Varaosien laadusta

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
propje
Viestit: 51
Liittynyt: 17.10.2006 15:58
Paikkakunta: Laukaa

Varaosien laadusta

Viesti Kirjoittaja propje »

Onko hyviä vai huonoja kokemuksia Motonetin jousista ja painepalloista esim 123:n tasonsäädössä? Ne kun olis jonkun kympin halvempia kuin KL:ssä, kysyy nim. "säästinkö taas väärässä paikassa".
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Re: Varaosien laadusta

Viesti Kirjoittaja Heavy »

propje kirjoitti:Onko hyviä vai huonoja kokemuksia Motonetin jousista ja painepalloista esim 123:n tasonsäädössä? Ne kun olis jonkun kympin halvempia kuin KL:ssä, kysyy nim. "säästinkö taas väärässä paikassa".
Jotenkin voisi kuvitella, että noita painepalloja ei ole kuin yksiä. Siis kuvittelisin, että ovat kaikki saman valmistajan tekemiä. Toki voin olla väärässäkin. Ovat kuitenkin noita vähän "harvinaisempia" osia.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
propje
Viestit: 51
Liittynyt: 17.10.2006 15:58
Paikkakunta: Laukaa

Aina vaan palloista

Viesti Kirjoittaja propje »

Ostin nyt sitten Motonetin jouset ja pallot 123 farmariin. Avasin paketin ja jouset ovat kyllä samanlaiset mutta palloissa on pieni kokoero. Toinen on bilsteinin ja toinen jonkun muun valmistama. Kiinnikkeet samat. Varaosanumerotkin on myös samat mutta jäi vaivaamaan, että onko noissa jotain eroa käytännössä? Tuntuis että olis hyvä olla parettain just samat vai oonko nyt vähä pikkumainen....
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

propje kirjoitti:Ostin nyt sitten Motonetin jouset ja pallot 123 farmariin. Avasin paketin ja jouset ovat kyllä samanlaiset mutta palloissa on pieni kokoero. Toinen on bilsteinin ja toinen jonkun muun valmistama. Kiinnikkeet samat. Varaosanumerotkin on myös samat mutta jäi vaivaamaan, että onko noissa jotain eroa käytännössä? Tuntuis että olis hyvä olla parettain just samat vai oonko nyt vähä pikkumainen....
Vanhat paineakut ovat suuremmat kooltaan sekä painoltaan ja ne voidaan korvata uudemmilla ja pienemmillä. Kokoero on selkeästi havaittavissa. Muutos tapahtui toukokuussa 1978. Eli Kesäkuussa 1978 oli jo nuo uudemmat paineakut käytössä. Itsellä oli nuo vanhat paineakut juuri tuota vanhempaa mallia. Niin ja minä siis vaihdoin nuo uudemmat tilalle itselle. Onko sinun W123 mitä vuosimallia?
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
propje
Viestit: 51
Liittynyt: 17.10.2006 15:58
Paikkakunta: Laukaa

Voe palleron pallerot

Viesti Kirjoittaja propje »

Vm on 83. Näiden uusien pallojen kokoero on kyllä aika pieni, toisessa on valmistusvuosi 2003, siitä bilsteinistä en vuosilukua löytäny. Soitin jo sitte motonettiin ja ne sano ton olevan ok eli alle vaan. Uskotaan sitte ja katsotaan onko mitään käytännön eroa noissa...
Tuli mieleen sitte toinen asia nimittäin ne pallojen ja pumppujen väliset putket. Kurkistelin tänään pumppujen putkien yläpään kiinnityksiin ja oli ne mahdottoman ruosteisen näköisiä, varsinkin liittimet. Onko tietoa minkä kokosia putkia ja putkiliittimiä siellä liitoksissa on niin voisi tehdä uusia valmiiksi kun ne kuitenkin hajoavat irrotettaessa. Vois tehä putket myös venttiilille valmiiksi. Oisko ihan tavallisia putkikierteitä vai mitä ne on? Vai kannattaisko ostaa valmiita jos niitä vaan on...
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

propje kirjoitti:Vm on 83. Näiden uusien pallojen kokoero on kyllä aika pieni, toisessa on valmistusvuosi 2003, siitä bilsteinistä en vuosilukua löytäny. Soitin jo sitte motonettiin ja ne sano ton olevan ok eli alle vaan. Uskotaan sitte ja katsotaan onko mitään käytännön eroa noissa...
Tuli mieleen sitte toinen asia nimittäin ne pallojen ja pumppujen väliset putket. Kurkistelin tänään pumppujen putkien yläpään kiinnityksiin ja oli ne mahdottoman ruosteisen näköisiä, varsinkin liittimet. Onko tietoa minkä kokosia putkia ja putkiliittimiä siellä liitoksissa on niin voisi tehdä uusia valmiiksi kun ne kuitenkin hajoavat irrotettaessa. Vois tehä putket myös venttiilille valmiiksi. Oisko ihan tavallisia putkikierteitä vai mitä ne on? Vai kannattaisko ostaa valmiita jos niitä vaan on...
Eli siis tuossahan on yksi pumppu koneen edessä joka pumppaa öljyä säätöventtiilille ja siitä sitten menee öljy niille paineakuille ja niistä iskareille. Keulalta tulevat putket ovat sitä paksumpaa jarruputkea ja säätöventtiililtä paineakuille menevät normaalia jarruputkea. Paineakuilta iskareille sitten menee vähän paksummat letkut. Jos ei halua itse tehdä tai teetättää noita putkia niin kaikkia saa valmiina Veholta, se ei ole ongelma.

Lukaiseppa tämä juttu läpi. Siinä on aika paljon juttua tuosta tasonsäädöstä ja sen korjauksesta.

Tasonsäädön korjauksesta
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
propje
Viestit: 51
Liittynyt: 17.10.2006 15:58
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja propje »

Kiitoksia vain ohjeista, hyvät ohjeet näky olevan. Nyt tää näyttää jo niin selvältä että ens viikolla tehdään tääkin remppa pois jotta päästään sitten vaikka seuraavan vian eli vuotavan römperin kimppuun....
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 alusta”