässiin:
Vaikea kamerralla vangita noita parhaita paloja:
Sai muuten jarrulevyistäkin taputella noita palojen paloja irti
-Risto
S124 takapään kummallinen pauke.
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
S124 takapään kummallinen pauke.
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
En tiedä, aika herkästi männät kyllä painu sisään joten saatto vanhuuttaan vaan tehä tollaista En ainakaan huoltokirjasta oo löytäny merkintää takapalojen vaihdosta vaikka etujarruja on vaihdeltuMika.T kirjoitti:Oisko tuosaa käynyt niin että takasatulat on jumissa ja palat kuumentuneet liikaa.
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Kesällä ostin W 126:een takajarrupalat ja tein samalla hintavertailua. Tarvikepalat (taka-akselille eli neljä palaa) maksoivat 15 egeä, alkuperäisosat Veholta 27 egeä. Ostin alkuperäiset palat, jotka liikkeessä käsin hypistellessäkin olivat eivan eri laatuluokkaa kuin tarvikepalat.
Silloin kun olin vielä W 123:n onnellinen omistaja, vaihdoin taakse tarvikepalat. Voi sitä rähjäämistä! Takajarruissa oli aina jotakin outoa ja murheet loppuivat, kun ostin orkkispalat tilalle. Enää en ole säästellyt jarrupaloissa, vaikka hinta onkin kaksinkertainen Veholla.
Kaikkia varaosia ei tietenkään kannata Veholta ostaa, mutta jarrupalat nyt ainakin.
Silloin kun olin vielä W 123:n onnellinen omistaja, vaihdoin taakse tarvikepalat. Voi sitä rähjäämistä! Takajarruissa oli aina jotakin outoa ja murheet loppuivat, kun ostin orkkispalat tilalle. Enää en ole säästellyt jarrupaloissa, vaikka hinta onkin kaksinkertainen Veholla.
Kaikkia varaosia ei tietenkään kannata Veholta ostaa, mutta jarrupalat nyt ainakin.
SELlisti