w123:sen kuskin ikkuna reistailee

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Rikhard
Viestit: 82
Liittynyt: 12.11.2010 11:25
Paikkakunta: haparanta
Viesti:

w123:sen kuskin ikkuna reistailee

Viesti Kirjoittaja Rikhard »

joo elikkä kuskin ikkuna ei pysy jostaki syystä ylhäällä ja on myös kallellaan. Mikä mahtaa olla vikana mulla on kyllä kokonaan toinen ikkuna ja koko mekanismi onko kova homma vaihtaa ja onko tarvetta siihen?
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Vissiin ikkunahissin sen vieterin kiinnitys korkannut. Ei oo kummoinen homma vaihtaa koko hissiä. Jos on kysyttävää ovipaffin irrottamisesta tms, kysy pois.
Rikhard
Viestit: 82
Liittynyt: 12.11.2010 11:25
Paikkakunta: haparanta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rikhard »

minkälainen vieteri siellä on?
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Sellanen herätyskellosta tuttu spiraalinmallinen iso jousi. Vanhuuttaan sen keskikohdan kiinnitys tahtoo korkata ja sitten hissi alkaa oireilla juuri kuvailemallasi tavalla. Itse laitoin purkuautosta kokonaan uuden hissin (10€).
Rikhard
Viestit: 82
Liittynyt: 12.11.2010 11:25
Paikkakunta: haparanta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rikhard »

okej ei kait se auta ku vaihtaa koko hissi sitte. sitä ei voi vissiin korjata/patentoida
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Ehkä sen jotenkin vois, mutta en mä ihan keksinyt että miten. Tajuat itekin kun sulla on se kädessä. 8)
Rikhard
Viestit: 82
Liittynyt: 12.11.2010 11:25
Paikkakunta: haparanta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rikhard »

jepp no varmaan helpompi vaihtaa koko systeemi miten sen mekanismin saa pois entisestä ovesta hermoja hajottamatta?? :D
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Rikhard kirjoitti:jepp no varmaan helpompi vaihtaa koko systeemi miten sen mekanismin saa pois entisestä ovesta hermoja hajottamatta?? :D
Aika iisiä se on. Ulkomuistista:

- oven sisäkahvan taustamuovi pois pienellä ruuvarilla
- taustamuovin takaa ruuvi auki
- nyt pääsee käsiksi käsinojan yläkiinnikkeen ruuviin (jos on siis pitkä ripa)
- käsinojan kaks alaruuvia auki
- ikkunaveivin muovi irti varovasti
- sen alla oleva peltilipare pois ja veivi lähtee irti
- nyt voi naksutella ovipahvin kiinnikkeet auki - HUOM - yläreuna ei ole kiinnikkeillä
- ovitaskun alakulmassa on pahvin sisällä väkänen joka lähtee muistaakseni nostamalla koko paffia eka vähän ylös, sit työntämällä eteenpäin ja vetämällä ulospäin
- nosta pahvi pois
- ota suojamuovi EHJÄNÄ pois

Nyt hissin pitäiskin olla jo näkyvissä. Auta ikkuna käsin ala-asentoon ja irrota lasi hissistä. Lasin saa halutessaan pois pystyssä takareuna edellä, mutta voit myös hilata sen yläasentoon irrallisena ja vetää teipillä ikkunankarmiin kiinni. Hissin irrottaminen onkin sitten helppoa. Taittele se oven sisällä oikeaan asentoon että mahtuu aukon kautta ulos.

Kasatessa kantsii muistaa se suojamuovi sitten. Toimii nimittäin kosteussulkuna :idea:

...en mee vannomaan montako työvaihetta unohtui välistä. Ei oo iso homma kuitenkaan.
Rikhard
Viestit: 82
Liittynyt: 12.11.2010 11:25
Paikkakunta: haparanta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rikhard »

tuhannet kiitokset alotan hommat heti aamulla :D
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Työn iloa! Tais muuten toi ikkunaveivihomma mennä niin että se muovi ei siitä erikseen irtoa, vaan varovasti kampeat sitä ylöspäin veivin akselin luota "päädystä" ja samalla työnnät sinnepäin. Kantsii valita työkalut niin ettei naarmuta osia.
Rikhard
Viestit: 82
Liittynyt: 12.11.2010 11:25
Paikkakunta: haparanta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rikhard »

Jepp nii se oli nyt on mekanismi vaihdettu ja hyvin pelaa. Mutta kun kasasin sisäpahvit ja kaikki ja olin lähtemässä liikenteeseen ni ovi ei enää mene kiini :S ilmeisesti oon söhinyt sitä lukkoa mekanismillä tai jotain ? onko kellään hajuakaan mistä voi olla kyse sen verran katselin itse tossa pihalla että se lukko ei ole ihan ok
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 kori”