w123 1981 230e

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
aamuna87
Viestit: 78
Liittynyt: 12.6.2007 20:18
Paikkakunta: Kuopio

w123 1981 230e

Viesti Kirjoittaja aamuna87 »

Eli omistan otsikon mukaisen auton. Nyt olisi haluja saada autoa laskettua
hiukan alemmas, ei paljoa. (30mm?) Niin ja hiukan jäykemmäx!

Osaako kukaan sanoa saako tähän valmiita alusta satseja ja mistä ja hinta?

En ole ennen hirveästi hommaillut alusta hommia, joten kysyn typeränä
tämänkin: Onnistuuko pelkkien jousien vaihdolla??? :oops:

Olisiko jollain nurkissa lojumassa tähän tarkoitukseen sopivia jousia.
:?: :!: :?:
Avatar
^^Club
Viestit: 356
Liittynyt: 01.10.2005 15:45
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja ^^Club »

Omassa Mersussa on Cobran -40 mm jousisetti vakio iskareilla. Jouset tilasin http://www.eurovanne.fi . Tuo setti laski ainakin minun Mersua n.40-50mm.
Tietääkö kukaan saako w123:seen lyhyempiä iskareita?
Mercedes Benz s124 300TD -91 "käyttis"
Mercedes Benz w123 300DA -77 "Kesä auto"
Mercedes Benz w123 200D->300D -77 "Ikuisuusrojekti"

ex:
Mercedes Benz w201 250D -87
Mercedes Benz S123 240TD -79
Mercedes Benz w123 240D -84
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja ArPi »

Completos:illa on jousia ja iskareita myynnissä. Iskarit taitaa olla ihan vakio pituiset, vaikka lukee että toimii hyvin myös 30-40mm madalluksella. Toimiihan ne kaikki uutena varsinkin.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
HVM

Re: w123 1981 230e

Viesti Kirjoittaja HVM »

aamuna87 kirjoitti:Eli omistan otsikon mukaisen auton. Nyt olisi haluja saada autoa laskettua
hiukan alemmas, ei paljoa. (30mm?) Niin ja hiukan jäykemmäx!

Osaako kukaan sanoa saako tähän valmiita alusta satseja ja mistä ja hinta?

En ole ennen hirveästi hommaillut alusta hommia, joten kysyn typeränä
tämänkin: Onnistuuko pelkkien jousien vaihdolla??? :oops:

Olisiko jollain nurkissa lojumassa tähän tarkoitukseen sopivia jousia.
:?: :!: :?:
No joko on rälläkkä kourassa? :idea: Kierros jousesta pois, ja entiset iskarit pelaa hyvin. :idea:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaihtelin tuossa päivänä muutamana 124 200D:hen uudet etujouset paikalleen, joku jästipää oli rääläköinyt edellisistä 2 1/4 kierrosta pois (ja asentanut taakse kuormajouset "4" kumeilla).
Mitä lie 80-luvulla nuoruutensa eläneitä. :roll: :lol:

"Hienoista" tärinää autossa oli myös, paikallistettiin vikaa ... koholla ollessa kun pyöritti rengasta niin 1) toinen vetari liikkui päittäin tuuman verran / kierros: "JYNksHYNksJYNksJYNksJYNks....".
Vetari oli muuten sisäpäästä 3 ruuvilla kiinni.

Perä oli vaihdettu ( absillinen auto ja absiton perä, anturi oli rautalangalla perän kyljessä kiinni ) ja siinä rytäkässä 2) oli unohtunut perän etuosan kannatintyynyt pois, pultilla vaan suoraan apurunkoon kiinni ja 3) takaheloista kadonneiden kumien tilalle laitettu vesijohtoputken pätkät.

1) + 2) + 3) = Kuva
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja ArPi »

Ite ajattelin päivittää tuon lintan alustan, niin että laitan uudet "normi" iskarit joka nurkkaan ja taakse kuormajouset, joita voin EHKÄ vähän lyhentää.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
aamuna87
Viestit: 78
Liittynyt: 12.6.2007 20:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja aamuna87 »

Eipä ole käynyt edes mielessä toi rälläkkä madallus. idioottien hommaa minun mielestä. Jos laitan noi eurovanteelta löytyvät cobran jouset alle niin onnistuuko se ihan noilla vakio iskareilla :?:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

"idioottien hommaa minun mielestä."

Miten niin? :shock: :?:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Niinpä. Rälläkällä voi usein saada korkeista tarvike-tönkkö-torni-jousista huomattavasti toimivammat.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:Vaihtelin tuossa päivänä muutamana 124 200D:hen uudet etujouset paikalleen, joku jästipää oli rääläköinyt edellisistä 2 1/4 kierrosta pois (ja asentanut taakse kuormajouset "4" kumeilla).
Mitä lie 80-luvulla nuoruutensa eläneitä. :roll: :lol:
Mitenkäs minä huomasin tämän vasta nyt? Piti laittaa tukiliivit päälle, ei kestä muuten vatsalihakset. :lol: :lol: :lol:

Leka: Totta. 8)
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

No rälläkällähän se miekii ja hyvä tuli ku mummon jalasta. :lol:
Pro HVM
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Minäkin rälläköin etujousista kierroksen pois ja hyvin toimii 8) .Entinen keuliva asento muuttui just sopivaks vakio alustan korkeudeksi.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja ArPi »

Rälläkkää saa minunkin jouset heti kun saapuuvat matkahuoltoon.
Taakse tulee kuormajouset ja niistä pikkusen pois niin avot..
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Avatar
Antti M.
W123-Spesialisti
Viestit: 131
Liittynyt: 17.7.2006 13:52
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Hyvät jouset sillä rälläkällä saa, kunhan sen verran kattoo, että jousi ei mee niin lyhyeks, että pääsis missään asennossa heilumaan vapaasti. Muistaakseni jousen kierrosten lukumäärä ois edullinen olla aina X määrä kokonaisia kierroksia+ puoli kierrosta. Ite oon aina lyhentäny pois vain kokonaisia kierroksia.
Chevy C10 Pick Up 6.2d
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
Kuva
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Kysympä tähän väliin: Kuinkahan kenkku on ottaa 123sta etujouset poikkeen?
Pitäs munki vähä katkasta. :P
Mahtavaa!
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja ArPi »

JuhoL kirjoitti:Kysympä tähän väliin: Kuinkahan kenkku on ottaa 123sta etujouset poikkeen?
Pitäs munki vähä katkasta. :P
Mahtavaa!
En tiiä. ,mut entäs takajouset?? :roll:
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Etujousihan lähtee Mersun jousipuristimella kahdessa minuutissa irti. Pilteman jousipuristimella menee korkeintaan puoli tuntia ja lähtee se puristin aika pirun lujaa.

Takajousi lähtee kun nappaa tukivarren irti. Tossa olis koko tukivarren vaihtoon ohjeet, sovella siitä (ei kai sitä koko takakelekkaa kuitenkaan tarvi puottaa alas). Nopea homma tämäkin. NAPS

Jaa niin, tippuuhan se takajousikin sillä puristimella kun ottaa vaan. Vähän on ahdasta, mutta kyllä se sieltä pitäs tulla.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 alusta”